A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

37%-kal csökkentettem a mosogatógépem fogyasztását +fotó

2013. június 26.

Azon gondolkodtam, hogy a mosogatógépem a felhasznált energia legnagyobb részét vízmelegítésre használja fel. Tehát, ha fogyasztást akarok csökkenteni, akkor itt kell kezdenem.

mosogatogep.jpg

Szinte lényegtelen merre laksz Magyarországon, biztosan kemény víz fog jönni a csapodból. Ez viszont nagyban rontja a fűtőszálak hatékonyságát, mert vízkő képződik rajta. A vízkő pedig szigetelésként viselkedik, tehát pont hogy több energiára van szükségem, ugyanannyi hő leadásához.

Mit tegyünk?

A gépemben (már több, mint 4 éves) néztem párszor, hogy gyanús fehér foltok vannak a fűtőszálakon. Próbáltam persze vízkőoldókkal locsolni, de az nem sokat ért, hiszen csak lefolyt. Akkor jött a Cillit habos vízkőoldója, de nem voltam vele elégedett. A hab is leül idővel és lehet, hogy a szappanmaradványt a zuhanyzóból annyi idő alatt lekapja, itt nem szuperált.

Ekkor olvastam Panna cikkét, hogy hogyan tüntette el a vízkövet (is) maradéktalanul a csaptelepéről. Nagyon látványos fotókkal is illusztrálta. Gondoltam kipróbálom.

Ja, és a mosogatót is könnyedén csillogóvá varázsolhatjuk szódabikarbónával>>>

Mivel ezeket nem szórakozásból teszi az ember, így azzal kezdtem, hogy kimértem, jelen állapotában mennyi energiát fogyaszt a mosogatógép. Mosogatás lement, 1125 Wh (ami durva, lassan csere lesz betervezve egy jobb fogyasztásúra).

Aztán ahogy a vízcsapnál is láttuk, vettem vattát fillérekért, meg egy pohár ecetet (20%) és elkezdtem körberakosgatni.

Szerencsére nem volt akkora ecetszag a lakásban, mert a gép ajtaját rácsuktam. Vártam egy napot.

mosogatogep-tisztitas.jpg

Másnap ajtó lenyit, mókus a tömény ecetszagtól elájul :), vatták felszedése és meglepődés. A fotó nem adja úgy vissza (elég sötétek a képek), de minden fehér foltot leszedett.

Jöjjön a teszt

Megpakoltam és körülbelül azonos mennyiséget, azonos programmal lefuttattam. Az eredmény: 704 Wh

Tehát több, mint 37%-ot spóroltam (-421Wh)

Nálunk (sokan vagyunk), naponta megy a gép. így nekünk ez havonta 12 630 Wh, ami körülbelül 500 forint, ami évente már 6 000 Ft megtakarítás. Mondanom sem kell, hogy lévén megtakarítás, máris belegyömöszöltem a malacba.

Költség: 2 dl ecet: 40 Ft + vatta: 135 Ft

Tehát: ha vízköves fűtőszálat látsz, érdemes megszabadulni tőle. Lehet nálad is látványosan csökkenti a fogyasztást. Tetszett?

kép

konyha fogyasztás energia hogyan kipróbáltuk tisztítás megtakarítás fogyasztáscsökkentés mosogatóép

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr165374268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása