A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Kipróbáltuk! Tesco webáruház - teszt és vélemény

2013. március 22.

Elindult a Tesco online házhozszállítási szolgáltatása! 

cover_uj.jpg

Lássuk, milyen az első benyomás és mire érdemes odafigyelni! 

Azóta megérkezett az első rendelésem, személyes tapasztalatokat a kiszállításról itt találsz >>>

Kicsit hosszú lett, mert részletes akartam lenni, úgyhogy ha nincs kedved/időd átolvasni, vagy nem érdekelnek a részletek, vélemények, akkor csak görgesd végig a cikket, vastagon kiemeltem a lényeget. Egy lájknak és megosztásnak azért örülnék, ha értékeled. Köszi. ;)

Pontozás:

  • 1 pont - ha kiemelkedő vagy valami pluszt ad
  • 0 pont - ami nem rossz, de lehetne javítani
  • -1 pont - hiányosság

Design 1 pont

Az online felület letisztult, egyszerű, kék-fehér Tesco színekkel. Nincsenek zavaró reklámok, csak a termékek képei, nevek, árak és a "hozzáad" gombok, amivel a kosárba rakhatod.

design2.jpg
Keresés 0 pont

A vásárlás nagyon egyszerű és többféleképpen keresgélhetünk, válogathatunk a termékek között:

  • kategóriák szerint (pl. akciós termékek)
  • termékfajták szerint (pl. tejtermékek/tartós tej) - itt sajnos mindig alkategóriára lehet csak, tehát nem listázza az összes tejterméket, így a vajat, tojást, sajtot, stb. mind külön kell kiválasztanunk és végignéznünk. De ez legyen a legnagyobb probléma. :)
  • és keresés útján (pl. "nutella") - Ez sajnos nem tökéletes, mert pl. ha "mogyoró"-t keresek, minden mogyorós csokit és egyebet kiad, de nem találja meg a "földimogyoró"-t - amit ismerjünk el, nagyon szomorú. Szegény mókusok. :( Úgyhogy ha valamit nem találsz szabadkereséssel, mindenképp nézd meg a kategóriák között.

"Kedvenceim" 0 pont

Szuper ötlet lenne a már a kezdetektől is elérhető "kedvenceim" lehetőség, azonban jelenleg úgy működik, hogy a vásárlásod összes tételét automatikusan berakja a kedvencek közé. Szerintem ez akkor lenne hasznos, ha mi saját magunk válogathatnánk össze ide azokat a termékeket, amiket valószínűleg gyakran, máskor is fogunk rendelni, tehát tényleg a kedvenceinket. No de hátha fejlesztenek majd rá.

Termékek leírása  -1 pont

A termékek leírásába sajnos csúnyán bele tudok kötni, mert hiányosak, sokszor szinte semmi információ nincs a termékről, hiányoznak képek, stb. Véleményem szerint ez kevés.
De azért egy pozitív ellenpéldát is találtunk, a Huxol édesítőszer esetén. :-) Na, minimum így kellene kinézni minden termék leírásának - legalábbis jó lenne.

Amit én szintén nagyon hiányolok - bár tudom, hogy szinte lehetetlenség megoldani -, hogy nem szerepel a lejárati dátum sem a leírásoknál.
Ma pl. akciós a kedvenc mascarponem (27 % kedv.), ami nem egy olcsó mulatság, de ezen az áron most bevállalom. Rendeltem is belőle, de ha tudnám, hogy eláll még egy hónapig, lehet, hogy többet rendelnék. Fel is hívtam az ügyfélszolgálatot, hátha kapok segítséget.

Ügyfélkezelés 1 pont

Talán csak szerencsém volt, de szinte azonnal felvették a telefont (ingyenesen hívható!) és egy kedves leányzó próbált segíteni. Elmondta fenti problémámmal kapcsolatban, hogy valóban nem tüntetik fel a lejárat dátumát és nem is tud róla, hogy erre irányuló fejlesztések folynának, azonban mindig garantáltan a legkésőbbi lejárati dátummal szereplő terméket rakják be a kosarunkba. Ez még rajtam mindig nem segített (bár nagyon örültem, hogy biztos nem kell már aznap felhasználnom :)).

A megoldás: rendeljek annyit, amennyit akkor rendelnék, ha jó sokáig elállna, hiszen amikor átveszem a termékeket, lehetőségem van bármit! visszaadni a futárnak és azt természetesen ki sem kell fizetnem. Így, ha mégis csak mondjuk egy hétig áll el, akkor hiába rendeltem hármat, kettőt simán visszaadhatok.

Fizetés -1 pont

Jelenleg csak és kizárólag bankkártyával lehet fizetni online, vagy személyesen a futárnak, készpénzzel való fizetésre nincs lehetőség (biztonsági okokra hivatkozva, amit megértek, de nem érdekel, oldják meg). 

A fizetés természetesen teljesen biztonságos és minden esetben csak az áru átvételekor kerül levonásra a számládról az összeg. Előzetesen 700,- Ft-ot zárolnak a számládon, de tényleges fizetés csak akkor történik, amikor már átvetted a termékeket.

Szállítási díj 0 pont

Személy szerint én abban reménykedtem, hogy bevállalják a díjtalan házhoz szállítást, de ez egyelőre álom marad. Jelenleg minden esetben 899,- Ft, független a vásárlás összegétől vagy hogy mikorra kéred. 

Mivel minden idősávban külön fel van tüntetve az ár, jó eséllyel jelenleg piackutatás folyik, hogy mikorra kérjük többen, illetve kevesen és így majd ennek fényében alakíthatják az árakat és jó eséllyel pl. délelőtti átvétel esetén majd olcsóbb lehet. Persze ez csak feltételezés, semmilyen információnk nincs erről, de reménykedhetünk benne.

Kiszállítás -1 pont

Jelenleg reggel 8 és este 10 óra között kérheted a kiszállítást, 2 órás idősávokban. Ez azt jelenti, hogy megadhatod (ha még van szabad hely), hogy melyik 2 órás intervallumban várod a csomagod. Fontos: az átvételhez egy 18 éven felüli személynek mindenképp otthon kell tartózkodnia.

idosavok.jpg

Az idősávot lefoglalhatod előre, hogy mindenképp szabad maradjon a vásárlásod végéig. A megadott időpontot 2 órán keresztül foglalják neked, ha ennyi idő alatt nem sikerült befejezned a vásárlást, akkor új idősávot kell kiválasztanod.

panna.jpg

A -1 ponttal lehet vitatkozni, én azért vontam le, mert szerintem szükség lenne a kora reggeli és késő esti időpontokra is, hiszen nagyon sokan nem tudják ebben az időszakban megoldani. Az este 8-10 közötti időpontok pl. napokra előre foglaltak voltak azonnal, érthető módon. Az este 6-8 közötti idősávval nagy probléma, hogy sokan haza sem érnek a munkahelyükről 6 órára. A reggel 8 órával ugyanez a gond, hogy a legtöbb ember már otthon sincs akkor.

Árak 0 pont

egysegar.jpgMinden termék eladási ára és egységára (/kg, liter, stb.) is fel van tüntetve, ezért így könnyen összehasonlíthatóak. Fekete pont jár viszont amiatt, hogy ha ár szerint rendezem a termékeket, akkor nem egységár alapján listázza őket, hanem kiszerelés szerint - pl. a vaj esetében nem ár/kg alapján rendezi őket sorba, hanem a termék saját kiszerelésének (pl. 100 g) ára szerint, így nem átlátható ez a lista, holott ez lenne a lényege.

vaj_ar.jpg

Az akciós árak minden esetben akciós lejárati dátummal együtt vannak feltüntetve, amit természetesen csak akkor garantálnak, ha adott időn belül kéred a házhoz szállítást (pl. ha holnap van az akció vége, akkor ha holnaputánra kéred csak a csomagod, akkor az eredeti árral kalkulálj, mert neked már azzal számláznak és nem az akcióssal). Ezt csak a termékeknél írja ki, a kosaradban nem látszik és a rendelés leadásakor sem sikít (ezt pl. hiányolom), úgyhogy erre figyelj.

Irányár 0 pont

A termékek ára mindig az aktuális árat mutatja, ami különböző okok miatt változhat, mire megérkezik a rendelésed. Pl. akciós terméket rendeltél, de addigra lejár, vagy két héttel későbbi időpontot adtál meg és közben áremelkedés (vagy csökkenés!) lett, vagy egy fürt szőlőt rendeltél, ami kb. 20 dkg és ez alapján került be a kosaradba, de az adott fürt kicsit nagyobb, így 22 dkg-ért fizetsz, stb. (itt bővebben olvashatsz róla a Tesco oldalán).

Több fórumon olvastam hozzászólók felháborodását ezzel kapcsolatban, pedig ez pl. szerintem tökéletesen érthető.

Ha meggondolod magad... +1 pont

Minden esetben igaz, hogy ha bármelyik terméket mégsem szeretnéd megvásárolni, az átvételkor csak visszaadod a futárnak és nem kell kifizetned. Ez igaz akkor is, ha közben csak meggondoltad magad, ha nem elég ropogós pl. az alma vagy nyomott a tejes doboz vagy nem elég finom az illata a kenyérnek. :) 

Nem irigylem őket az ezzel járó plusz munka miatt, így kifejezetten dicsérendő, hogy ezt bevállalták és nekünk hatalmas biztonságot nyújt a minőséget illetően. 

Hol itt a spórolás?

  • a szállítási díj az esetek legnagyobb részében egészen biztos, hogy jóval olcsóbb, mint a benzinpénz a Tesco-ig,
  • folyamatosan képben lehetsz az akciós árakról és azonnal rendelhetsz és biztos, hogy nem maradsz le róla - ismerjük el, hogy a Tesco akciós árai sokszor verhetetlenek,
  • kevésbé valószínű az impulzusvásárlás is, hiszen nem fogdosod meg a terméket, egy kép róla kevésbé csábító, mint amikor ott a helyszínen látod meg,
  • rengeteg időt is spórolsz vele, hiszen csak pár kattintás (főleg, ha már csak a kedvenceid közül kell majd kiválasztani) és az ajtódig hozza a futár.

Grat Tesco, csak így tovább, mi drukkolunk! :)

Te is rendeltél már? Neked mi a véleményed? Írd meg, illetve ha bármi kérdés merül fel, sikíts és utánajárunk!

Oszd meg légyszi, hogy mindenkihez eljusson az infó!

Azóta megérkezett az első rendelésem, személyes tapasztalatokat a kiszállításról itt találsz >>>

vélemény teszt vásárlás net tesco online fogyasztás pénz spórolás étkezés kipróbáltuk webáruház házhoz rendelés házhoz szállítá

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr135161494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása