A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Fűszernövények életben tartása, öntözés nélkül +fotók

2013. szeptember 30.

Ősszel a legtöbb fűszernövényt érdemes behozni - főleg, ha csak kis cserepes megoldásban vannak  -, így viszont már a locsolást nem intézi el helyettünk a természet. Erre találtam ezt a tuti tippet, ami egy kis kreativkodás után már szinte magától dolgozik. 

onontozo_fuszernovenyekhez.jpg

Legalábbis egy jó ideig. És az is valami. :) Arról nem beszélve, hogy a tejfölös doboznál vagy műagyag, koszos kaspónál ezerszer jobban néz ki!

Én még nem vettem rá magam, hogy átrakosgassam a kis finomságaimat, de belefutottam az ötletbe, így gyorsan mutatom.

Ne hagyj ki egyet sem az ilyen egyszerű, de hasznos tippekből, kövess és mindig szólok, ha újat találtam! ;) 

Igazból egy önöntözőről van szó, de nem kell súlyos ezresekért megvenned, hiszen házilag is előállíthatod, szinte a semmiből. 

Mi kell hozzá?

  • üveg (ő üveg üveget használ, de szerintem a műanyag PET-palack is tökéletes - és jóval egyszerűbb a darabolása)
  • üvegpohár (vagy váza vagy bármi egyéb, amibe vizet tudsz rakni és illeszkedik bele a felső üveg)
  • kis darab drótrács- vagy szúnyoghálódarab (amit én gézlappal helyettesítettem egy régebbi hasonló akciónál) - opcionális
  • nedvszívó madzag

+ a növény ;)

1.jpg

Hogyan?

A képek önmagukért beszélnek:

1. Vágd le az üveg felső részét. Ha nem mersz nekifogni (nem csodálom :)), mosolyogj szépen egy üvegesre (vagy küldd be a barátnőd :P)) és levágja neked. A neten találni különböző praktikákat üvegvágásra, de én még nem próbáltam. Tapasztalatokat szívesen meghallgatunk! 

2. Húzz át egy madzagot a rácson v. gézen és kösd meg.

madzag_onontozohoz.jpg

3. Ezt illeszd bele a levágott üvegbe úgy, hogy a madzagból pár cm kilógjon.

madzag_az_uvegben.jpg

4. Szórj virágföldet az üvegbe és ültesd bele a zöldet (a géz fölött).

ultetes.jpg

5. Helyezz egy pohárba/üvegbe/kaspóba vizet, majd abba állítsd bele a kompozíciót. Az üveg nyaka lógjon a vízbe, de ne érjen az aljára, a madzag viszont érje el a pohár alját!

onontozo_poharban.jpg

A többit elvégzi ő maga. Ennyi. :)

novenykek.jpg

Ha műanyag PET-palackkal készíted el a kis rendszert, akkor figyelj rá, hogy minél hosszabb nyakút (tudod, a teteje, a kiöntő része, ami a szája alatt van :D) válassz!

Természetesen nemcsak a fűszernövényekre alkalmazhatod ezt a módszert, hanem bármely más kis méretű vagy kevés vízigényű növénykére is. És nem kell hozzá drága eszközt vásárolnod, hiszen Te is elkészítheted. Ahogy ezt is:

Így csíráztass házilag >>>

Nagy mókuselhatározással kergetjük a hasonló ötleteket, úgyhogy ha látsz egyet Te is, szólj! ;) 

fotók

Még nem próbáltam, mert épp megöltem nemrég egy bazsalikomomat és épp gyászolom, de ahogy magamhoz térek (mert ő már nem fog :(), újat veszek és megalkotom ezt a kis önöntözőt. Ha Te hamarabb készítesz magadnak és növényké(i)dnek, mutasd! :)

virág növények házimunka palack fűszernövények DIY viráglocsolás önöntöző

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr525505961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása