A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Minden annyit ér, amennyit adunk érte. Alkudozz!

2013. május 23.

Az elején tisztázzuk, hogy semmiképp nem a kereskedelem ellen szólalok fel és nem is arról beszélek, hogy fillérekért akarjunk mindent megkapni. Szó sincs róla!

alkudozzunk.jpg

Azonban igenis még ma is van hely és helyzet, ahol az alkudozás abszolút megállja a helyét.

Ha azt hiszed, hogy arra foglak buzdítani, hogy menj be a legújabb bevásárlóközpontba a kedvenc márkádat forgalmazó első üzletbe és alkudj 50%-ot a 16 ezres naciból, ne is olvass tovább! :D

Pár száz forintokra gondolok, ami neked jól jön (csak rakd össze és ne költsd el egyből fagyira :P), és vannak kereskedők vagy termelők, akiknek "belefér", hogy elengedjék. Ennyi.

  1. Piac a híd alatt

    Talán a legegyértelműbb, hogy bármelyik piacon BÁTRAN alkudj! Igaz, jobb esetben eleve olcsóbban kapsz meg dolgokat, de ők is jóval kevesebbet fizetnek ki helypénzre, mint egy plázában egy kiskereskedő (és még rezsijük sincs nagyon :D - bocsánat, nem gonoszkodni akartam (irul-pirul)).

    Saját sztori: Amikor legutóbb voltam az újpesti híd alatti piacon (fogalmam sincs, mi a neve, bocsi), úgy alakult, ciki vagy nem ciki, hogy egyszerűen elfogyott a pénzem, pedig tudtam, hogy azt a mobiltokot még meg akarom venni a tesómnak ajcsiba. Kinéztem már a túra elején, de gondoltam, azért csak körbenézek, hátha látok jobbat. Nem láttam, így visszamentem, viszont nem figyeltem rá és 120 forinttal kevesebb pénz volt már csak nálam (2100 forint volt az eredeti ára). Elmondtam a srácnak, hogy igen, béna vagyok, igen, az én hibám, de nincs nálam több, viszont nagyon szeretném a tokot. Azt hittem, hogy meg sem hatja a nyarvim, és nem fogja odaadni kevesebbért vagy elküld automatába pénzt kivenni, stb., de nem így volt. Megkérdezte, hogy mennyim van. Mondtam, hogy 120 hiányzik, mondta, hogy rendben és már be is rakta egy zacsiba és a kezembe nyomta. Nem volt az a beszélgetős és mosolygós típus sem, így nem nagyon tudtam deríteni, de elgondolkodtatott.

  2. Utcai árus, bodegás (az a kevés, ami még van)

    Nem mondom, hogy eleve be van építve az árba az alkudozás, vagy hogy egyértelműen mindenhol kapsz kedvezményt. Azonban sok esetben meg van a húzótermékük, amiből sokat eladnak és amiből legfőképp összejön a bevételük, a mellette levő kis apróságoktól pedig csak örülnek, ha megszabadulnak.

    Nem fárasztalak mindenhol a saját sztoriaimmal, így csak annyit mondok, ilyen helyen is bepróbálkoztam, el is meséltem, hogy a piaci "véletlen alkudozásom"-ból jött az ötlet és megkérdeztem, hogy van -e esélyem. Valahogy beszélgetés lett belőle és az eladó mondta el pár mondatban, hogy tényleg sokszor belefér egy kis kedvezmény és még ő is jól jár. Ha kiteszi 100 forinttal olcsóbban, nem viszik jobban, de ha valaki eljut odáig, hogy kér 100 forint kedvezményt  és azt megkapja, akkor mindenképp elviszi. Tök jó! :)

  3. Kis üzletek, nem frekventált helyeken

    Itt a legnagyobb titok, hogy a kiskereskedőnek mindennél fontosabb, hogy forogjanak a termékek, tudjon minél nagyobb választékot tartani, de legalább is minél gyakrabban változtatni a termékskálát, hisz általában ugyanazok (környékbeliek, törzsvevők) járnak hozzájuk vásárolni.

    Így, ha épp olyanra fáj a fogad, ami ott áll egy ideje a polcon és nem viszik, mint a cukrot, akkor jó eséllyel oda fogja adni kevesebbért, hisz ő is jól jár, mert helyette vehet új (talán jobb :)) terméket.

    Természetesen alkalmazottak ritkán vannak felhatalmazva az alkudozásra, de nagyon-nagyon sok icipici - lakótelepiek pl. - üzletben a mai napig a tulajdonos áll a pult mögött, aki simán igent mondhat Neked. ;)

alku1.jpgSoha ne élj vissza a helyzettel és ne ez legyen az életcélod, hogy ezentúl mindenre mindenhol alkudni fogsz, de adott helyzetben, ha úgy érzed, hogy neked egyszerűen nem ér annyit az adott dolog, vagy csak nem tudod kifizetni, próbálkozz! Veszteni valód nincs! Max. mégis elviszed eredeti áron, vagy jövő héten - amikor még mindig nem vitte el senki - újból próbálkozol. ;)

Nem mondom, hogy mindig, mindenhol van esélyed, de sokkal több esetben fogsz kapni engedményt vagy ajándékot, mint gondolnád. Ne légy nyúl és próbáld ki!!!

És ha picit is elgondolkodtattalak, nyomj egy lájkot! ;) köszi 

fotó: nextdeal

vásárlás akció gondolatébresztő eladás havi pár száz forint

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr875313734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása