A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Így készíts virágzó cseresznyefa ágakat, szalvétából - Varázsolj tavaszt a lakásodba! +fotók +leírás

2017. április 11.

Most, hogy itt a nyár... jó, csak vicceltem! Bár, tudom, van aki örülne neki én azért még annak drukkolok, hogy miután rájött a napocska, hogy most már nem kergetjük el, maradjon még egy kicsit a tavasz.

tavaszi_viragzo_agak_szalvetabol.jpg

Ha pedig mégis itt hagyna minket, hát zárjuk be egy kicsit és vigyük be őt a lakásba, virágzó ágak formájában. Viszont, mivel az igazi hamar megadja magát, készítsünk ránézésre igazit, szalvétából!

Felsorolhatatlan, mi mindent szeretek ebben az évszakban (azon kívül, hogy a szülinapom is ilyenkor van), de biztos, hogy benne van az első háromban, hogy minden csodaszépen virágzik. Kedvenceim a magnóliafák, japán cseresznyefák és barátai (sajnos a neveiket nem tudom), amikor az egész fa virágba borul. Múló szépség ez, így nem élvezhetjük korlátlanul. No, de mindenre van megoldás!

Ha szereted a "Csináld magad!" ötleteket és fontos számodra, hogy igazi, kipróbált tippeket kapj, gyere facebook-ra és legyél a mókuscsapat tagja!

Tavaszt akarok örökké!

Egyik napos délelőtt, az "erkélyszünet" alkalmával (nálunk ez a kávészünet, hogy kimegyünk az erkélyre és levegőzünk, nézelődünk, kibeszéljük a parkoló autókat vagy épp a repülő madarakat :)) hangosan felsikítottam, amikor megláttam a csodásan virágzó fát a ház előtt. Esküszöm, tegnap még nem volt ott! Az a típusú... tudod... amelyik hamarabb hozza a virágait, minthogy leveleket növesztene. Ez önmagában csodálatos és engem minden évben levesz a lábamról.

Aztán pár nap múlva sehol nem volt és már csak a zöld lombkorona integetett fel. Akkor döntöttem úgy, hogy nekem ez a gyönyörűség hosszabb időre kell, úgyhogy valahogy varázsolok magamnak egyet. Csiribú-csiribá!

lakasdekoracio_viragzo_ag_hazilag.jpg

Miből lesz az örökké virágzó faág?

A kreativitáson kívül nem kell hozzá semmi más, csak száraz faág, szalvéta, filctoll és ragasztó. A váza sem kötelező, de ha van, jól jöhet. Ha vastagabb ágakat találsz, akkor metszőolló is kellhet, de egy jó olló vagy éles kés is megteszi.

faagakbol_szalvetabol_lakasdekoracio.jpg

Én a gallyakat az útmentén hagyott levágott faágakból vágtam le, így lettek saját, minifaágaim, amiben szuper, hogy ilyen kis légiesek, mert a szalvéta nem húzza le, a hatás pedig szerintem egészen különleges. 

Így készíts virágzó cseresznyefa ágakat!

Vagy magnóliaágakat. Vagy barackfavirágokkal telieket. Ahogy épp tetszik. :) 

Jó, igazából neve sincs fákat készíthetünk a legegyszerűbben, mert akkor nem kell figyelni a szirmok formájára, erezetének színezetére, stb. Ez (is) szuper a saját alkotásban. Élvezzük hát ki! 

További 6+1 pénztárcabarát húsvéti dekoráció itt! --->

Ha az ágak már megvannak és elégedett vagy a formájukkal is, jöhet a virágoztatás. 

1. Vágj virágmintákat a szalvétából, annak megfelelően, hogy milyen szirmokat szeretnél. Ez eltérhet formában, színben, méretben és persze a szalvéta helyett is választhatsz más anyagot: filcet, textilt (selyemből megnézném, biztos káprázatos lehet), akár papírt, bármit, amiből virágokat tudsz formázni. Én IKEA-s nagy méretű, színes szalvétát használtam, mert olcsó, nagy része nyomat nélküli és pont olyan az anyaga, amilyennek lennie kell.

Nekem az jött be leginkább -hogy ne kelljen ceruzával, aztán annak kiradírozásával szenvednem, vagy különösebben figyelnem a kontúr kivágásánál-, hogy több adag szalvétát egymásra helyeztem, a legfelsőre megrajzoltam a virágmintát filccel, majd miután kivágtam őket, a legfelső ment a kukába (bocsi).

2. Szedd rétegeire a szalvétát és helyezd 5-6 darabosával, elcsúsztatva egymásra őket!

szalvetabol_tavaszi_viragok_diy.jpg

*Különlegesen szép és finom tud lenni a virágszirom, ha nem ollóval vágod ki, hanem körbetéped a szalvétát, de nagyon nagy meló, így azt én feladtam, de érdemes kipróbálni és ha van ráérő, türelmes kisgyerek a családban, hát hajrá! (Nem, ez nem számít gyerekdolgoztatásnak!) 

3. Középen fogd meg a szirmokat és csípd őket össze, hogy élethű virágokat készíthess! Így alakítsd ki a formájukat, amik persze változhatnak majd a rögzítéskor, úgyhogy ne csinálj belőle túl nagy ügyet!

4. Ha ez megvan, akkor egy filctollal (annak hiányában akár egy golyóstollal) rajzold/fesd meg a virág sötét tónusát kívül-belül. Ehhez az a típusú filc a legjobb, ami nem alkoholos, hogy úgy "elmásszon" a szalvétán, úgy könnyű dolgod lesz. Ha igényli (és van hozzá affinitásod), rajzolj erezetet is a szirmokra.

5. Fogd össze a szirmokat és középen csípd be, vagy hajtsd félbe, majd majdnem negyedbe és közben tekerj rajta egyet (ez fogja összetartani, anélkül, hogy ragasztóra lenne szükséged hozzá). Nézd csak!

szalvetaviragok_diy.jpg

Így fognak kinézni a kicsikék! :)

hazi_keszitesu_viragok_szalvetabol.jpg

+1 Ezután már csak rá kell ragasztgatnod őket az ágakra, tetszés szerint, és élvezheted is a tavaszt reggeltől, estig! 

viragzo_cseresznyefaagak_szalvetabol.jpg

Nálam ilyen szépség született, de nagyon kíváncsi vagyok, neked hogy sikerült, úgyhogy mindenképp küldd el a fotót, ha te is varázsoltál magadnak! 

Nekem pont volt egy elszáradt minifám, amiről lepöckölve a leveleket, meg is lett az alapom egy mini szalvétabonszaihoz. Szerintem ő is cuki, de valahogy most az ágak jobban tetszenek. :) Neked?

viragzo_cseresznyefa_szalvetabol.jpg

7+1 ok, amiért imádjuk a szalvétavirágos ágakat a lakásban

  1. Ízlés szerint raksz rá virágokat, ha te a bokrosabbat szereted, hát úgy!
  2. Szabadon váltogathatod a szirmok színeit, éppen aktuális kedved szerint.
  3. Eldöntheted, hogy leveleket is növesztesz neki, vagy csak virágai lesznek.
  4. Ha nincs padlóvázád, készíthetsz asztali verziót, rövidebb ágakból.
  5. Fillérekből megvan és minden tavasszal újra előveheted.
  6. Kismókusod is segíthet az elkészítésében és imádni fogja.
  7. Használhatod dekorációként faliképhez, képeslaphoz, csomagoláshoz, stb.

+1 Nem fog vizet kérni és napsütés sem kell neki! :P 

Ha ügyes vagy, igazából ez alapján millióféle virágzó ágat készíthetsz, a szirmok formájának, színének és mintájának megváltoztatásával. Én most ezeket próbáltam ki, de tervben van, hogy aranyesőágat és liliomszirmos ágakat is készítsek, úgyhogy mindenképp nézz vissza, ha azokra is kíváncsi vagy!  

Tetszett? Mutasd! Nyomj egy lájkot és legyél a mókuscsapat tagja facebookon is! 

A cikk megírását a Provident támogatta.

tavasz ajándék lakás virág olcsó otthon kreativitás kipróbáltuk dekoráció saját készítésű DIY könnyen megvalósítható

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr1912405451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása