A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Így úszhatjuk meg a parkolási bírságot, ha már megbüntettek! [parkolóőr-tipp]

2016. augusztus 04.

Belvárosban lakom, így az autómmal ingyen parkolok a környéken. Ez tiszta sor. Míg mások parkolódíjaznak, addig én kiszállok a kocsiból és felmegyek a lakásba. Ám lehet, túlvagiztam az egészet, ugyanis... parkolasi_dij.jpg...a költözéshez kölcsönkért kombival is ugyanilyen lazán leparkoltam és felmentem. Nem kellett volna! :(

Amikor leértem, már ott virított a mikucsomag és nem csoki volt benne. A parkolóőr is csak egy autóval volt arrébb, amikor látta teljes összeomlásomat: eszmélés majd önhibáztatás... És ezt már nem elsőre csinálom meg kölcsönautóval.

Meglepetésemre megsajnált és odajött (mármint nem az lepett meg, hogy megsajnált, hanem hogy odajött) és dupla meglepetésemre azt mondja, hogy most még megúszhatom. Na, gondoltam valami lefizetős ötlet lesz... nem az volt.

Mókus nem szeret bírságokat fizetni. Ha te sem, akkor nyomj egy lájkot!

2 dolog, amit parkolási bírság után tehet az ember

1. Nem tesz semmit, hiszen kölcsönautó - nem rajta hajtják be -, ám mellékhatásként előfordulhat, hogy többet soha nem fogja megkapni az autót és dühös telefon is érheti. Ráadásul kicsit gyáva húzás is!  Te sem akarsz így járni! :D

2. Kifizeti a bírságot és... mit és? Kifizeti és kész!

A parkolóőr viszont újat mondott! És ezért nagyon hálás vagyok neki. Köszönöm!

Mit tegyünk ha már parkolási bírságot kaptunk?

Oroszlánként vessük rá magunkat a zacsira és keressük ki a papíron a büntetés idejét. A perc a lényeg, ugyanis ha 5 percen belül kaptad még a büntit, akkor nyert ügyed van.

Ha odafigyelünk, mire költjük a mindennapokban a pénzünket, bizony sokat megtakaríthatunk, és esetleg fontosabb dolgokra több marad.
Gyerekruha-vásárlási tippekért kattints! --->

Mit tegyek ha 5 percen belüli parkolási bírságot kaptam?

Rohanj az automatához, vagy a mobilodon indíts a rendszámodra parkolást.

A büntetésen található ügyfélszolgálat e-mail címére 10-20 perc múlva küldd el a bünti azonosítóját és az elindított parkolás azonosítóját.

Várd meg a válaszmailt.

Ne legyél türelmetlen, várj!

Most komolyan! Ettől nem lesz gyorsabb… :P

Nyugtázd nagy mosollyal, hogy törölték a bírságot.

Ez most komoly? Töröltethető a parkolási bírság?

Bizony! Abban az esetben, ha a büntetés és parkolás elindítása között nem telt el maximum 5 perc, akkor a parkolási bírság semmis.

Én telefonon elindítottam. Vártam 10 percet, hogy azért ne lógjon ki a lóláb, majd elküldtem az adatokat. Harmadik meglepetésemre, valóban, egy órán belül jött a válasz, hogy törölték. Mindenki boldog, világbéke.

Tehát, ha bírságot látsz az ablaktörlőd alatt, akkor bosszankodás helyett először nézd meg, hogy mikor büntettek meg. Ha 5 percen belül, akkor szerencséd van. Ha 5 percen túl, akkor meg remek kijózanító pofon, hogy máskor ilyet ne csinálj! Lájk?

ui.: Kedves parkolóőr bácsi: nagyon-nagyon köszönöm a tippet! <3

A natív cikk megírását a Provident támogatta.

tipp autó jó tanács parkolóhely parkolási bírság

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr238944926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

glezmen 2016.08.04. 19:55:08

en is jartam pontosan ugyanigy (bar nem kolcsonautoval, hanem egesz egyszeruen nem tudtam hogy parkoloovezet, sem tabla sem automata nem volt sehol), odajott a parkoloor es mondta hogy gyorsan intezzem el SMS-ben

egyebkent ugy remlik pont par honapja modositottak ezt a rendeletet, igy valamit kevertek az 5 perccel is...

apro_marosan_petergabor 2016.08.05. 10:46:27

Ez nem újdonság, régótaígy működik a rendszer.

Kelly és a szexi dög 2016.08.05. 11:14:51

utolsó szemét dolog ez a parkolási díj!

radnaughty 2016.08.05. 12:23:27

ez - már bocsánat, de szerintem - köztudott. bár pár hónapja eltörölték, aztán a közfelháborodás miatt visszaállitották.

Krumpli Bogart 2016.08.05. 13:29:44

Egy "rutinos" parkolóőr eleve úgy teszi oda, hogy ne legyen öt perced.
Egy "rutinos" parkolóőr - ha ismeri a rendszámomat, mert gyakran járok arra - már akkor indítja a bírságot, amikor még a kocsiban ülök, akkor fotózza a furgont szemből, amikor hárul nyitva az ajtaja és pakolok (de elölről nem látszik) és az alatt a két perc alatt helyezi ki a már 5 percen túl lévő csomagot, amíg beviszem a fotelt a kapualjba, nyitott kocsiajtó mellett.(Jól látszom a fotón, fotellal a fejemen, csak ugye a karfától nem látszik az arcom.)
A "rutinos" parkolóőr tudja, hogy mikor szar az automata és nem fogsz visszaérni 5 perc alatt a sétálásból.
Én meg rutinosan tudom már, hogy hajléktalan Józsi egy tál ételért és egy zuhanyozásért (utóbbi mindkettőnk érdeke) szívesen utazik velem amikor kiszállítok és beül a vezetőülésre.
Nyasgem "rutinos" parkolóőr.

MACISAJT 2016.08.05. 14:20:19

Ez az öt perces szabály annyira titkos hogy rajta van a büntetési cédulán is...

Hanem.
Túlfutottad az öt percet.( Nem nehéz).
Sorstársad segít, adományozza neked a saját, a büntetésed időpontjában érvényes jegyét.
Erre is vonatkozik ugyanis szabály.(Ha nem megfelelően raktad ki a cédulát.)
Ez már komolyabb meccs, de lejátszható.

jandera 2016.08.05. 15:14:52

Jó pár éve, megyeszékhely. Javítás után irodagépet viszem vissza, saját kocsi, üzemanyag költséget(csak) a cégem fedezi.
Megállok a ...bank előtt (tilosban, de a bank alkalmazottja szerint ott nem büntetnek, ott szokott megállni más szállító is), hátsó ülésről három fiókos adagolót kiemelem, csomagtartóból fénymásoló rátesz, egyben van. Cca. 80Kg. Telefon foglalt, így befutok a bankba segítségért, gép egyedül a járdán. Majdnem 10 perc kutakodás, végre van segítség egy fiatal lány személyében. futunk ki, autón zacsek! Zacsek kesztyűtartóba, kislányt megkérem vigyázzon a cuccra amíg elmegyek parkolni. Kb. 5 -600 méterre kis utca, megyek befelé, szabad hely a szembejövő sávban. Becsületesen megfordulok, leparkolok.
Kb. 20 perc után érek vissza a bank elé, cipekedünk, lépcső, beüzemelés, stb.
Érek vissza az autóhoz, zacsek! Körülnézek mi tiltja a várakozást(reputáni, de legalább tudjam). Újabb megfordulás után 2-300m -re az utca túlsó végén megvan a várakozni tilos tábla! Hurrá, irány haza. Az átadással elment így majd 2 óra. Behozom! Főút lakott területekkel közel 90 -es átlagot hozok. Félúton főnököm hív, hol a pi...-ba vagyok, nem azért fizet, stb.
Közlöm, hogy jelenleg is 120 -al megyek 90 helyett, közli, hogy ha nem tetszik talál olyat, aki 140 -el is megy, különben is...
Eredmények:
- 2 db. összesen 20k bünti,( gyorshajtáson nem kaptak el).
- Összeveszés a főnökkel, kirúgás.
- Csak az alapbér...

Dezsike 2016.08.05. 15:33:51

@Krumpli Bogart: Ha bizonyíthatóan rossz az automata akkor is törlik a büntit, legalábbis elvileg. A MÁV jegyvizsgálók nem is ellenőrzik, hogy tényleg rossz-e, adnak jegyet felár nélkül ha bemondod nekik (bár még nem próbáltam működő automata mellett), ellenben a BKK mindenre szarik, ha rossz az automata szülj jegyet, vagy büntetnek, ha lerobban a busz nem hogy kártérítést nem ad, a jegyet se váltja vissza akkor sem, ha el se indultál a kiinduló állomásról --> nem vitt sehova --> még egy pici szolgáltatást se kaptál.

HgGina 2016.08.05. 15:46:58

Nem egyszerűbb BKV-val járni?
Koszos, büdös, kényelmetlen, de az nem kap mikuláscsomagot.

FikkFakk 2016.08.05. 18:10:14

@Krumpli Bogart: ennyire nem kocsogok, a hszod tiszta legbol kapott. Annyit meg nehogymar erjen ez a dolog, hogy valami hajlekonnyal szorakozzal meg zuhanyoztasd...

galaxiscsirke 2016.08.05. 19:10:26

@FikkFakk: Azért van benne valami. 1x Bpn vártam kinn az autóban, apám ment be vmit adminisztrálni egy helyre, ahol előzőleg dolgoztunk. Történések: kiszáll, indul a dolgára. Nem egész 30 mp-n belül megjelenik egy kék ruhás, hajléktalanszerű fickó (igen, akkora koszos szakáll, igénytelen fej, stb.), és nézi az autókat. Aztán én néztem nagyot, hogy az embernél ott a sintérkütyü, odaér az autónkhoz, és úgy bámulja, mintha még nem látott volna autót. Nézi elölről, hátulról, nézi a kütyüt, néz rám, és el nem ment volna onnan. Ha csak a jobb kislábujjamat kilógattam volna az ajtón, szerintem azonnal körbefényképezett volna, és vödörrel szórta volna a mikuláscsomagot, de hogy benn ült vki, nyilván nem tehette meg. De el nem mozdult volna a világért se, egész addig, amíg feltűnően el nem kezdtem nézni, és úgy nem kezdtem csinálni, mint aki telefonál (közben többször ránézve), akkor érdekes módon hirtelen tovább tudott menni...

FDToth 2016.08.05. 22:19:42

En ezt nem tudtam... Megalltam, iii. Ker fizetos reszen (kedvezmenyes parkolas van az autora, mivel ceges es a szekhelyunk a kerulet fizetos reszen van), felugrottam egy novenyt meglocsolni, 2 min. Megyek le, ellenor ott van es mosolyog, majd mindja h mar beutotte a gepbe... Nem tudok mit csinalni, holott ha mondta volna h inditsak parkolast...

GMS 2016.08.06. 01:00:54

Kiszallitasnal lehet kerni 20p ingyen parkolast. Azt hiszem onkormanyzattol es vmi tarcsan kell beallitani az idot. Az egyik hozzank jaro futar ezt hasznalja. Bp belvaros, amirol beszelek.

11110000 2016.08.06. 02:31:03

Próbáálj parkolni a Práter utcában a Szatmri előtt, és megtalálni a rejtőszínbe elrejtett automatát 5 perc alatt.

Tuti büntetési helyzet.
A kerületi faszfejek meg szarnak rá, hogy arra hivatkozol, hogy az automatát kerested, ami zöld színű, és egy zöld színű építési háló előtt van elrejtve.

11110000 2016.08.06. 02:33:24

@HgGina:
De, egyszerűbb.
Ha nem kell 20-30-50-80 kilós csomagot is vinned.

11110000 2016.08.06. 02:35:21

@11110000:
Bazmeg, ez új, a blogmotor átszerkeszti a szöveget... A betűk száma stimmel, csak nem a megfelelő helyen vannak.

MiKE · http://indafoto.hu/mikedesign 2016.08.06. 07:06:29

@galaxiscsirke: Miért ne tehette volna meg? Ha ül valaki az autóban, attól az már nem is várakozás (=parkolás)?

Negrogo 2016.08.06. 09:22:47

Igazabol ez nem ujdonsag! Bar regen ez 15 perc volt ha jol tudom.

Viszont le irom az en gusztustalan tortenetemet. Videki nagy varosban lakom de szinte mentem 7en mentem Budapestre. Jo egy eve tortent egy szombati nap, hogy leparkoltam a VII. keruletben este 7 utan!!!! Na mar most nekem meg se fordult a fejemben, hogy 8-ig kell parkolast fizetni. Ilyenrol en meg nem is hallottam... plane szombaton?! Ahol lakom szombaton ingyenes a parkolas ja es hetkoznap is 5-ig max 6-ig kell fizetni. Szoval ekkora parasztsag a vilagon nincs. Mire visszamentem rajta volt a csomag. Jo ok. Utana vettem jegyet de a buntetes es a jegy vetel kozt eltelt 12 perc. Hetfon szemelyesen bementem, hogy toroljek de ezt nem tettem meg. Mert mar ez is csak 5 perc ahogy a bloger is irja. Majd jott a birsag. ~6700 forint. Ez is bicskanyitogatoan sok. De ok, befizzettem 15 munka napon belul. Aztan elem az eletem. Kimintem dolgozni Gorogorszagba. Ergo marhara nem voltam otthon. Erre fol ezek a mocskok sima levelben, ergo nem ajanlottan kuldozgettek nekem pot dij befizeteserol csekkeket, hogy fizzesek meg. Eloszor 10 majd 15-20 ezer forintot?!!?!? Na mar most mivel en ezeket nem vettem at igy nem is volt tudamasom arrol fen maradasom van, na meg miert is? Mikor vissza jottem kulfoldrol mar 23 ezer forintot akartak tolem. Felhivtam ezt a parkolasi tarsosagot, hogy ez megis mi es miert? Kozoltek, nem fizettem meg 15 napon belul. Mondom marpedig itt van a visszaigazolas szepen be fizettem. AHa. Viszont ok 15 naptari napon belul szerettek volna es mivel en 15 munkanapon belul fizettem ergo 18 nap utan ezert meg kovetelnek. Raadasul ahogy irtam ezt sima levelben tettek ergo te atveszed-e vagy nem es nem kerul tudomasodra azt leszarjak.

En ezt igy ebben a formaban NEM VAGYOK HAJLANDO BEFIZETNI ES NEM IS FOGOM. El mehetnek a jo kurva annyukba. Az ilyen cegekre en ragyujtanam az epuletet. Gusztustalan. Azota persze probalkoznak ugyveddel meg a tobbi fenyegetes. 1 forintot nem fogok fizetni nekik.

2016.08.06. 11:31:47

@mennyi?husz!:

Fizetni fogsz....vagy leülöd.

Tudod: kézbesítési vélelem.

Máskor majd gondoskodsz róla, hogy megkapd a leveleid.

Mondjuk a határidő sem volt titok!

Aki ilyen nagyszájú, nyakas-hülye mint te, az így jár. Visszanyal neki a fagyi.

karit 2016.08.06. 11:34:12

Nem próbáltam még, de szerintem nem tiltja a kresz, hogy egy guminőt ültessek a vezetőülésbe. Olyat, ami elkerekedő szájjal tiltakozik majd a fotón.

Balt 2016.08.06. 12:00:24

Nekem volt egy 6 percesem, rögtön intéztem (volna) személyesen. Naná, hogy nem ment. Szabál az szabál.

monddazigazatmar 2016.08.06. 12:07:43

@Krumpli Bogart: Tehát te inkább viszel egy hajlékonyt magaddal akit etetsz meg fürdetsz, minthogy smsben fizetnéd a száz forintot.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.08.06. 12:18:10

" mokuspanna"
Tényleg úgy hívnak: Mókus Panna?
Szép név.
De, úgy e ez nem a te szelfid?

tantum verde 3 2016.08.06. 14:28:42

@MiKE:
Bizony, ha az autóban ülsz, akkor az nem várakozás, hanem megállás (elméletileg 5 percig).
Ha kiszállsz, onnantól várakozás.

tantum verde 3 2016.08.06. 14:31:35

@mennyi?husz!:
Remélem, még idejében szólok, hogy vannak olyan helyek, ahol szombat-vasárnap is fizetni kell 0-24-ben a parkolásért.

Ha az ember látja az ottómattát, odamegy, és megnézi, hogy mettől meddig kell parkolásst fizetni, és az mennyibe kerül.

mokuspanna 2016.08.06. 17:24:10

@tantum verde 3: Két hely van Budapesten , ahol hétvégén is kell fizetni: a Várban meg a Margit szigeten. De egyszerű: nézzünk rá mindig a parkolóórára, az a tuti!

MiKE · http://indafoto.hu/mikedesign 2016.08.06. 17:49:37

@tantum verde 3:
A megállás a ki- és beszálláshoz vagy folyamatos ki-/berakodáshoz szükséges ideig tarthat, vagy egyéb okból legfeljebb 5 percig, ha a VEZETŐ a járműnél marad. Ennél hosszabb idő -> várakozás.
Szóval egyrészt akár ki is szállhatsz, csak nem mehetsz el a kocsitól, másrészt a kérdésem @galaxiscsirke sztorijára vonatkozott, ahol a sofőr egyértelműen nem volt a kocsinál, csak ott hagyott egy feltűnően néző, aztán roppant ügyesen telefonálást színlelő utast. (És a leírásból arra következtetek, hogy nem is 5 percig álltak ott.)

MiKE · http://indafoto.hu/mikedesign 2016.08.06. 18:00:05

Mármint ez a megállás / várakozás meghatározása a KRESZ-ben, azt csak feltételezem, hogy a parkolási társaságok is ez alapján szedhetnek bírságot (vagyis csak a várakozásért).

Negrogo 2016.08.06. 18:20:45

@nonolet: Ember azert tart itt az orszag mert ilyen birkak vannak mint Te. Akikrol barmit es barmennyit le lehet huzni. Ha befizeted hataridon tul a telo szamlad akkor azok meg nem kovetelnek toled 2x akkora osszeget meg1x. Vettem egy jegyet nem volt eleg, befizettem a buntetest nem volt eleg. Hozzateszem nyilvan az extrem eset, hogy kulfoldon dologztam de ha itthon vagyok es kezbe kapom a levelet se fizettem volna be. Elvbol. Es nem fogom befizetni mert en mar ezt befizettem. Ha 2 honap mulva fizettem volna a 15 napon beluli osszeget akkor meg ertem de mindossze azert mert en ezt 15 munka napon belul fizettem ezert meg ok le akarnanak nyulni azt mar nem. Leulni? Viccelsz ugye?

Hallja Menjeninnen_ 2016.08.06. 18:26:45

@HgGina: Remek, bölcs tanács. De van jobb is. Nem egyszerűbb semmivel sem járrni? Maradjon mindenki otthon a seggén

Negrogo 2016.08.06. 18:27:03

@tantum verde 3: Tudom, hogy vannak. De egy 7. keruleti atlag utcaban ergo nem a dohany, wesselenyi , kiraly, meg se fordul az ember fejeben.

2016.08.06. 18:57:11

@mennyi?husz!:

Ember!!!

Egy SZERZŐDÉS alapján kérik tőled.
Amit ELFOGADTÁL, amikor parkoltál.

A szerződéket pedig BE KELL TARTANI!!!!
Neked is vazze!

Így aztán a kutyát sem érdekli, hogy utólag mit happogsz, mi nem tetszik.

Két módon tudod kiekrülni a bajt

- NEM parkolsz >> nem lesz gond :-)
- betartod a szerződést >> nem lesz gond

HA nem tartod be... szívsz, jogosan.

Minél tovább pattogsz és kuruckodsz a nagy eszeddel >> annál nagyobbat szívsz.

Jogállamban ugyanis kifogják kényszeríteni belőled a szerződés betartását, amibe a parkolással léptél bele.

Szóval, kapj fejedhez és fizess, amíg csak annyit kell mint most!

Már így is többe lesz a makacskodás miatt, mintha nem okoskodnál fölöslegesen...

Ez van.
És jól van így, pont az ilyenek ellen.

SpaceG 2016.08.06. 21:26:08

Csak hozzáteszem a spanyol viasz feltalálásához, hogy ezt a mókát CSAK HAVONTA EGYSZER lehet megjátszani!!!
Én általában külön oda szoktam hívni a parkőrt és megkérem hogy itt és most büntessen meg...míg nyomkodja a gépét veszek egy 65ft-os (vagy mikor hol mennyi a minimum bedobandó) jegyet és slussz passz... A csomagot rajta hagyom és egész napra 65ft a park. DE EGY KERÜLETEN BELÜL, EGY HÓNAPBAN EGYSZER!!!!

BéLóg 2016.08.06. 21:50:31

Én másképp jártam. Megálltam egy helyen, benéztem hogy parkoló zónás. Visszajőve ott volt a csomag. De odajött hozzám egy fazon, hogy mikor látta hogy fölrakják, vett egy parkolójegyet, kell-e X Ft-ért. Kellett. Parkolójeggyel a rablókhoz be (mázli, egész közel volt a székházuk), bünti töröl, fazonnak meg hálás.

11110000 2016.08.06. 22:16:10

@MiKE:
nem kell a sofőrnek lennie, elég, ha ott valaki, akinek van jogosítványa, és nála van a kocsikulcs.

bandigyerek 2016.08.07. 05:24:17

Hát nem tudom, hol hogyan működik, de Miskolcon 1(!) perc volt a differencia, mégis elhajtottak a vérbe a geci rablók.

M/n8rK*frS 2016.08.07. 11:27:25

@Krumpli Bogart: és még büszke is vagy magadra :-) tipikus szánalmas kis ügyeskedő vagy, röhejes.. :-D balkán

prfecó 2016.08.07. 13:49:45

Érdekességként:
bmw terepjáróból kiszállt 5 db kigyurt tetkós legényke és összes parkoló huszár elkerülte egész nap még a környéket is.

jó az infóáramlás közöttük...

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.08.07. 16:58:00

@MACISAJT:
Adományoztam párszor
Aztá egyszer jött a felszólitás hogy ugyanmár valamikor megbüntettek és nem fizettem stb
Szerencsére megvolt a parkolójegyem, mert alapbol gyűjtöm
Azóta nem adom át senkinek

A csöves beültetésével meg elég sokszor éltem. Aludt kényelmesen ameddig melóztam

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.08.07. 17:01:12

@mennyi?husz!:
Szombaton csak akkor ha munkanap van!
Benéztem egyszer én is

Boka1 2016.08.07. 18:57:54

A vészvillogó mindent megold. Mondjuk a parkolóőr ideges.

11110000 2016.08.07. 20:44:30

@Boka1:
Vészvillogóval is megbüntetnek.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.08.07. 21:36:48

@HgGina: én kocsival járok, mégsem kaptam sosem mikuláscsomagot
Így is lehet, ésszel, figyelmesen

MiKE · http://indafoto.hu/mikedesign 2016.08.08. 09:45:52

@11110000: Persze, mert onnantól mondhatod, hogy ő a vezető. :)
De ebből a szempontból is mindegy, hogy galaxiscsirke telefonálást színlel-e, vagy kidugja-e a kislábujját a kocsiból.

Péter454 2018.05.12. 16:13:59

"@Boka1: 2016.08.07. 18:57:54
A vészvillogó mindent megold. Mondjuk a parkolóőr ideges. "

Azt te csak hiszed. Megcsinálja úgy a fényképet, hogy nem látszódik a villogás.
süti beállítások módosítása