A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Teniszlabdából fogkefetartót! Te is meg tudod csinálni!

2019. február 17.

Legtöbbünknek a teniszlabdáról a sport vagy a parkban labdázó kutya jut az eszünkbe, pedig másra is alkalmas. Most egy cuki fürdőszobai fogkefetartót csinálok belőle. Kíváncsi vagy a részletekre? Egész biztos, mert a mókusok imádnak barkácsolni.

teniszlabdabol_fogkefetarto.jpg

A különösen aranyos fejecske elkészítéséhez csak néhány alapanyagra, elhatározásra, és 15 perc szabadidőre van szükség. Mintegy viszonzásul lesz cserébe egy mókás kis krapek, aki reggelente feldobja a napodat, amikor még kómás fejjel a fürdőszoba tükör elé botorkálsz és a pipereholmikért nyúlsz.

Hozzávalók

Ahhoz, hogy a kis tartónak elkészüljön kell néhány alapanyag:

  • teniszlabda 350 Ft (ki hitte volna :P )
  • tapadókorong 70 Ft (minél nagyobb annál jobb)
  • egy szike vagy éles kés
  • fúró ( vagy ha nincs ragasztópisztoly) 
  • szemek 140 Ft/ zacskó (én mozgó hobbiboltost használtam, de ha filccel rajzolsz rá az is tökéletes)
  • néhány színes gombostű (tetszés szerint el is hagyható)

Mindent egybevéve kb. 500 Ft-ba fog kerülni a cuki kis űrlényünk, aki ráharap majd mindenféle fürdőszoba apróságra, amit csak a szájába adunk, és kívánságunknak megfelelően addig őrzi, amíg vissza nem kérjük tőle. Külön rendes tőle, hogy fognyomok nélkül szolgáltatja vissza. :)

sajat_keszitesu_diy_ajandek_otlet.jpg

Hol kapok ilyen alapanyagokat?

Ha tanácstalan lennél a teniszlabda beszerezhetőségét illetően tudom ajánlani a sportboltokat vagy a kutyás felszereléseket árusító helyeket. A tapadókorong már nekem is okozott egy kis fejtörést, mert bár kicci és occó mégsem találtam az első néhány felkeresett üzletben, de végül egy 100 Ft-os társasházak aljában lévő mini boltocska rejtegette.

Elkészítés folyamata

Első lépésként fogjuk a kis teniszlabdánkat és nézzük meg, hogy van-e rajta zavaró felirat. Ha van akkor az lesz a tarkója a fejnek. Ha eldöntötted melyik oldalra és milyen irányba szeretnéd a kanyargós sávokat, akkor a szájjal kezdj! Egy éles késsel vagy szikével vágni kell rá egy nyílást.

cuki_furdoszobai_kiegeszito_olcso.jpg

A mosolygósabb hatás kedvéért egy leheletnyit lehet felfelé görbülő a vonal, de ez ízlés kérdése. Kezd kevésbé széles vonallal, aztán fokozatosan bővítsd ki annak megfelelően, hogy milyen vastag tárgyat szeretnél majd a szájába adni. (Én majdnem a labda feléig bevágtam.)

Ezután következik a tapadókorong rögzítése. Bevallom erre több ötletem is volt, hogy hogyan kellene megoldanom. Legelőször szikével akartam kivágni egy minimális lyukat, de egy másik teniszlabdán letesztelve elvetettem ezt a megoldást. Utána a ragasztópisztolyos rögzítés volt a következő gondolatom, úgy tűnt ez működni fog. Nem is lett volna baj, de fél nap után megadta magát, gondolom húzta a fej súlya. :S

Ilyen bágyadt volt szegénykém, majd le is vált a tapadókorongja. :(

kreativ_fogkefetarto.jpg

 De találékony a mókus, ha el akar érni valamit, így addig törtem a fejem, míg beugrott, hogy ki is fúrhatnám a teniszlabdát. Ez működött, azóta is szépen vigyorog rám a fejecske, ott ahová felnyomtam.

A lenti képen bal oldalon a ragasztópisztolyos rögzítés, a jobb oldalon pedig a már kifúrt lyukba benyomott tapadókorong látható.

teniszlabda_ujrahasznositasa.jpg

Tipp: Érdemes a lehető legnagyobb tapadókorongot választani, mert a teniszlabdának önmagában is van súlya, hát még ha más tárggyal is megeteted! Éppen ezért csak bizonyos, könnyű súlyú tárgyakat bízz rá, különben padlót fog fogni a rábízott tehertől!

Díszítés

Most, hogy végre sikerült felszerelni a teniszlabdát a tapadókoronggal és ezáltal a funkcióját már képes ellátni, jöhet a dekorálás. Innentől mindenki elengedheti a képzeletét, és nem muszáj az én fejkialakításomat követni, de azért elmesélem.

Öntapadós szemek nyomtam a száj nyílása fölé, de így kissé pucérnak éreztem. Szóval nyomtam két gombostűt csáp gyanánt a tetejébe, hogy űrlényesebb legyen, ezt követően pedig egy hirtelen döntés nyomán egy orrot is kapott szintén gombostűből.

csinald_magad_ajandek.jpg

Mi mindenre használható?

A száj két végén összenyomva sok mindent adtam a kis krapek szájába pl. fogkefét, szemceruzát, fésűt sőt még nyakláncot is. Mindegyiket szerette, és én is. :)

furdoszobai_kiegeszito.jpg

Még nem tudom, melyiknek lesz végleges őre, amíg használaton kívül van az adott kacatom. Nálam a tükrön, csempén és a fém (bejárati ajtón) tapadt meg a legjobban, de más felületeken is próbálkozhatsz vele. A bejárati ajtóra azért került fel, mert eljátszottam a gondolattal, hogy valamelyik kulcsot fogja tartani, hogy többet ne kelljen égre-földre keresnem, amikor indulok.

Remélem neked is tetszik ez a helyes kis figura, mert engem teljesen elvarázsolt és ezentúl te is rábízhatod majd a kincseidet. Mégiscsak az otthonod új lakója lesz, még ha kicsit régimódi is. :) Viszont minden más lehet modern és okos, szóval legközelebb más irányba evezünk... akarom mondani ugrálunk. Addig is olvass el egy hasznos cikket az okos otthon megoldásokról!

A cikk megírását a Provident támogatta.

kreativitás fürdőszoba dekoráció rendszerezés DIY

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr4214568390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása