A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Szagtalanítsd a műanyag dobozaidat egy egyszerű praktikával!

2019. április 26.

Előfordult már veled, hogy gusztustalan szagot árasztott a szekrényből kivett műanyag tárolódoboz, pedig elrakás előtt gondosan elmostad? Sajnos ez gyakrabban megtörténik mint hinnéd, de most mókus módra megszabadulunk ettől a kellemetlenségtől egy egyszerű újrahasznosítási praktikával.

budos_muanyag_tarolodoboz.jpg

Be kell vallanom, hogy frissen saját háztartásba csöppenő, siheder mókusként én bizony vettem jó néhány műanyag tárolódobozt. Úgy gondoltam, hogy nélkülük én nem boldogulnék, és ilyeneknek egy tisztességes háztartásban lenniük kell.

Abban nem tévedtem, hogy valóban praktikusak és időről-időre jó szolgálatot tesznek, de arra nem vagyok büszke, hogy csak sok hónappal később jutott eszembe, hogy felesleges volt rájuk pénzt költenem, mert a dobozos fagyi árában benne foglaltatik az annyira vágyott műanyag dobozka is. Van egy olyan vicc, hogy minden magyar ember tudja, hogy kiürült kólás üvegben pálinka van, míg a mélyhűtőben lapuló fagyisdoboz pörköltet rejt magában. :)

Mivel a fagyisdobozaim nem átlátszóak, engedtessék meg nekem, hogy a látványosabb szemléltetés érdekében a veterán korban lévő, első körben vásárolt dobozaimon mutassam be a mai mókus praktikát.

Ezt a rövid kitérőt leszámítva a mai cikk témája a kevésbé kellemes szagú műanyag dobozok szagtalanítása. Biztos sokan észrevettétek már, hogy nagyon nehéz úgy kimosni ezeket a műanyag csodákat, hogy később a szekrényből elővéve ne legyenek büdösek. Akár a korábban benne tárolt kaja "emlékét", akár a tipikus dohos szagot hordozzák magukban. Gondolj csak a fokhagymakrémleves utáni csokis sütire. Fúj mi?!

Használat után lehetőleg minél előbb mosogassátok el a műanyag dobozokat és töröljétek szárazra. A mosogatáshoz érdemes egy kis szódabikarbónát is használni.

Ezt követően jön az igazi trükk, amihez csupán egyetlen hozzávaló kell, természetesen a tárolódobozokat leszámítva. :)

muanyag_tarolodoboz_budos_1.jpg

A már száraz műanyag dobozokat összegyűrt újságpapírral kell kibélelni. Nekem most csak színes, ingyenes kiadványom és egy reklámújságom volt, így azt használtam. Szerencsére erre a rövid házasításra nem válogatósak a dobozok, bármilyen papíralapú újságpapír megfelel, hiszen tudják, hogy kapcsolatuk rövid életű lesz és garantáltan válással fog végződni.

A lényeg, hogy béleld ki a dobozokat papírral. Nem kell különösebben ráfeszülni erre a küldetésre, annyi újságot használj fel, amennyi kényelmesen kitölti a dobozt.

Kipróbáltam úgy is, hogy az egymásba rakott dobozok közé tettem az újságpapírból, de sajnos úgy nem voltak olyan hatásosak, így azt tanácsolom, hogy a tetővel lezárt tárolóknál alkalmazd inkább ezt a cselt.

szagos_muanyag_tarolodoboz_megoldas.jpg

Egy-két nap után már szagtalan dobozok fognak várni, így a papírt ki is dobhatod belőlük, de ha módodban áll, nem sértődnek meg akkor sem, ha egészen az újra használásig békén hagyod őket a papírral együtt.

Viszont az egészséged érdekében (ki tudja, mi mindenből készült az az újság, és hol járt előtte) közvetlenül a használat előtt mosd ki a dobozokat még egyszer!

Bár nem egy eget rengető felfedezés ez a papírral bélelés, szerintem nagyon is hasznos, és érdekes a mindennapokba rendszeresíteni, mert jobbá teszi a mókus háziasszonyok életét.

A cikk megírását a Provident támogatta.

konyha praktika újrahasznosítás főzés tárolás kipróbáltuk szagtalanítás

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr8214726333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balambér Kovács 2019.04.27. 19:06:48

Én is kipróbáltam a szines papíros módszert. Mivel (ezzel nem kezdünk mondatot!) nem találtam otthon újságot, 20 ezresekkel tömtem ki.
Pár nap múlva, megyek megnézem szegtalan lett-e?
A 20 ezresek nem voltak benne, viszont csak kicsit volt büdös.
- Nem vetél ki szines papírokat a dobozból amit szagtalanítani akartam? - kérdem a feleségem.
- Hogy mondod? Nézd csak, mit vettem magamnak, - fordult meg elöttem új ruhájában.
(ezt a hülye mókust ne tolld a képembe, ha alkotok!)

Tóninéni 2019.04.27. 22:09:07

Ha a dobozt nem zárod le a tetejével,hanem pl.lazán egymásba helyezed őket, és a tetőket is egymás mellett, állítva, külön tárolod, nem lesznek büdösek. Ja, és még helyet is spórolsz.

_B_ 2019.04.28. 05:59:21

kedves kezdő konyhatündér!
az üres dobozokal és a befőttes üvegeket sem lezárva tároljuk.
alja és fedele külön.
így nem lesz büdös.

Mighty 2019.04.29. 15:45:36

Vettem inkább üveg ételtárolókat. Hogyha pörkölt vagy más maszatolós ételt tesztek vagy szállítok benne, akkor folpack a tetejére és úgy zárom le. A műanyag tető nem lesz zsíros, az üveget meg könnyű elmosni :)

A műanyag dobozokba max száraz ételeket teszek.
süti beállítások módosítása