A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Így csinálj szörnyű pálinkából durván jó 8000 forintosat! +kép +recept

2014. március 31.

mokuspalinka-cover2.png

Ezen a télen többször is kaptunk egy-egy üveg pálinkát. A legtöbbje jófajta házi volt: kajszi, vilmoskörte, cseresznye, vegyigyümi. De volt közte egy, amit még az ellenségeimnek sem kínálnék, nemhogy a barátaimnak. Valami hiba lehetett a főzés során, vagy nem volt túl jó az alapanyag, ehhez én nem értek (lehet, hogy azért is kaptuk, mert a gazdájának se kellett. :P )

Jó ideje azon dilemmáztam, hogy mit tegyek vele:

  • Elrakjuk nyárra? A kerti grillezés idején begyújtó folyadéknak kiválóan alkalmas lenne.
  • Betöltsem a mosogatógépbe öblítőszer helyett?
  • Meghagyjuk fertőtlenítőszernek? (56%-os a cucc...)

Bár az ötletek mindegyike működőképes (tényleg!), valahogy mindegyiket méltatlannak éreztem az “istenek könnycseppjéhez”. ;) És akkor eszembe jutott, hogy miképpen tudnám ezt az eltolt párlatot fogyaszthatóvá tenni.

Mézes-citromos pálinkát készítek belőle!

Egy mókuson sose fog ki az élet! Kövesd mókusblogot és akkor rajtad sem fog! Komolyan. ;) 

Ittál már ilyet? Én nem vagyok alkesz, de vállalom, hogy absztinens sem. Arany középút: minőségi alkohol, ritkán. És kóstoltam már a mézes-citromosat. Igaz, az valami gyári volt, amiről később kiderült, hogy az a gyártó se mézet, se citromot nem tesz a mézes-citromos pálinkájába (wtf??). De a házi, az teljesen más. Ebben valódi minden. No jó, tudom, hogy nem lehetne pálinkának nevezni, de jobb nevet egyelőre nem tudok. :)

Mi kell hozzá? Nem hosszú a lista.

  • 1 liter pálinka
  • 30-40 dkg méz (nekem akácom van most)
  • 4 db biolime és/vagy biocitrom.

Annyira egyszerű, mint a faék. Kerestem a spájzban egy nagyobbacska befőttesüveget, abba beleöntöttem a páleszt, majd a mézet, és jól elkevertem.

Ha ennél komolyabb házi praktikákra és spórolási tippekre vágysz,
iratkozz fel mókus "150 napos kiadáscsökkentő tréning"-jére
és megtudhatod pl., hogyan készül a házi mosószer fillérekből.

Egy kivételével az összes lime/citrom levét kinyomtam, beleöntöttem a rosttal együtt. Az utolsó biocitromot megsikáltam folyó vízben, majd felkarikáztam és belepakoltam azt is az üvegbe. Alaposan elkevertem, majd jó szorosan lezártam (a pálinka szökik, ha nem vigyázol!).

Kb. három-négy hétig kell neki érni, közben párszor meg lehet keverni. Ennyi a titok és az eredmény garantált mókusvidámságot okoz.

Az enyém most így néz ki:

mokuspalinka.png

Ha összeértek az ízek, akkor leszűröm, betöltöm valami szép, karcsú üvegbe, és akár ajándéknak is kiváló.
Igen, a legjobb egy jól sikerült főzésből készíteni, de én most feljavításként csináltam ezt. És már most, az első kóstolásnál érződött, hogy semmi hibája nem lesz a cuccnak 3-4 hét múltán. :)

Amúgy a mézes, vagy citromos likőrök árai pöppet elrugaszkodottak: több, mint 8.000 Ft egy liter! Ebből a mennyiségből neked kb. 1,3 litered lesz, és csak mézet (kb. 500 Ft), lime-ot / citromot (kb. 300 Ft) és pálinkát (khmm, ajándék volt) kell beszerezni hozzá. És garantáltan lesz benne méz is, citrom is. ;)


Tehát, ha fel akarod dobni az alappálinkát valamivel, vagy ízesebbé tennéd a kevésbé finomat: dobd fel egy kis mézzel és citrusfélével! Halkan mondom: nátha, megfázás esetén kiváló “gyógyszer”! ;)

Még több mókustippért és rezsicsökkentő spórolós tippekért iratkozz fel a cikksorozatra is! >>>

pálinka recept citrom DIY

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr605887533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hegyesi Csaba 2019.01.07. 19:09:50

Hello
Tudom kicsit régi a bejegyzés,de tetszett, kipróbáltam és most kellene egy kis segítség.
Hamarosan elkészül a finom naftàm,de mivel szűrjem le,hogy szép tiszta legyen????
Köszönöm

mokuspanna 2019.01.09. 11:45:01

@Hegyesi Csaba: Szuper, hogy erre jártál s örülök, hogy kipróbáltad (majd írd meg, hogy milyen lett az íze :)).
Legegyszerűbb úgy leszűrni, hogy egy bármilyen szűrőbe raksz gyógyszertári gézt, mert azon minden apró dolog fennakad!
A végső színe/átlátszósága/stb., függhet a méztől is, de ha gézzel szűröd le, akkor lesz a legtisztább!
Sok sikert és egészségetekre!
süti beállítások módosítása