A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Így tüntesd el a lekvárfőzés nyomait 3 lépésben +fotó

2013. október 16.

Történt, hogy mókus lekvárt főzött. Ügyesen. Almalekvárt. Finom lett. És szép is. :) No, de a csempe? Az mintás. Foltos. Lekvárfoltos. Iszonyat.

lekvarfolt_eltuntetese_szodabikarbonaval.jpg

Persze lusta mókus nem takarította le azonnal, sőt... És most akkor mi lesz a rászáradt lekvárfoltokkal?

A 8 órás procedúra után alig vártam, hogy elnyúlhassak a kedvenc faágamon, úgyhogy persze, hogy ki sem mentem a konyhába egy ideig. Egy pár óra bőven elég a felfröcskölődött kis dzsemnek, hogy betonkeményen rászáradjon a csempére.

Ha veled is előfordulnak konyhai balesetek, nem kell megoldások után kutatnod, én tesztelem helyetted is és mondom, mit csinálj. Kövess, hogy mindig megtaláld a választ! ;)  

Nem elég, ha egy kefével ledörzsölöm?

Durva, de nem. Vagyis lehet, hogy egy idő után megadja magát, de én egy sima átdörzsöléssel (pedig meleg vizet használtam és erős kefét) nem sokra mentem. Még utána is ez a látvány maradt.

raszaradt_lekvarfolt.jpg

Édesanyámmal épp telefonon beszéltem, és amikor meghallotta, hogy még mindig nem takarítottam le, kicsit mérges lett. Felnőttként is a lánya maradok, így most is megkaptam a letolást. Most viszont tudtam védekezni. Mondtam, hogy muszáj cikket írnom róla - hiszen bárkivel előfordulhat ;) - és fotóznom is kell, mert hát kellenek az előtte-utána képek és ki tudja még, hogy mi fog működni... úgyhogy idő kell hozzá. :D Hát, most nekiestem.

Mit csináljak?

Fel sem merült bennem, hogy bármi komoly szert keressek a drogéria polcain. Csak egyszerűen segítségül hívtam szerdai jó barátunkat... a szódabikarbónát. És milyen jól tettem. :)

1. Vizezd be a felületet.

2. Készíts egy szódabikarbóna-pasztát és kend be vele a foltokat. *

szodabikarbona_paszta.jpg

3. Csak egyszerűen töröld le egy konyhai törlőkendővel és kész is. **

mikroszalas_kendo.jpg

* Ha még soha nem készítettél, akkor (miután elolvastad az összes eddigi szódás cikkünket :P) csak egyszerűen tegyél egy kis tálkába szódabikarbónát (tetszés szerint, de mondjuk egy evőkanállal) és önts (inkább csepegtess) rá egy kis vizet. Apránként, tényleg szinte cseppenként, hogy ne hígítsd túlságosan fel (ha mégis sikerül, akkor szórj még hozzá szódát). Egy kényelmesen kenhető masszát kapsz kevesebb mint fél perc alatt. Ügyesen! ;)

Ha már csempét takarítasz, a fugát is kifehérítheted. Úgyis minden pont kéznél van. :)

Így újítsd fel a fugát szódabikarbónával >>>

** Tényleg csak egy mozdulat. Nem kell dörzsizni, nincs szükség többszöri áttörlésre sem, csak simán felszedi a mikrószálas kendő a koszos szódamasszát. 

A képen jól látszik, hogy a szódabikarbóna megette a lekvárt. :D Egészségére.

foltos_szodabikarbona.jpg

A probléma nehéznek tűnt, de a megoldás mókusegyszerű! ;) 

És íme a végeredmény:

szodabikarbonas_folttisztitas.jpg

Csudiszép, ugye? :)

Tehát: Ha a szokásos takarítási praktikák nem működnek, nyúlj valami újhoz. Vagyis régihez.   

konyha spórolás takarítás szódabikarbóna kipróbáltuk szagtalanítás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr905577575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása