A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Így készíts fűfejet házilag - lépésről lépésre + fotók

2018. március 28.

Emlékszel még? Régen mindenhol lehetett kapni, még régebben meg sehol, mert minden gyerek megcsinálta magának. Most megint divatba jött és egyre több kézműves vásáron lehet találkozni a cuki fűfejekkel, amikért butaság pénzt kiadnod, hiszen az áruk akár több ezer forint is lehet, holott fillérekből kihozható! Nem kell hozzá semmi extra, úgyhogy fussunk neki! 

fufej_keszites_hazilag_27.JPG

Ha szorgalmas kis mókusod van, ő is segíthet, és így még jobban fogja várni a haj kinövését, hiszen magáénak fogja érzi a figurát. Ráadásul jön a Húsvét, arra is tökéletes ajándék. Nyúl, répa, fű... fűfej! :D Érted? Vagy formázhatsz belőle nyuszit és akkor magyarázni sem kell! Én csináltam fűsünit is, mert cuki! És ő már nem is kopasz, a cikk végén már hajat növesztve is megismerkedhetsz vele! 

Én többféle módszert is kipróbáltam a készítés során, hogy neked már könnyebb legyen otthon választani, hogy melyik szimpatikus. Lássuk mire jutottam!

Hozzávalók, amiket én használtam (helyettesíthetőek):

  • harisnyanadrág
  • forgács vagy virágföld (attól függően, hogy fehér vagy sötét fűfejet szeretnénk)
  • fűmag (lehet más csírázós magot is használni, pl. búzát)
  • virágcserép vagy valamilyen tálka (ez fogja felfogni a vizet öntözéskor)
  • szemek (filccel is lehet rajzolni, vagy gombot használni)
  • vékony drót (szemüveghez)
  • mini kalapok (hobbi boltban vettem)
  • zsinór vagy szalag a szájhoz
  • flitter (nálam a fülbevalóhoz kellett egy-egy szem)
  • befőttes gumi (fül és orr kialakításához)

fufej_keszites_hazilag_1.JPG

Eszközök, amik jól jöttek:

  • olló
  • tű+cérna (fehér/fekete és piros színben)
  • csípőfogó (ha pl. szemüveget is szeretnél készíteni)
  • kétoldalú ragasztó

Harisnyafeldolgozás

A harisnyának több részét is fel lehet használni. Az orr részt, aminél lesz egy sötétebb kör, és egy darab csomó a későbbiekben. A középső vádli/comb részt, ahol két csomóra is szükség lesz, illetve a harisnya felső részét, ahol az első és hátsó vastag varrás között, ahol ki lehet vágni egy négyzetet. Az első kettő fejnek ideális, az utolsót én a sünihez használtam fel, de kisebb fejet ebből is lehet készíteni.

 fufej_keszites_hazilag_111.jpg

Fűmagosítás

Ha a középső harisnya részt használod, akkor az egyik végére köss nyomót, és csak utána haladj tovább. A harisnyába kell tenni kb. 3 kanál fűmagot. A végén ez lesz majd a fűbabánk feje teteje.

fufej_keszites_hazilag_1222.JPG

A fej kitömése

A fűmagra kerül a forgács vagy a virágföld. Ha megvan, akkor meg kell kötni a harisnya alját, de ne túl szorosra, mert akkor kiszakad az arc formázása közben. A jobb oldalon a süni leendő hasa látható.

fufej_keszitese_hazilag.jpg

Fej kialakítása

A fej két oldalán, valamint az arc közepén csípj össze egy adag forgácsot. Ha megvan, akkor vagy befőttes gumival, vagy egy cérnaszállal körbekötve rögzítsd. Én mindkét módszert kipróbáltam, a végeredményen meg tudod nézni, melyik hogyan fest. Szerintem cérnával diszkrétebb és csinosabb is, így csak a lila kalapos hölgy fűfejem lett gumis.

A süninél addig kell gyúrni a forgácsot, míg neked tetsző orrot tudsz kialakítani.

fufej_keszitese_hazilag_112.jpg

Jöhet a dekorálás

Ha a fejek formázásával kész vagy, akkor már csak dekorálni kell. Sajnos pillanatragasztóm nem volt itthon, a sima és a hobbiragasztó viszont nem fogta meg. Kénytelen voltam a kalapot és a szájnak szánt zsinórt is felvarrni. De használhatunk ragasztópisztolyt is, ha nem vagyunk lusták ennyiért előásni! :)

A szemeket kétoldalú ragasztóval tudtam megoldani. Nem így terveztem, de végül működött. Ha nincs kedved kész szemeket venni, akkor filccel is rajzolhatsz. Vagy mint a sünim estében az orr, gomb is kiválóan alkalmas a feladatra, szintén felvarrva.

fufej_keszitese_hazilag_122.jpg

A szemüveget vékony drótból hajlítottam, annak az elvágásához kellett a csípőfogó. Két fajta is készült, egyik a fülekre támaszkodós fajta szemüveg lett, a másik az orr körül került rögzítésre.

A Fülbevalót egy darabka hajlított drótból és egy ráfűzött lyukas közepű flitterből készítettem.

A végeredmény

fufej_keszitese_hazilag_224.jpg

Ha kész, a fűfejet 15 percre vízbe kell áztatni, vagy hosszú időre a csap alá kell tartani egészen addig, míg teljesen át nem ázik. Mivel folyamatosan csöpögni fog, a cserép nemcsak mutatós, de szükségesen hasznos is. Ha nincs kéznél jó méret, egy pohár is jó neki, vagy csak rakd egy bármilyen edénybe... szóval ezen ne görcsölj!

Szereld fel a konyhád! Edénykészlet minden eshetőségre! --->

Az áztatás utáni naptól kezdve, mindennap meg kell locsolni. Ezután nincs más dolgod, mint figyelni, hogy 3-5 nap múlva elkezdenek a harisnyán keresztül kibújni az első hajtások.

Fűsüni tüskét növeszt

Ha kíváncsi vagy, hogyan fejlődött a sünim és kapott új frizurát, nézd meg a fotógalériát. Ehhez nem kell mást tenned, mint kattintatni erre a képre! 

A fűfejekben az a legjobb, hogy különböző frizurákat lehet nyírni nekik, ami nagyon szórakoztató. Szerintem a lányoknak egy-egy szalaggal összekötőt copf jól állna. A gyerekek növények és természet iránti érdeklődését is könnyen felkeltheted egy-egy ilyen meglepetés fűfej bulival, és persze a sikerélménnyel. Hajrá! És persze mindenképp mutasd majd meg, ti mit alkottatok a kismókusoddal! ;)            

A cikk megírását a Provident támogatta.

gyerek ajándék házilag DIY fűfej

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr7213743470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.30. 02:03:07

Haha, jópofa.Legjobb lehet mindezt snidlinghagymával csinálni, akkor a fodrászkodás "hulladékát" rá lehet szórni a zsíros deszkára... :D
Esetleg reggel kimenni legelni az erkélyre a szenya mellé.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.30. 02:04:22

aszittem elszállt, rohadék blogmotor...
süti beállítások módosítása