A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Te is csoki- és mogyiimádó vagy? Ki kell próbálnod ezt a boszorkányos finomságot!

2015. február 25.

csokis_kekszes_mogyoro.jpg

Könyörgöm, ne hidd el nekem, hogy nincs ennél finomabb mogyis édesség, csak egyszerűen készítsd el, kóstold meg és jelezz vissza!!! ;)

Nem mintha keresni kellene az alkalmat egy finomság elkészítéséhez, de a Csokis Mogyoró Világnapja mindenképp tökéletes ok arra, hogy elkészítsünk egy isteni rágcsálnivalót ebben a kategóriában. 

A házi sportszeletemet már biztos próbáltad - Neeem? Akkor futás! ---> -, és ha az ízlett, ezt is imádni fogod! 

Nézd meg mókus többi kipróbált receptjét is és kövesd, hogy egyről se maradj le!  

Most csináltam először és mondhatni én találtam ki a receptet (összeöntöttem, amit találtam és tetszett :D), de tuti, hogy nem utoljára. El kell készítenem még a keresztlányaimnak, a szüleimnek, a barátaimnak, a jó szomszédnak, a kisboltba a lányoknak, a klubba a srácoknak és még az ellenségeimnek is készítenék, ha lennének... 

Lássuk, mi kell hozzá!

csokis_mogyoro_hozzavalok.jpg

Az összetevők egy része opcionális, de ami elengedhetetlenül szükséges:

1. mogyoró (hitted volna?)
2. csokoládé (nahát!)
3. keksz (háztartási vagy vajas a legjobb szerintem)

A többitől csak még finomabb és különlegesebb lesz, de ha nincs otthon más vagy az egyszerűségre vágysz, már be is kapcsolhatod a tűzhelyt! Extrák:

- fahéj
- kávé (nescafe-t rakj hozzá ízlés szerint)
- vanília
- plusz magok (Juhúúúú! :)) - mandula, dió, kesudió, pisztácia, stb.

Ha a házi csoki receptemre is kíváncsi vagy, kattints most és próbáld ki azt is! --->

A feladat roppant egyszerű

1. Pirítsd meg a magokat (ne hagyd ki, még akkor sem, ha már eleve pörkölt mogyit vettél, kicsit akkor is adj neki).
2. Darabold fel a kekszet és keverd a magokhoz (amit szintén picit összetörhetsz, ha nem akarod, hogy a csoki domináljon).
3. Olvaszd fel (gőz felett) a csoki(ka)t és közben fűszerezd. Én kétféle csokipasztillát használtam, mert épp ez volt itthon, de akár tortabevonóval is csinálhatod. (A képek minőségéért bocsi, a nagy gőzben lehetetlen...)
4. Kutyuld össze őket! 
igy_keszul_a_csokis_mogyoro.jpg

5. Terítsd sütőpapírra. (Már eleve rakhatod kis kupacokba, de ez tipikusan rondán szép! :D)

magok_csokiban.jpg
6. Várj! - Sok mindentől függ, hogy mennyi idő kell a teljes visszadermedésig (jó kis szó :)), nekem most 6 óra volt).

Addig nézd meg, hogyan készítek csokiból és gesztenyepüréből egy szintén isteni finomságot! Katt ide! --->

7. És nyamm...

Ha ajándékba készíted (mert tuti ötlet!), akkor hagyd egyben vagy vágd téglatestre és csomagold be...

Ha szereted a kávét, rakj a hozzávalók közé egy teáskanálnyi morzsolt nescafe-t vagy csak egyszerűen egy espresso kíséretében kínáld vagy fogyaszd el, ahogy én is tettem! ;)

Ha vendégvárónak szánod, eleve hengerben dermeszd és szeleteld, ha kész... 

mogyoro_csokiban_keksszel.jpg

mogyoro_keksz_csoki.jpg

Ha csak elmajszolni akarod, törd mókusízlésed szerint darabokra... egy kávé mellé tökéletes! Mondtam már? :)

magok_csokiban_kaveval.jpg

Vagy akár harapd! :D Ahogy tetszik.

Ne csak lájkolj, készítsd is el a nálam talált finomságokat és próbáld ki a tippeket is, majd jelezz vissza! De azért először lájkolj! ;)  

konyha csokoládé édesség recept mogyoró egyszerű kipróbáltuk

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr827219325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása