A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Készíts szőrápoló kesztyűt a házikedvenced legnagyobb örömére, fillérekből!

2019. január 29.

A gazdik képesek hatalmas összegeket áldozni kedvenceikre. Most az ő pénztárcájuknak szeretnénk kedvezni egy házilag is néhány perc alatt elkészíthető praktikus kiegészítővel, a szőrápoló kesztyű elkészítésének praktikájával.

szorapolo_kesztyu_hazilag.jpg

A legtöbb cicás, de sok kutyás gazdi fiókjában lapul egy hasonló szőrápoló kesztyű:

szorapolo_kesztyu.jpg

Rengeteg néven árulják, de ugyan azt jelenti pl. szőrápoló vagy masszázs, de hallottam már a szőrtelenítő kesztyű megnevezést is.

Mindegyik megnevezésben van igazság, hiszen csodás tulajdonságai vannak:

  • a kedvencek imádják, amikor ezzel simogatod őket
  • segítik eltávolítani a felesleges, már kihullott szőrszálakat
  • élvezetes a használata a gazdi számára is (Hiszen ki ne simogatná szívesen a kedvencét?)
  • egy laza mozdulattal eltávolítható a kesztyűben maradt szőr

Igen ám, de a boltban súlyos pénzeket kérnek el érte. Átlagosan 1500-4500 Ft között vásárolhatnád meg a boltban. Én viszont most megmutatom, hogyan készítheted el otthon kb. 300 Ft-ból.

Szükséged lesz:

  • egy pár gumikesztyűre (bár igazából bőven elég a fele, hiszen egy kézre készítünk szőrápoló kesztyűt)
  • illetve egy ragasztópisztolyra a hozzátartozó ragasztó patronnal

szorapolo_kesztyu_cicaknak.jpg

Előbbi ára kb. 130 Ft, de mi kerekítsük 200 Ft-ra, illetve a ragasztópisztoly utántöltő rúd darabja 70 Ft körül mozog, de mi vegyük 100 Ft-nak. Mind láthatod a 300 Ft-os becslésem még túlzásnak is.

De ne szaporítsuk tovább a szót térjünk a lényegre, az elkészítés folyamatára.

Elkészítés

Nekem 20 percembe került, neked fele ennyi idő is elég lesz. Nekem mentségemre szóljon, hogy közben fényképeznem is kellett, hogy meg tudjam nektek mutatni a készítés folyamatát, kéretik legalább fél percig áhítattal adózni annak a kaszkadőr mutatványnak, hogy harmadik kéz nélkül is megoldottam a fotókat. Mókus köszi!

Ráadásul akkora pechem volt, hogy pont most fogyott ki a patron a ragasztópisztolyból, így cserélnem is kell, ezért tartott ilyen sokáig az elkészítés.

  • Az első lépés, hogy dugd be a ragasztópisztolyt a konnektorba, hogy legyen ideje felmelegedni!
  • Utána győződj meg róla, hogy a gumikesztyű nem szakadt, sérült, vagy piszkos!
  • Ha a fenti kettő megvan, akkor jöhetnek a ragasztó pöttyök. Nem kell túlgondolni, csak érzés szerint nyomkodj borsónyi gombóckákat a gumikesztyű ujj részeire, illetve a tenyérhez is.

szorapolo_kesztyu_kutyaknak.jpg

Kipróbáltam úgy, hogy felhúztam a kesztyűt a kezemre (igen jól látod a képen én balkezes vagyok, tehát jobb kézre vettem fel), de hamar rájöttem, hogy jobb lenne a pultra fektetni. Bár jobban kézre esett, amikor a kezem volt a kesztyű, de a forró ragasztó pöttyökkel vigyázni kell, amit botor módon elfelejtettem. Bár nem égette meg a kezem, azért elég meleg volt a helyzet. :)

szortelenito_kesztyu_cicaknak.jpg

  • Amikor már nem látsz nagyobb üres területeket, akkor kapcsold ki a ragasztópisztolyt és hagyd megszáradni a gombócokat az új szőreltávolító kesztyűdön!
  • Az utolsó lépésem akár el is hagyhatod, de én a felesleges ragasztó szálakat eltávolítottam.

olcso_szorkefe_cicaknak.jpg

Éééés, ennyi! Én mondtam, hogy nem lesz bonyolult. Most már elhiszed? :)

Mivel macska hirtelen nem akadt, így az én imádott blökimen teszteltem. Egyértelműen imádta, amíg ezzel simogattam, pedig nem az a bújós, simogatható típus! A kesztyű szedett össze szőrt is, de természetesen ez a fajta kesztyű (és a bolti verzió sem) alkalmas az aljszőrzet átkefélésére, így részemről ezt kiegészítő és kényeztető szőrápoló eszköznek fogom megtartani.

szorkefe_kutyaknak.jpg

A kesztyűn fennakadt szőrt egy könnyed mozdulattal el tudtam távolítani, nem kellett szenvedni, a tisztításával. (Pár szálat azért hagytam benne, hogy elhiggyétek, hogy tényleg az utána képeket látjátok.

szortelenito_kefe_hazikedvenceknek.jpg

Kicsit tartottam tőle, hogy majd lepotyognak a gombócok a kesztyűről használat közben, de egyetlen darab sem esett le a kipróbáló fésülés közben. Jupi!

Valószínűleg nem halnánk bele, ha a boltban vennénk ezt a fajta szőrápoló kesztyűt cicáinknak és kutyáinknak, de miért kockáztassunk? :) Az így megspórolt pénzt más egyéb háziállatos kiegészítőkre és finom jutalomfalatokra költhetjük, amit kár lenne kihagyni.

És ha már így belejöttél az otthoni kézműveskedésbe, készíts neki egy fincsi alvóhelyet is! ;)

A cikk megírását a Provident támogatta.

kutya macska spórolás háziállatok DIY

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr314551342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása