A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Hogyan szerezzünk ingyen, nagyon jó könyveket? (kipróbáltam rukkolát)

2013. május 17.

Könyvet olvasni jó, megvenni drága, tárolni meg helyigényes. Nézz fel a polcra és számold össze, hogy melyiket olvastad egynél többször. Utána pedig add össze az árakat... Pazarlás.

rukkola-cover.jpg

Ettől függetlenül viszont mindig felkapjuk a fejünket az új könyvekre. Mert olvasni jó. :) Megoldás kellett, így kipróbáltam rukkolát.

Ha nem a saláta, akkor mi az?

Rukkola egy olyan online rendszer, ahol könyveket csereberélhetünk, ingyen, csak a postaköltség merülhet fel, de az sem feltétlen. A kinézett könyvet kérheted postán, vagy átveheted személyesen, Neked minden esetben teljesen ingyen van az átvétel. Természetesen mivel ehhez előtte Neked is fel kell raknod könyvet, annak a szállítási díját pedig neked kell fizetned, ha nem személyesen találkoztok, ilyen értelemben mégsem ingyen, de mindenképp jóval olcsóbban, mintha könyvesboltban vásárolnád. Elhozhatunk bármilyen könyvet, ami csak tetszik, ha előtte már mi magunk is raktunk fel az adatbázisba. Rukkolás - könyv felkínálása, Happolás - könyv megszerzése. Minél több könyvet rukkolsz, tehát kínálsz fel másnak, annál több könyvet happolhatsz, tehát "vehetsz meg" a felkínált könyveidért cserébe. Ennyire egyszerű.

Hogyan működik?

1) Regisztráltam rukkolára.

rukkola-regisztracio.jpg
Csak egy e-mail cím és egy jelszó, majd kattintás a "Regisztráció" gombra (de egyszerűen a Facebook profiloddal is regisztrálhatsz és beléphetsz).

Következő oldalon megadjuk a nevünket (ami a nyilvános profilunkon is látszódni fog), alatta pedig (opcionálisan) válaszolunk pár kérdésre 3 friss ropogós pontocskáért. Én megtettem, nincs titkolnivalóm. ;)

rukkola-3pont.jpg

Elrohanunk az e-mail fiókunkba és gyorsan visszaigazoljuk a címünket, a levélben található linkre kattintva. Innen visszajutunk a rukkolára, ahol minden kérdésünkre választ kaphatunk egy bőséges leírásban.

2) Leszedünk a polcunkról egy könyvet, amit elpasszolnánk.

Beírjuk rukkola keresőjébe a címet és nyomunk egy entert.

rukkola-keresesi.jpg

Találati listán rákattintunk és megnézzük az adatlapját.

rukkola-drábik-konyv.jpg

Itt a kép alatt azonnal látjuk a pontokat is. Látjuk, hogy mennyibe kerül, illetve azt, hogy mennyit kapunk azért, ha előrukkolunk egy példánnyal.

Jobb oldalon további infót is kapunk. Talán a legfontosabb mind közül, hogy látjuk, hogy mennyien happolnák. Ez azt jelenti, hogy ennyien vannak feliratkozva a "várólistára" és reménykednek abban, hogy a polcon való tárolás helyett inkább nekik adod. :) Erre a könyvre pl. nyolcan várnak.

rukkola-rukkolok.jpg

Több sem kellett, hogy rákattintsak a "Rukkolok 1 példányt" gombra. :) A legjobb, hogy a könyvek fotója is előre fel van töltve (gondolom nem a világ összes könyve, de én még nem találkoztam olyannal, ami ne lenne), így nekünk nem kell leírást vagy fotót készítenünk. Tényleg egyetlen gomb az egész.

rukkola-ole.jpg

Igen, feltenném. Hadd szóljon!

Két könyvem feltöltése után vártam kemény 23 másodpercet és azonnal el is happolták! Az értesítő e-mailre kattintva pedig már látom is a rukkolásaimat.

rukkola-happolo.jpg

Mindkettő könyvemet ugyanaz a villámkezű happoló vitte. Ez aztán tényleg gyors volt. (Az infóra kattintva megkapunk minden kapcsolati adatot is.)

Gyorsan írtam a happolómnak. Mire elküldtem, már a fiókomban volt az ő levele! - egyszerre írtunk egymásnak. :) Megtaláltuk a közös levelet és egyeztettünk, hogy kinek hol, mikor jó. Személyes átadás a leggyorsabb, ha nem egy világ választ el titeket, de a posta is bárhova elviszi.

Ki fizeti a postaköltséget?
Rukkolán úgy van, hogy a postai költséget mindig a rukkoló fizeti. Azaz, ha nem tudtunk volna most személyes találkozót egyeztetni, akkor simán postára adom. Viszont amikor én happolok könyvet, annak a szállítása meg nekem ingyenes.

rukkola-happont.jpg

Persze tele az ország már "happontokkal", ott is leadhatom. Ezek sima kis boltok, ahol kint van a happont matrica. Én csak befutok, odaadom, a happoló pedig ugyanott átveszi. Ebben az esetben sincs szállítási költség.

Mi másnap reggelre a Keletibe beszéltük meg az átadás-átvételt.

Minden letárgyalva, rákattintottam a "Passzolás előkészítése" gombra.

rukkola-passzolas.jpg

A legördülő menüből tudjuk kiválasztani, hogy személyesen találkozunk, postán adjuk fel, vagy hogy melyik boltban adjuk le. Ki is választottam a személyes átadást.

3) Adjuk át.

Eljött a reggel és én már úton voltam a megbeszélt helyre. Azt hittem, én fogok hamarabb odaérni, de még engem is megelőzött a happolóm. Két könyvvel a kezemben gyorsan kiszúrt és már intett is felém.

Kézrázás, bemutatkozás és a mindent megmagyarázó mondat a szájából: "Ezek a kincsek?". Furcsa, mert pontokért adom a könyveimet, amiért én más könyveket fogok szerezni, mégis olyan jó érzés volt ezt hallani. Mintha jótékonykodnánk.

Oda is adtam a könyveket és már köszönés után mentünk is utunkra. Nem volt több 30 másodpercnél. Nem kell átadás-átvételit írni, nincs fizetés, semmi.

A mozgólépcsőn felfelé már jött az értesítő a telefonomra, hogy visszaigazolta az átvételt és már értékelt is. "Jófej" lettem. :)

rukkola-ertekel2.jpg

Én is leadtam az értékelést gyorsan mindkét könyv happolására. Tőlem is megkapta a jófejséget. Vicces a többi opció is. :)

Ekkor lettem happ-méter csilliárdos. Ez a szám mutatja, hogy mennyi könyvet tudok elhappolni a rukkolán a csekély 72 000 könyvből. 

rukkola-happmeter.jpg

És készen is vagyunk. Ezt a cikket 1,5 óra alatt írtam meg, míg az egész rukkolázás összeadva sem volt több 4 percnél. Nem is kérdés, hogy az összes könyvem követi ezt a kettőt a sorban, ugyanis rengeteg könyvet néztem már ki, amiket szívesen elolvasnék és mennyire jó már, hogy nem kell érte pénzt kiadnom. 

A rukkolával gyorsan és egyszerűen frissítheted le a könyvtáradat 0 forintból úgy, hogy élőben nézheted végig, ahogy más arcára mosoly kerül. Ez az a tipikus pillanat, amit nem lehet master kártyával megvenni.

Inkább egy idegen vigye el a könyveinket, mint a betörő >>>

 


Tehát: ha szeretsz olvasni, akkor ne vásárolj többé könyvet. Rukkolán simán el tudod csereberélni. Legközelebb megírjuk happolási élményeinket is, kövess minket, hogy le ne maradj! ;)

ui.: A pénz diktatúrája a világ egyik legjobb scifi-je. Ha szeretnél jókat mosolyogni, akkor ajánlom a happolását. :)

vélemény ajánló ingyen szolgáltatás kipróbáltuk rukkola

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr975299959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása