A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Maradék főtt krumpliból laktató zöldséges-húsos egytálétel [maradékból valami új]

2017. január 24.

Az úgy volt, hogy egy éhes szerda estén kinyitottam a hűtőt, és nem igazán találtam benne semmi készet, márpedig nagy főzéshez nem volt kedvem.

krumplis_zoldseges_husos_egytaletel.jpg

Találtam viszont egy kis (hivatalosan kidobásra váró) főtt krumplit és épp volt maradék párolt zöldségem is, így mókusbuksó elkezdett kattogni, hogy mit is lehet ebből kisütni.

Mindkét áldozat két különböző ételből (felfújt és rakott cucc) maradt vissza, mert már nem fért bele a tepsibe (nem mindig sikerül jól felmérnem a pucolásra sorban álló krumplik mennyiségét, ez van).

Igazán mestere vagyok azonban a kutyulásnak és bár az eredmény nem mindig szemet gyönyörködtető (most sem igazán arra mentem), de az íze általában kifejezetten finom ezeknek az új kreálmányoknak és általában később is elkészítem őket, újra és újra. Ismerős? Akkor mutasd meg te is a saját receptjeidet én meg hozom az enyémeket. Deal? 

Ha te is imádod az "egyszerűen-olcsón-finomat" triót, akkor a mókuscsapatban a helyed, ahol sok ilyet mutatunk és várjuk a te sajátjaidat is! ;)

Használjunk fel mindent és süssünk ki belőle valami újat!

Ha maradt egy kis főtt krumplid, készíts belőle zöldséges-húsos egytálételt!

Az elkészítés mókusegyszerű. A hozzávalók sincsenek kőbe vésve, hiszen pont ez a lényege, hogy "abból készül, ami van". Szóval bátran cserélj fel dolgokat azzal, ami neked épp elérhető, sok minden kihagyható (vegáknak a hús sem hiányozna belőle) és persze szabadon kiegészíthető! :)

Ráadásul, ha a gyerekekkel együtt készítjük el az ételt, ők is megtanulják, hogyan lehet újrahasznosítani a korábbról megmaradt alapanyagokat, teret adva ezzel a kreativitásnak! Olvasd el, hogyan spórolhatsz gyerekekkel a konyhában! --->

Mindegyik esetben kérek visszajelzést és az új receptet, nagyon kíváncsi vagyok, te mit hozol ki belőle! 

Amiből az enyém készült:

- maradék főtt krumpli (2-3 közepes szem)
- maradék párolt zöldség (mirelit, pár kanál - szóval akár most is megpárolhatod, mikróban 6 perc)
- hagyma (2 nagy fej - de mi hagymarajongók vagyunk, úgyhogy ízlés szerint)
- csirkemell (ez volt az egyetlen hozzávaló, amit újonnan raktam hozzá - egy szelet, kb. 15 dkg)
- petrezselyem
- leveslé vagy víz (kb. fél decit használtam)
- tejföl, sajt (nagyon erősen opcionális, eredetileg csak a tálalás miatt került rá, de nagyon illik hozzá)

Kivételes eset, hogy nincs fotó a készítésről és az alapanyagokról sem (bocsi), de amikor már elkészült, akkor jutott eszembe, hogy ezt meg kellene mutatnom a mókusaimnak. De tényleg semmi bonyodalom nincs vele, szóval nem is fog hiányozni a kép, ebben biztos vagyok! Viszont még kattintottam egyet, mielőtt felfaltam. Íme!

maradek_fott_krumplibol_egytaletel.jpg

A maradékból készült ételek 5 jó tulajdonsága

avagy 5 ok, amiért megéri ilyenekkel mókolni:

1. Spórolunk, hiszen nem dobjuk ki a maradék kaját és újrahasznosítjuk azt! Emiatt önmagában kötelező beletanulni!

2. Egészen biztos, hogy valami újat teszünk az asztalra - férj és gyerek sem mondhatja, hogy "Már megint ugyanaz?" 

3. Fejlesztjük a kreativitásunkat, amit aztán bármi másban is kamatoztathatunk. Ingyen továbbképzés. Bocs! :) 

4. Sokkal gyorsabban kész vannak, mint egy-egy másik készétel, amihez most kellene mindent az elejéről elkészítenünk (megfőznünk, -sütnünk, -párolnunk).

5. Még a Földünknek is jót teszünk, hiszen a kevesebb szeméttel a környezetünket is védjük! És a jegesmacikat! Meg a mókusokat! 

Így készül:

Én -azt hiszem, sokakkal ellentétben-, mindig a hagymát pirítom meg először és csak utána rakom hozzá a húst és sütöm fehéredésig, mielőtt bármi mást tennék vele. Pont láttam valamelyik főzőműsorban is a napokban, hogy ők is először a húst sütik és csak utána dobják hozzá a hagymát. Hát, én  fordítva! :D És te?

Miután ez megvan, ráöntöttem kb. fél deci zöldségleveslét (ez is lehetett volna maradék, de szégyenszemre kockából volt :P), amivel tovább pároltam a hagyma-hús duót. Közben szedtem friss petrezselymet a hűtőből és egy fél csokornyit feldaraboltam és az is ment a serpenyőbe. Amikor már majdnem elfőtt a zöldséglé, hozzádobtam a párolt zöldséget, de nem kavartam (csak rázogattam), hogy ne törjön szanaszét (ez nem jött be, a végére szanaszét tört - de nem ártott neki). Ezután már tényleg csak egy hozzávaló hiányzott belőle... a krumpli. Most már jöhet ő is! 

Semmi extra nincs az elkészítésében... tényleg szinte csak összeforgatod őket, de egy apró titok azért van: akkor lesz igazán finom, ha a krumplit már csak akkor rakod hozzá az egészhez, amikor nincs körülötte nedvesség, hogy igazán finomra tudjon pirulni, a hússal együtt! Nézd csak! 

piritott_fott_krumpli_hussal_zoldseggel.jpg

Tálaláskor raktam rá egy kis tejfölt és nagyon jót tett neki, de akár reszelt sajttal is felturbózhatod! Vagy rakhattunk volna tejszínt bele, miközben a leveslét felszívja az étel, de biztos vagyok benne, hogy paprikás szósszal is finom lenne! :)

Szóval tényleg nem a recept a lényeg, mert egyrészt egyszerűbb, mint feltörni egy mogyorót, másrészt könnyen variálható és ugyanolyan tökéletes eredményt kapsz. A lényeg, hogy használd fel a maradékot és készíts valami újat és jusson eszedbe, hogy sokszor elég összekeverni pár dolgot ahhoz, hogy egy új finomság legyen belőle! 

Maradékból valami újat - Legyen ez egy új rovat, ahová várjuk a te receptjeidet, ötleteidet is.

Ha van saját kedvenc kreálmányod vagy véleményed, vagy ha csak szívesen benéznél egy mókus odújába, gyere facebook-ra is!

A cikk megírását a Provident támogatta.

olcsó krumpli recept zöldség maradék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr4212120679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása