A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Így készíts miniszánkót gyógyszertári spatulából! leírás + fotók

2016. december 09.

Aki szeret kézműveskedni, annak lehet tavasz, nyár vagy ősz, mindig kitalál valamit, és ilyenkor szebbnél szebb alkotások születnek, akár van alkalom, akár nincs. Az adventi időszak viszont adja magát, ráadásul oly sokszor van az, hogy elkészül például egy asztaldísz, de valahogy még hiányzik róla valami. Ugye? :)

mini_szanko_faspatulabol.jpg

Ilyenkor kell igazán a kreativitás, főleg, ha az otthon elérhető dolgokból kell varázsolnod. Így történt ez ezzel a kis szánkóval is, és valljuk be, igazán szerencsés kezek alá született! 

Én papírtekercsekből varázsoltam a minap egy miniatűr szánkót, de azért az mégsem az igazi! Pont ekkor mutatta mókusbarátosném a legújabb "összedobtam" típusú művét, ami huppsz, hát nem pont egy szánkó volt!? (true story) Meg is kértem, hogy fotózzon, írjon, hogy mi is elkészíthessük ezt a szuper szánkót! Lássuk, hogy született!

Ha bírod, amikor egy hasznos tipp mögött sztori is lakozik, én vagyok a te mókusod! ;) Kövess és sokat mesélek még! 

Szánkó nélkül nem élet az élet

Az úgy volt, hogy már megint azt hittem, hogy elegendő dolgot vásároltam a karácsonyi dekoráláshoz, és már megint kiderült, hogy a legjobb ötletek itthon jutnak eszembe, az asztalnál. Most is így történt. Hirtelen úgy éreztem, fabatkát sem ér az idei karácsonyunk szánkó nélkül.

Nálad mi az, ami nem maradhat ki? Fusd végig ezt a listát is,
hogy minden karácsonyi dekortippet kimaxolj! --->

De mégis, miből csináljak szánkót? Itt ülök a hegyoldalban, mindentől távol, három kismókusommal, tehát abból főzünk, ami van itthon.

És akkor eszembe jutott, hogy a hobbifiókom aljában van egy zacskó spatula, amit tavaly szereztem. Spórolós mókusként természeten gyógyszertárban vettem, mert ott darabra lehet venni, lényegesen olcsóbban, mint a hobbiboltokban. Ja igen, és azt is megtanultam, hogy a hivatalos neve "nyelvlapoc". Ha így kéred, nem kell fél órát magyarázkodni, és hát ugye, az idő pénz, megint csak spóroltunk! :)

Mi kell hozzá?

Egy db szánkó elkészítéséhez én 2 nyelvlapocot használtam. Ezen kívül kell még egy olló és egy ragasztópisztoly. Erősebb hobbiragasztó is megfogja szerintem, de az nem volt itthon és hát ezzel gyorsabb is (ha eddig nem használtál, érdemes beszerezni egyet, most sok helyen akciós és így pár ezer forintért már jó minőségűhöz hozzájuthatsz és a legjobb barátod lesz).

Hogyan készül?

Tűfilccel berajzoltam neked is a vágásvonalakat, ha te már nem akarsz rajta agyalni, hogy is jön ki a legspórolósabban! Valahogy így:

faspatula_kiszabasa_szankohoz.jpg

Aztán simán szétdaraboltam a vonalak mentén. Keresztirányban simán vágható, hosszantiban néha szeret repedni, úgyhogy nem érdemes "szabadon engedni", inkább kíméletlen gyorsasággal vágd végig az ollóval!

faspatula_vagasa_olloval_szankohoz.jpg
Először az ülőlapját ragasztottam meg, majd pedig a "lábát".

gyogyszertari_spatula_ragasztasa_szankonak.jpg
kis_szanko_hazilag_spatulabol.jpg

Utána a talpak következtek, és kész!

gyogyszertari_faspatulabol_szanko_hazilag.jpg

A fotózásban a 4,5 éves mókusom segített, aki azonnal elcsaklizta a kész szánkót... Már Elza és Anna utazik rajta, majd a 2,5 évessel beparkolják a garázsba. Én koszorúra szerettem volna, vagy karácsonyfadísznek, de azt hiszem, készítenem kell még párat. Mégse vehetem el Elzáéktól. :)

Az pedig jól látszik, hogy szegényeket mennyire megviselte a hóban való menetelés, de most már biztonságban vannak és szélsebesen haladnak a spatulaszánkón.

szanko_keszitese_gyogyszertari_spatulabol.jpg

A spórolás netovábbja

A jó hír pedig, hogy a szánkó készítésénél kimarad két vékony léc az üléshez, vagyis 4 szánkó készítésénél egy spatula megspórolható (4 szánkó=7 spatula).

És ha jól megnézed, a forma adja magát, hogy pl. síléc készüljön belőle a kis legóemberkéknek. És ki tudja, még mi minden!? 

Update: persze, hogy közben elkészült a koszorúra is egy szánkó, ráadásul az már festve és Elzáék másoknak is kölcsönadták. Jövő héten mutatom azt is! 

Jöhet folyamatosan, sok-sok költséghatékony ötlet? Gyere fb-re is és kérj értesítést a következőről is! 

A cikket a Provident támogatta.

gyerek fa tél házilag kipróbáltuk dekoráció szánkó spatula DIY

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr5512029065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása