A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

A "zöld izé" eltávolítása a csaptelepről - amikor az ecet legyőzte a szódabikarbónát!

2013. május 21.

Eddig leginkább szódabikarbónát vettem elő, ha természetes módon akartam takarítani, valamit tisztítani, stb. Azonban múlt héten nem bizonyított megfelelően a fehér csodapor, így mással kellett próbálkoznom. Ezt szerettem volna eltüntetni a csaptelepről:

zold_ize_a_csaptelepen.jpg

Szódabikarbónával nem sikerült. Halványodott, de a zöld trutyi nem tűnt el. De jött a segítség! :)

Valamiféle korrózió lehet, sajnos nem tudom pontosan, hogy milyen anyag, talán alumínium vagy réz és ennek oxidációja volt, a tippek alapján. 

Miután beszámoltam Nektek, hogy szódabikarbónával bizony ez nem sikerült (sőt, még a vízkő is ott maradt), akkor többen készségesen a segítségemre siettetek, amit ezúton is köszönök. :)

Így neki is futottam az ecetes áztatásos próbának. Szépen beáztattam pár vattapamacsot ecetbe és azzal tekertem körbe a zöld szörnyeteget, majd hagytam betakarva egész éjszakára.

vattaval_boritva.jpg

Brutál ecet szag terjengett reggelre, de ennyit azért elviselünk a tisztaság kedvéért. De vajon megérte -e bebüdösíteni a konyhát? 

Vatta le. Izgulsz már? :)

zold_vatta.jpg

Jól látszik, hogy valamit azért csak felszívott a vatta és leette az ecet, de nem tűnik túl soknak. És mégis. Mind eltűnt és új csaptelepem lett. Hurrá! :)

vegeredmeny.jpg

Nemcsak a zöld izé mászott át a vattára, de a vízkő is teljesen eltűnt a csaptelepről, aminek szintén nagyon örülök, mert egyrészt gyönyörű, másrészt sokkal könnyebb így takarítani is. 

elotte_utana.jpg

Fontos! Mielőtt beáztatnád egy éjszakára, mindig végezz próbát egy olyan helyen (pl. a csaptelep hátsó része), ahol nem látszik, ha valami miatt arra a felületre mégsem működne az ecet és esetleg megmarná!

Ha pedig épp nem rozsdát akarsz eltüntetni, hanem pl. bútorsérüléseket, akkor tiszta mókusszívvel ajánlom ezt a cikkünket:

Dióval a bútorkarcok ellen >>>

Tehát: A képek alapján meg tudod állapítani, hogy nálad is előfordul -e ilyen zöld folt. :) Ha igen, ne is próbálkozz semmi mással (én megtettem helyetted is ;)), csak egyszerűen takard be éjszakára ecetes vattával és reggelre ragyogni fog. Tényleg. Letörölni is csak a szaga miatt kell, egyébként az ecet mindent elvégzett helyettünk. Tetszett?

 

otthon kipróbáltuk ecet tisztítás mosogatás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr485308446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása