A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

5 dolog, amit egy betörőtől tanultam

2013. április 11.

Az én történetem, hogy kétszer vitték már el kb. mindenem. Igaz, fiatalabb voltam, így nem is volt sok mindenem. :D Azonban mellbevágó arra eszmélni, hogy 2-3 évedet egyszerűen elvitték. Még egy géped sem maradt, hogy egy excel táblába összeírd. Nincs itt a telefonod, hogy felhívd a rendőrséget.

betorotol-tanultam.jpga betörőtől is lehet tanulni

De megbocsátottam betörő bácsi, köszönöm a leckét!
- nem is sejted, hogy gyökereiben változtattad meg a gondolkodásom és ennek köszönhetően rengeteg pénzt spóroltam már :)

5 legfontosabb lecke, amit egy betörőtől kaptam:

1. nem ragaszkodom semmihez. Lehet, átestem a ló másik oldalára, de abszolút betörőbiztosan élem az életem. Elértem azt az állapotot, hogy semmilyen tárgyamhoz nem ragaszkodom. Nem fogom úgy élni az életem, hogy egyszerű és pótolható tárgyakat féltsek. Na azt már nem!

2. Csak az van amit használok. Már vásárláskor felteszem magamnak a kérdést: 6 hónap múlva is azt mondanám, hogy ez a világ legjobb vására volt? Minek halmozzak felesleges holmikat? Azért hogy a betörő elvigye? Nagyon sokat lehet spórolni ezekkel a kérdésekkel.

3. a leptop csak vas és műanyag. Mivel lopás esetén elsődleges célpont a leptop, telefon így nem szabad többre tartani mint ami: egy eszköz. Fontos dolgot tárolsz rajta? Csinálj biztonsági mentést, tárolj mindent a neten. 3 leptopomat lopták már el. A negyediket már úgy vihetik, hogy 3 perc múlva ott folytathatom az életem, ahol abbahagytam. Minden fénykép, munka, magán dolog a neten van. A google szerverparkját mégiscsak nehezebb ellopni. Az én gépem fájdalommentesen pótolható. A tied? Mit csinálnál, ha ma éjjel ellopnák?

4. elfogadom, hogy ilyen van. Ugyan fájdalmas az anyagiak elvesztése, de mégis lelkileg volt megviselő. Talán a váratlansága vagy a másnak értéktelen fotók elvesztése. Meg kell tanulni, hogy ilyen van és bármikor megtörténhet. Bármikor ellophatják a pénztárcámat, így nem is tartok készpénzt, kizárólag kártyával élek. Nekem segített elérni ez egy ZEN állapotot, mosolyogva tudok már továbblépni. A bűnözés tény. Kezeld te is akként.

5. biztonsági rendszerek többsége felesleges kiadás. Tény, hogy nem vagyok hajlandó rácsok között leélni az életem. Nem vagyok én csincsilla. :) Innentől kezdve felesleges komoly biztonsági rendszerre költenem. Minek cseréltessem a bejárati ajtómat 58 ponton záródóra, amikor betörheti az ablakot. Ugyan minden biztonsági fejlesztéssel megszüntetek egy gyenge pontot, de ez magával hozza, hogy akkor onnantól kezdve már egy másik lesz az új gyenge pont. Meddig csináljam ezt? Hol fogok leállni? Amikor már a vizesárkot ásom a házam köré? Ha valaki be akar jönni, akkor az be fog jönni. A görögök is bejutottak Trójába.

Akkor mit tegyek?

Először is: ne halmozz olyan holmikat, amiket nem használsz, tehát ami csak arra van, hogy valaki elvigye.

Másodszor: tegyél mindent pótolhatóvá (amit csak lehet), így nem fog az elvesztése lelkileg a padlóra küldeni.

Egyszer mindenki elveszíti a "megloptak" szüzességét. A kérdés csak az, hogy mikor.

Ha valami értékes dolgod van, akkor köss rá biztosítást.

Tartsd az 5 perces szabályt.
A betörések többsége villámgyors, mert minden perccel nő a lebukás veszélye.

  • Ha aggódsz, akkor köss távfelügyeletet. Hozzánk eddig minden téves riasztáskor 5 percen belül kiértek és 3000 forint havonta (de Zuglóban 2010-ben például ingyenesen a rendőrségre lehetett kötni). Ám szerintem már maga a távfelügyeleti matrica is elriasztja a "szerencsét próbálókat". Viszont 5 perc alatt csak a pótolható dolgokat van esélye elvinni.
  • Vegyél széfet (falba építhetőt, de legalább olyat, ami lefúrható vagy baromi nehéz). Tartsd ott az ékszereket, készpénzt. Rejtsd el és rögzítsd úgy, hogy 5 percet biztosan kibírjon. (Az én aranyaimat széfestül vitték :D)

De mondom: inkább ZEN.

érdekesség gondolatébresztő otthon betörő

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr935203531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása