A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Cukorgyanta készítése házilag - kipróbált recept + tapasztalatok

2016. augusztus 01.

Gyantaaa! Az valami fájdalmas dolog lehet, de hogy jön itt a cukor a képbe? El sem hinnétek, de a cukorgyanta már az ősi és még távolabbi időkben is segített a nőknek a puha és bársonyos bőr elérésében. Szóval a dolog nem új, de annál zseniálisabb, hatékonyabb és nem utolsósorban költségkímélőbb megoldás.
hazi_cukorgyanta.jpgTehát elkészítettem, és le is teszteltem, ahogy már megszokhattad Mókustól.

Be kell valljam (csak hogy tanuljunk egymás hibáiból), nem volt könnyű dolgom, mert hát annak ellenére, hogy volt valami támpontom, azért amit lehetett, azt elrontottam. (Meséltem már, hogy a mókuscsaládban én vagyok a szeleburdi, néha kicsit bénázós mókus? ;))

De visszatérve a cukorgyantára, én mindent kipróbáltam helyetted, hogy neked már csak a tuti receptet mutassam meg! Íme!

Így készül a cukorgyanta

1. A hozzávalókat összeöntöd, majd a tűzhelyen nagy hőfokon a varázsigéket mormolva kevergeted a főzeted, míg az szép aranybarnára nem karamellizálódik.
igy_keszul_a_cukorgyanta.jpg
2. Ha megvagy, egy kerámiatányérra, fémtálcára vagy egy gránitpultra kiöntöd a FORRÓ cukormasszát. Tényleg nagyon forró, szóval vigyázz vele! Ekkor még hozzá ne érj!

hazi_cukorgyanta_kiontese.jpg

3 Kanállal elkezded kevergetni, míg sűrűsödni nem kezd. A kavargatással az a célunk, hogy kihűljön a masszánk!

cukorgyanta_kevergetese.jpg
4. Ha már olyan hőfoka van a cukorgyantának, hogy hozzá mersz nyúlni, mert kihűlt, akkor kezdheted el a bevizezett kezeddel nyújtva gyúrni a cukorgyantát, úgy hogy ne ragadj össze teljesen, és gyurmaállaga legyen a cukorgyantának.

hazi_cukorgyanta_keszitese_1.jpg
Ha ezzel megvagy, akkor neki is állhatsz a gyantázásnak.

Hozzávalók

  • 1 pohár fehér kristálycukor (2,5 dl)
  • 1 kiskanál só
  • 1 evőkanál víz
  • 2 evőkanál citromlé
  • serpenyő
  • kerámia tányér
  • kanál

És ennyi. Tényleg csak ennyi! És ennek a költsége összesen: 52 Ft.

Azt sem kifelejtve a sorból, hogy a cukorgyanta teljesen adalékanyagmentes, így természetes.

Kíváncsi vagy, hogy készíthetsz házilag arcmaszkot?
Kattints ide vagy a képre a receptért! --->

arcmaszk_hazilag.jpg

Hogyan kell használni a cukorgyantát?

A rendes gyantával ellentétben a cukorgyantát fordítva kell használni. Na nem a lábadat kell a gyantára kenni, hanem a felkenés iránya van fordítva a meleg gyantához képest.

Tehát a cukorgyantánál, a szőr növekedési irányával ellentétes irányba kell felkenni a cukorgyantát, és a szőrnövekedéssel megegyező irányba kell lehúzni.

cukorgyanta_hasznalata.jpg

Most jársz nálunk először? Ne menj el, amíg nem olvasod el legalább pár cikkünket, kérlek! ;) 

Ha tetszik, amit látsz, gyere és kövess minket facebookon!

Mi van akkor, ha túl híg lett a cukorgyanta?

No para, ettől még nem kell kidobni a kukába. A feladat csupán annyival bonyolódik, hogy egy textilanyag segítségével fogod tudni lehúzni a folyósabb cukorgyantát magadról. A legjobb erre a célra a fehér pamut, pl az ágylepedő anyaga. De láttam olyan videókat is, ahol egy fehér farmernadrág-féleséget szabdalták fel, és azt használták erre a célra. Ami valamennyire érthető, hisz kiment a divatból, ezért sokan kiáltják a „vesszen a fehér gatya” buzdítómondatot, na de nekem sírt a lelkem azért a fehér gatyóért. De üsse kő, nem vagyunk egyformák.

Persze a reménytelenül folyós cukorgyantával már nem lehet mit kezdeni, de ezzel a recepttel nem lesz folyós a cukorgyantád, szóval ne aggódj! (De olvasd el a Csapó2 részt!)

Apró színes: próbálkozások

Csapó 1

Az első próbálkozásra odaégettem a cukormasszámat. Egyszerűen nem volt szívem a kerámiaserpenyőmet vagy a teflonserpenyőmet kanállal karcolgatni, így hát egy egyszerű, magasabb falú fém edényben csináltam a folyamatot... Nem volt jó ötlet.

egetett_gyanta.jpg

Eredmény: égett cukorgyanta. Szóval te ne tedd!

Csapó 2

Mivel rájöttem, hogy a kedves mókuspárom már megkarcolta a kisebb kerámiaserpenyőmet, így azt már szemrebbenés nélkül karcolgattam tovább. Végre nem égett oda a cukormasszám. Azonban mikor a cukorgyanta gyúrására került a sor túl sokszor vizeztem be a kezemet, és a cukorgyanta szétfolyt a kezemben. Csakis egyszer szabad bevizezni a kezünket az elején, utána pedig ügyesen gyúrni, hogy ne ragadjon nagyon a kezünkre a gyanta. De ha esetleg nagyon muszáj vizezni, akkor is jól rázzuk le a vizet a kezünkről.

folyos_cukorgyanta.jpg

Eredmény: folyós cukorgyanta, csak textillel lehetett használni.

Csapó 3

Ugye három a magyar igazság, csak összehoztam én is a használható cukorgyantát harmadszorra, és még a királyfi is meglett, akit nem szidtam agyon a kerámiaserpenyő karcolásáért (nehéz volt :P) :).

cukorgyanta_elotte_utana.jpg

Rajtad a sor

Próbáld ki és mindenképp oszd meg velem a tapasztalataidat (még ha fájt is), de ha velem nem is, az ismerőseiddel feltétlen és ha eszedbe jutunk, említsd meg, hogy nálunk olvastad a receptet! Köszi!

Ui.: Igen, nyár van és ezt forrón készítjük és ott kell állni a tűzhely mellett, de képzeld, a szőrszálainkat nem érdeklik az évszakok. A pasikat pedig a szőrszálaink nem érdeklik, szóval le velük!

Tehát: elő a cukorral és egy kávé mellett házi gyantázásra fel! ;) És ha közben még egy lájkolás is belefér... Mókus vár! 

 A natív cikk megírását a Provident támogatta.

spórolás szépségápolás otthon házi házilag kipróbáltuk kozmetika könnyen megvalósítható cukogyanta

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr208928546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyszervolt.holnemvolt 2017.04.02. 13:11:07

Kedves Mókus, még jobb tippem van, ezzel a melegben főzőcskézés is elkerülhető!
Már vagy 6-7 éve évente egyszer főzök cukorgyantát (télen :) ), a képen láthatónál világosabbra, de sűrűbbre: két pohár cukor, negyed pohár citromlé (100%), negyed pohár víz. Aztán nem is gyúrogatom, hanem kis (felmelegített!) üvegekbe töltöm, és irány a hűtő. Ha használni akarom, egy üvegecskét forró vizes tálba állítok, és 20 perc múlva pont annyit enged, hogy ki tudjam venni belőle a szükséges mennyiséget - kiskanál, kéz, spatula, bármi jó, és csak egy teáskanálnyival dolgozok egyszerre. Kézzel kenhető, csak annyira ragad, amennyire kell.
Így nincs maszatolás, pillanatok alatt megvan, és nekem egy évre simán elég ez a mennyiség, bár én csak kisebb, érzékenyebb területekre használom, többire jó az epilátor. :)

Alex Milák 2018.03.25. 09:19:37

Szia. En is kiprobaltam. Jobban mondva baratnom sikerult is csaka kezet befogta es nem lehet leszedni rolla igy sarga lett. Tudnal ajanlani valamit ? Elore is koszonom

Anita Bővíz 2019.04.22. 18:10:04

Kipróbáltam, de a gyúrás után olyan keménnyé vált, hogy nem lehetett felkenni, maximum egyszer és akkor sem szedte ki csak a szőr egy pici részét. Hogy lehet újra melegíteni?

Szintii 2019.09.13. 22:47:03

Kedves Mókus!

Én nem tudom, te hogy csináltad ezt a cukorgyantát, de valamit nagyon tudhatsz... szerintem a varazsigédet elfelejtetted megosztani velünk

Alexandra Mihály 2020.03.23. 19:49:49

Elrontottam. Hámsérüléseket szenvedtem mert túlforrón tettem fel.. :/ bajusz gyantát akartam itthon, mert a vírus miatt nem megyek sehova. Most neugranormont tettem rá, remélem nem maradnak ott örökké azok a kis hegek :(

Kinga Kátai 2020.07.19. 10:38:40

Kipróbáltam. Fantasztikusan néz ki, tökéletes állag csak egyetlen szőrszálat sem szed ki. Nálam sajnos marad a bolti.:(
süti beállítások módosítása