A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Szilveszteri szerencsesüti - recept

2014. december 31.

szerencsesuti.jpg

Mert ugye itt van ez az év vége a nyakunkon. Ki-ki vérmérséklete szerint búcsúztatja: habparty, “ereszdelahajam” buli, szolid otthoni tévézés, stb. :) Ha buli, azt is többféle dologgal lehet izgalmassá tenni: tűzijáték, vetkőzős zálogosdi, asztalon tánc, vagy épp egy apró meglepetés: jóslás! ;)

Kínai hagyomány ugyan, de a Valentin-nap és a Halloween ünnep mellett mit számít, hiszen globalizáció van, vagy mi. :)

Dobd fel a bulit saját készítésű szerencsesütivel, imádni fogják! Nemcsak a bele rejtett apró üzenetek, vicces jóslatok miatt, hanem mert maga a süti is iszonyú finom. Mutatom, hogy én hogy csináltam.

Ha szereted az egyszerű, gyors, de mutatós és nagy sikerű recepteket, mindenképpen kövess! De egyébként is!

Először is elkészítettem a kis üzeneteket, lélekbonbonokat, amiket majd belerejtek a sütikbe. A net tele van ilyenekkel (külön oldalak foglalkoznak idézetek, gondolatok összegyűjtésével), de azok a legjobbak, amik igazán tőled jönnek, akár személyre szólóan Neki(k). Ebben az esetben majd külön csomagold cetlikkel, nehogy összekeveredjenek! :)

A tészta maga nem igényel nagybevásárlást, egy átlag konyhában tuti minden megvan hozzá.

Így csináld!

Először is kimérünk 7 dkg vajat és hozzá 7 dkg porcukrot. (Ha nem elég puha a vaj, tedd be a mikróba 5-10 mp-re.)

szerencsesuti_hozzavalok.jpg

Ezt habosra keverjük. Itt mehet bele egy kevés vaníliás cukor, nem fogja elrontani.

Belekutyulunk még pontosan 4 dkg tojásfehérjét. Ne ess kétségbe, hogy ez mégis mennyi, segítek: ez egy nagyobbacska tojásból megvan. Nekem annyira pontosan 4 dkg lett, hogy meg is lepődtem. :)

Ha ezt is jól elkevertük, akkor zuttyantsunk még hozzá 10 deka közönséges búzalisztet, ezzel is keverjük el. Viszonylag sűrű, de jól kenhető, sima tésztát kapunk.  Így néz ki, ha a liszt is benne van.

szerencsesuti_recept.jpg

Most jön a truváj.

Sütőpapírra kb. 10 cm átmérőjű köröket kenj belőle, de nagyon fontos, hogy annyira vékony legyen, amennyire csak lehet. Ha vastag lesz, törni fog már a hajtogatáskor is.

Tehát: minél vékonyabb, annál jobb. Az se baj, ha szinte átlátszóra sikerül.

ujevi_szerencsesuti.jpg

200 fokra forrósított - nem légkeveréses- sütőben 1-2 (igen, egy-két!!) perc alatt készre sütjük. Akkor jó, amikor a széle aranybarna már. Sütheted egyenként is, én 8-asával sütöttem, és amíg egyet hajtottam, a többi bent várt a sütőben. Igaz, az elsőként kiszedett lap jóóóóval világosabb volt, mint az utolsó. Ez van! :P

És most a szőrös tenyerű mókusok előnyben vannak. Ugyanis egyenként kell kiszedni a sült lapokat és roppant gyorsnak kell lenni a hajtogatással, mert kb. 5 másodperc alatt megkeményedik a tészta és akkor már “hajthatatlan”. :)

Tortalapáttal nyúltam alá, ez bevált. Kikaptam, gyorsan ráraktam az összesodort cetlit és félbehajtottam, majd a sarkokat összeillesztettem. Már amennyire hajlandó volt erre a tészta. És amennyire az agyonégett ujjammal erre képes voltam. :D

Mutatom, milyenek lettek az enyémek:

szerencsesuti_hazilag.jpg

Ne tessék somolyogni! Még rutintalan vagyok, jövőre ez is szebb lesz! 

Mivel a hajtogatással minden darabnál csak egyszer lehet próbálkozni, biztosan lesznek elrontott darabok is. Sebaj! Kísérletezz bátran, megéri, nagy sikered lesz vele! :)

Ebből a mennyiségből egyébként nekem kb. 30 db jött ki, ebből láthatod, hogy nem egy drága meglepetés a barátoknak, kollégáknak az év utolsó (vagy első) napjára. Ugye? 

Tipp: a kész, kihűlt sütiket tedd egy zárható dobozba vagy tetős tálba, mert hajlamosak visszapuhulni, és szakadni fognak roppanás helyett.

Jövőre is egész évben jövünk hasonlókkal, ne maradj le egyről sem, úgyhogy futás és nyomj egy mókuslájkot, nem fogod megbánni!   

Te mit írnál a cetlire? 

konyha szerencse recept sütemény kipróbáltuk szerencsesüti sütés-főzés mókuskonyha

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr217026205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása