A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Nem kell libamájat sütnöd ahhoz, hogy finomat egyél! [olcsó receptek nagyanyáinktól]

2013. április 30.

Ha azt mondom, hogy reszelt krumpli olajban sütve, az nem hangzik túl jól, de ha azt mondom, hogy lapcsánka vagy tócsni, esetleg cicege vagy macok? Arra már rögtön összefut a nyál a szádban, igaz? Ha ismered. Ha nem, akkor pedig muszáj még ma elkészítened.

lapcsanka_tocsni.jpg

Van egyszerűbb és extrább változat is, de mindegyik laktató és finom. No de mennyibe kerül és hol a recept? >>>

Biztos Te is elkészítetted már sokszor ezt az egyszerű ételt. Ha még nem, itt az ideje, hogy megismerd és beiktasd a menübe. Megérdemli. Rengeteg verziót találhatsz az elkészítésére, én most a mi tegnapi vacsoránkat mutatom meg. ;)

Az alap:

  • reszelt krumpli (de a polcon burgonyát keress :))
  • tojás
  • hagyma, fokhagyma
  • liszt
  • só, bors
  • +olaj

Csak egyszerűen pucold meg a krumplit, reszeld le (igen, nyersen!), dobáld hozzá a többi cuccot, keverd össze és forró olajba halmozva süsd ki! Én kb. 1 kg krumplihoz (én a sárgát szeretem ehhez) szoktam 3 tojást keverni és kb. 10-20 dkg lisztet, 1 nagy vöröshagymát és rengeteg (de tényleg! :)) fokhagymát - de ez ízlés dolga, az Édesanyám pl. kevesebb tojással készíti, van aki több lisztet kever hozzá és sűrűbben szereti, de már olyat is olvastam, aki egyáltalán nem rak hozzá lisztet.

reszelt_krumpli.jpg

Ki kell tapasztalni, hogy neked és a családodnak melyik változat ízlik jobban. Nem lehet elrontani! A tészta hígabb kell, hogy legyen, mint egy nokedlitészta, de sűrűbb, mint a palacsintatészta, így lődd be kb., és akkor tuti jó lesz. Az olajba adagolást is sokféleképpen műveljük: van aki nagyobb-laposabbakat csinál (ilyenkor az olajba kanalazás után picit érdemes elnyomkodni), van aki a ducibb-kisebbeket szereti (ilyenkor tényleg csak beleplaccsantasz egy adagot az olajba).

lapcsanka_teszta.jpg

Fentiek alapján ez kb. 4-6 adag (attól függ, ki mekkora étvágyú) és összesen 500 forint alatt van az ára, tehát legrosszabb esetben is egy főre 125 forint. Oké, így inkább csak egy leves mellé elég második fogásnak, de ha picit pakolunk rá, máris önállóan is megállja a helyét, és úgyis kijön kb. 300 forintból/fő.

Extrák a "tésztába":

  • egyéb fűszerek (az én kedvencem a szerecsendió, soha nem hagyom ki)
  • mustár (most pl. extra csípőset és sokat nyomtam bele)
  • metélőhagyma, póréhagyma (igen, még a fenti hagymákon kívül :))

Feltét (ettől lesz picit drágább, de néha így is készülhet):

  • tejföl
  • sajt

cicege.jpg

Rengeteg dolgot fel lehet még hozzá használni, hogy extrábbá tegyük, így akár a maradékokat is. Tökéletesen finom hidegen is, de 2 perc alatt felfrissíthető a sütőben és ugyanolyan lesz szinte, mint frissen sütve.

Készítheted akár spenóttal is>>>

Én a második alkalommal a már kisütött-kihűlt lapcsánkára kentem egy kis maradék padlizsánkrémet, a tetejére sajtot reszeltem és így tettem be a sütőbe, grill fokozaton 2 percet sütöttem és isteni volt! :)

Tehát: Vedd elő nagyanyáink szakácskönyvét és készíts egyszerű alapanyagokból olcsó és finom ételeket! Ha pedig tetszett az ötlet, kövess minket facebook-on a további finomságokért! ;)

spórolás recept otthon étkezés kipróbáltuk

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr405253526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása