A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Így lesz chips csomagolásból praktikus napszemüvegtok!

2019. február 21.

Ha te is szoktál időnként chipset nassolni, akkor tarts velem és megmutatom, hogy tudod az egyébként kidobásra váró csomagolást megmenteni, és hasznos használati tárgyat készíteni belőle.

napszemuvegtok_olcson_2.jpg

Szoktál szemüveget vagy napszemüveget viselni? Félted ezért tokban tartod? (Ha nem akkor már meg is van, hogy miért kell tovább olvasnod, mert a tok nélküli tárolás szinte garantálja a karcokat és sérüléseket a lencséken és a szárakon is.)

Utoljára mennyit költöttél egy szemüvegtokra, emlékszel még? Több ezret esetleg még többet? Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy otthon is elkészítheted? Tarts velem és megmutatom hogyan!

Ez lesz a cél:

trendi_fiatalos_szemuvegtok.jpg

Mielőtt belevágnánk lássuk mit kell a kezed ügyébe készítened hozzá.

Mire lesz szükséged?

A tökéletes szemüvegtokhoz kell néhány alapanyag.

  • egy pringles chipses doboz
  • egy régi, puha anyagú ruha
  • egy éles szike
  • erős hobbi ragasztó (vagy ragasztópisztoly)
  • olló
  • valamilyen újság vagy magazin (lehetőleg fényes papírból készült változat)

napszemuvegtok_hazilag.jpg

0. lépés: Nassolni, nassolni és még egy kicsit nassolni!

Talán ez lesz a legélvezetesebb része, már ha nem kíséri az újévi fogadalom miatti lelkiismeret furdalás. Kitaláltad, meg kell enni a chipet és ki kell mosni a dobozát!

1. Mérd le a szemüveged!

Én egyszerűen odafogtam a dobozhoz és bejelöltem, hogy meddig ér, majd szikével levágtam a felesleget. Persze hagytam egy kis biztonsági sávot, nehogy túl rövidre vágjam.

Tipp: Érdemes belepróbálni a szemüveget a chipes dobozba mielőtt nekifognál, hogy még véletlenül se legyen túl széles a szemüveged a doboz átmérőjéhez képest, mert azon nem fogsz tudni segíteni. Én négy különböző szemüveget is beletettem és nem volt gond, de azért biztos, ami biztos.

szemuvegtok_sajat_keszitesu.jpg

2. Vágd méretre!

Most vágd le szikével a doboz alját, a szemüveged méretéhez igazítva! Amikor kész, akkor a levágott rész fém alját is távolítsd el és tedd félre, mert arra még szükség lesz!

Tipp: Ha félted a munkapultodat, akkor kövesd a példámat és használj egy olyan felületet (nálam a képek eg részen egy kiszuperált rajztábla van), amit nem sajnálsz összevagdosni.

3. Válassz egy szép képet egy magazinból!

Nekem  itthon most csak egy konyhai termékeket áruló katalógusom volt, de találtam benne pár szép oldalt, amit kiválasztottam a szemüvegtok borításának. Kivágtam mindet, majd rápróbálgattam a dobozra, hogy vajon melyik tetszik a legjobban. A győztest félretettem, tegyél így te is!

napszemuvegtok_keszites.jpg

4. Nyisszantsd szét egy ruhadarabot!

Mindig tartok itthon pár olyan ruhadarabot, amit nem sajnálok a barkácsoláshoz feláldozni vagy amivel puhábbá tehetem a postai küldemények belsejét. Ezek közül most egy hosszú ujjú pólót kaptam elő, és megfosztottam az ujjától.

Rájöttél már mihez akarom felhasználni? Ebből készül majd a szemüvegtok puha, belső borítása. A doboz magasságához igazítva vágtam le a kiszemelt részt, és szerencsémre majdnem tökéletesen olyan széles volt a póló ujja, mint a doboz, így elég volt egyetlen oldalon vágnom. Ha neked nincs ilyen mázlid, akkor vágj ki egy négyzet alakú részt a ruhából és azt fogod felhasználni a későbbiekben!

olcso_szemuvegtok.jpg

5. Béleld ki a dobozt!

A fenti pontból származó ruhadarabot ragaszd bele a doboz belsejébe! Én a doboz belsejének az egyik végén húztam körbe egy ragasztósávot, majd alaposan belenyomkodtam a ruhát és vártam, hogy megszáradjon. Amikor megkötött a ragasztó, akkor belenyúltam a dobozba a már leragasztott oldal felől, és eligazgattam a ruhát, majd azt is leragasztottam. Tegyél így te is!

szeuvegtok_olcson_hazilag.jpg

6. Ragaszd vissza a fém tetőt!

Emlékszel még a 2. pontban félrerakott fém tetőre? Most a doboz alját kell visszaragasztani a doboz szikével levágott részére. Valószínűleg egy picit pontatlanul fog illeszkedni a vágás miatt, de ez nem baj. A lényeg, hogy stabilan rajt maradjon a doboz feneke, az új helyén.

szemuvegtok.jpg

7. Tedd kidesignossá a szemüvegtokod!

A korábban kivágott újságoldalt vágd méretre, majd ezt követően ragaszd rá a doboz külsejére! Én a fém alj oldalperemét is bevontam, mert nem akartam, hogy a vágás és ragasztás pontatlanságit pőrén hagyni. Ez a lépés egyébként nem csak esztétikailag hasznos, hanem a plusz rétegnek köszönhetően egy fokkal jobban szorul az átlátó kupak a dobozon.

A képre kattintva, nagyobb méretben is meg tudod nézni!

olcso_szemuvegtok_keszites.jpg

Kész is vagyunk! Klassz lett igaz? Én imádom.

Én még aznap be is fogtam használatra! A mozis 3D-s szemüvegeket tartom benne, amik eddig csak bedobva kallódtak a fiókokban, majd az utazás alatt a táskában. Utáltam ezt a rendetlenséget, de ez a doboz tökéletesen megfelel a a célnak és védi a szemcsiket a sérülésektől.

szemcsi.jpg

Egyenlőre kellően tart, de ha a későbbiekben ha a táskámba kinyílna a doboz arra is van mentő ötletem! Ha szükséges lesz, akkor kilyukasztom a doboz tetejét és az kupak pereménél a doboz oldalát is, és egy ezeken átfűzött szalag segítségével fogom jobban rögzíteni fedelet a dobozra.

Ha kedved kaptál az elkészítéshez, akkor kövesd a fenti elkészítési leírást, és ne felejts el fényképet küldeni a végeredményről e-mailben, vagy a mókus-facebookoldalra!

A cikk megírását a Provident támogatta.

utazás spórolás újrahasznosítás kreativitás chips szemüvegtok DIY

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr4014584318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása