A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Házi epres joghurt, ahogy a mókusok szeretik + 1 trükk

2016. május 30.

Végre itt az eperszezon és ez együtt jár az epres receptekkel, epres kencékkel és epres képekkel, gondolatokkal. Az én gondolataimat a szezon elején mindig egy dolog köti le az eperrel kapcsolatban: az epres joghurt!

epres_joghurt_hazilag.jpg

Millió változatban, így-úgy fűszerezve, szobahőmérsékleten, hűtő hidegen vagy fagyasztva... bárhogy jöhet! Mutatom, én hogyan készítem!

Most már számomra is hihetetlen, de régen nem szerettem a joghurtot. Oké, nem mai mókus vagyok, így anno még ennyire sem lehetett természetes, adalékanyagoktól, tartósítószerektől, színezékektől (ettől mindig kiborulok!) menteset kapni. Talán ez lehet az oka, hogy én mindig valami "mű ízt" éreztem rajtuk (de a családban mást nem zavart, én voltam az ufó).

Aztán egyszer később (már felnőttként) egy barátnőmnél aludtam és vacsi után egy nagyon vagány ferde üvegtálkában behozott egy nagyon rózsaszín valamit, a tetején tejszínhabbal, mentalevelekkel díszítve. Meg voltam győződve róla, hogy valami nagyon cukros valami (a tejszínhab mondjuk csalás volt :))), mert mézédes volt és nagggggyon eper ízű! Kiderült, hogy semmi más nem volt benne, csak joghurt és rengeteg eper.

Ha nem bánod, hogy egy receptnek története is van, akkor itt jó helyen vagy, mert mókus kicsit cserfes, na! :) Ez tetszik neked? Lájk!

No, de sztorizgatás után jöjjön végre a mókusegyszerű recept!

Epres joghurt házilag

Hozzávalók:

- eper, eper, eper, epeeeeeeeeer! :)

- joghurt

- bármilyen édesítő  - akár cukor, ahogy neked jólesik (opcionális)

eper_es_joghurt.jpg

Elkészítés:

Igazából ennél egyszerűbb az erdőben sincs. Csak összekevered/turmixolod/trutymákolod őket és már kész is! De persze én képtelen vagyok egyszerűen csinálni valamit, ha bonyolítani is lehet (szerintem már rájöttél te is). :)

Ezért én általában úgy készítem, hogy csak az eper egy részét turmixolom össze (általában a felét vagy kétharmadát) a joghurt szintén kb. kétharmadával - de ezt krémesre - és a maradék epret meg joghurtot már csak hozzákavarom egy fakanállal, hogy darabos, sűrűbb legyen. 

hazi_epres_joghurt.jpg

Epres ivójoghurt

De hát ez ízlés dolga, úgyhogy te kipróbálhatod így is úgy is... amikor teljesen folyékonyra turmixoljuk az egészet és esetleg egy icipici vizet is rakunk hozzá, egy teljesen új finomság jön létre: az epres ivójoghurt. Ilyet akkor készítek, ha valahová magammal akarom vinni, mert kényelmes, hogy csak inni kell és nem kell hozzá kiskanál, macera...

Ha otthonra készül, mindig üvegpohárba vagy tálkákba tálalom (ha sokan vagyunk, akkor kis minifelfújt-formákba :)) és nálunk, mókuséknál a mogyoró vagy mandula a tetejére kihagyhatatlan persze!

epres_joghurt_mandulaval.jpg

2+1 "ez a legjobb benne"

Arról, hogy mennyivel egészségesebb, mint a bolti - összetevők, eper származása, joghurt milyensége, stb. -, nem regélek, mert tele van vele a net és természetesen az az elsődleges. Mondhatnánk a nulladik.

1. Mindig pont olyan állagú és gyümölcstartalmú, ahogy én szeretem. (Vagy a vendégeim. Az egyik mókusbarátpárunk pl. mindketten úgy szeretik, ha az eper csak dísznek van a joghurtban. - Rejtély, de hát ízlés dolga.)

2. Tökéletesen variálható, ha szeretnél valami újdonságot az eper íze mellé, így bátran fűszerezhetjük pl. fahéjjal, karácsonyi fűszerekkel (véletlenül próbáltuk ki egyszer és meglepően isteni) vagy akár egy másik gyümölccsel keverve. Nálam az eper-kiwi kombó nyert eddig joghurtban. ;)

+1 A házi joghurt mindig megkapja a megfelelő tiszteletet és kiöntjük egy üvegpohárba vagy tálkába, a neki járó díszítéssel együtt. Így hát nemcsak a pocink, de a szemünk is jól fog lakni! (Nem, a boltit nem öntjük ki, hiába is tehetnénk meg! :P)

hazi_epres_joghurt_poharban.jpg

+1 trükk

Én így csumázom az epret, hogy a legkevesebbet veszítsek a húsából! :) És te?

epercsumazas_szivoszallal.jpg

Epres recept kerestetik

Ha bármilyen szuper recepted van, amiben szerepel az eper, kérlek, oszd meg velem, hogy én is újakat próbálhassak ki! ;) Lehet ez leves, főétel vagy desszert, minden jöhet! Kösziiiiii

Ha szereted az epret, a mókusokat is szereted! Lájk az epernek és lájk mókusnak! ;)  

konyha spórolás édesség recept joghurt eper házilag kipróbáltuk egészséges

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr938757770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása