A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Hogyan spóroljunk a költözésen?

2013. május 10.

Múlt héten költöztem, így igen aktuális volt a téma. Pláne, hogy nagyobból költöztem kisebbe.

sporolas-koltoztetes.jpg

 Így összeszedtem, hogy mivel lehet spórolni.

1) Dobjunk ki minden szemetet.

A költözés tipikusan az az esemény, amikor meglepődünk, hogy "jé, tényleg, nekem ilyenem is van". Nekem egy vadi új, de teljesen elfelejtett babzsákfotel került elő. :) De annyira elfelejtett, hogyha két héttel ezelőtt megkérdezed, hogy van-e nekem ilyenem, akkor még a hazugságvizsgálón is átjutottam volna a válasszal: "nincs".

Nos, minél kevesebb holmink van, annál többet spórolunk a szállításon.

Én a cuccaim negyedét kidobtam.

2) csinálj eladós dobozt

A költözés előnye, hogy leltár készül mindenünkről. Azzal, hogy minden átmegy minimum egyszer a kezünkön, remek alkalmat kínál a szortírozásra. Összeraktam egy dobozt és elkezdtem beledobálni mindent ami nekem nem kell, de akármennyiért biztosan eladható. A fura, hogy előtte azt gondoltam, hogy nekem már alig van eladható holmim... 4 nagy dobozt raktam össze, ami mind eladásra vár. A hetekben ezeket fogom kiszórni.

3) Csinálj elajándékozós dobozt

Ebbe a dobozba raktam azokat, amik nekem nem kellenek, eladni nem éri meg, viszont a szemétbe kár, mert valaki biztosan örülne neki. Így kerültek a ruhák az áruház előtti ruhakonténerbe. Játékokat el lehet vinni ovikba, bölcsikbe. Tankönyveket be lehet vinni az iskolákba, hogy adják oda a rászorulóknak. Lényegében rengeteg az alapítvány, bármi legyen az, biztosan találsz rá olyat, akinek a világot jelenti. Adni pedig nagyon jó érzés.

4) Vond be a családot, rokonokat és barátokat

Senki sem lesz boldog egy költözéstől, de valahogy bennünk van, hogy ösztönösen segítünk másoknak költözni. A rengeteg hangyával pedig nagyon sok időt és energiát lehet spórolni. Spóroljuk meg!

5) Ne hívj rakodókat

Ha sikerült sok embert összecsődítenünk, akkor nincs szükség rakodókra. Hiszen így csak mindenki párszor fordul, míg két rakodó akár százszor is. Az embereknek viszont ára van. Egy költöztető most körülbelül 3 500 forint/óra. Ha két költöztető 2 órán keresztül csak pakolja a teherautót, akkor az már 14 000 forint. Ha viszont 5 ezerből veszel zsírt, hagymát és rengeteg kenyeret, akkor jókedvűen és jó társaságban pillanatok alatt fel is pakoljátok. Így máris spóroltunk 9 000 forintot és mindenki jól is lakott. A pirospaprikát ne felejtsd el a szendvicsek tetejéről! ;)

Ha mégis sérül a bútor, így tüntesd el a karcokat>>>

6) Vezess Te

Nyugati költöztetőket böngészve azt láttam, hogy ezeket a teherautókat nagyon olcsón lehet bérelni. Biztosan már te is láttál olyan filmet, ahol az amerikai család maga érkezik a redőnyös teherautóval az új házhoz. Nos, itthon sajnos nem olyan olcsó. Sőt! A költöztető a kiszállással és a sofőr órabére is olcsóbb, mint teherautót bérelni. Azonban ha van az ismeretségben, akkor érdemes egyezkedni, akár a tulajt is elcsalni.

koltoztetes-kampany.jpg

Ha sehogy sem sikerül, akkor még mindig az a legjobb, ha az autóért és a sofőrért minél kevesebb órát fizetünk.


Tehát:
Morzsapartira hívj össze rengeteg embert és csak sofőrt bérelj. Ha gyorsan pakoljátok fel és le, akkor csak a tényleges utazást kell megfizetni.

Ha bármilyen más hasznos tipped van költözéshez, oszd meg velünk (és a kis zöld emberkével :D)!

költözés spórolás otthon időmegtakarítás

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr715292142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása