A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Ne dőlj be a marketingtrükköknek - I. rész

2013. november 21.

"Így vernek át a hipermarketekben" címmel indult volna ez a sorozat, de azért azt túl erősnek éreztük végül, így inkább csak olyan "Figyelj oda és ne hagyd magad!" típusú lett. Azt hiszed, csak rajtad múlik, hogy mikor, hol és mennyit vásárolsz?

vasarlas_marketingtrukkok_hatasara.jpg

Ha elég tudatosan teszed, akkor persze. De ha picit is hagyod magad elcsábulni vagy nem mantrázod a spórolós bíztatásokat közben, könnyedén behúzhatnak a csőbe. Kivédhető?

Jönnek a hidegek és egyre könnyebben behúznak a fűtött bevásárlóközpontok... "Csak megmelegszem és körbenézek. Az ingyen van." És tényleg.

Néha nem árt egy kis oldalbalökés vagy fülönpöckökés? Szívesen kibeszéled velünk a dolgokat? Kövess, mi benne vagyunk! ;) 

Semmiképp nem a hipermarketek lehúzása a célunk és a korrekt marketingeseket sem bántjuk... de azért beszélni lehet róla. Induljon tehát a sorozat két egyértelmű csalival.

I. rész.

Hangok és illatok

Ínycsiklandozó illatok

A boltokban gyakran pékség is van... “látványpékség”, bár ez a legkevésbé a látványról szól, annál inkább az illatokról, melyek szinte madzagon húzzák az embert a kenyeres, zsemlés, ciabattás kosarak felé. És ha már odahúzódtunk, akkor tutira majd’ elcseppen a nyálunk a finomabbnál finomabb péksütik láttán. Esetleg veszünk is egyet-mást. Ismerős a szitu? :)

De nem csak kenyérillattal csábítanak.

Egy könyvesboltban zajlott kísérlet szerint a csokiillattól ábrándos hangulatba kerülünk, és hajlamosabbak vagyunk szakácskönyveket, romantikus könyveket vásárolni.

Hitted volna? :)

Nem mondom, hogy nem érdemlünk meg néha egy-egy finomságot (sőt, nagyon is), de a legtöbb látványpékség rágcsikat árusító hely termékei sem minőségben sem árban nem az a kategória, amit nem lehetne kihagyni.

Azt hiszed, ha az illata finom, akkor ő maga is az?

Hát nem. Sokszor felfújt, se íze, se tápértéke típusú pékáru az, amit a papírzacskónkba raknak és nem is fog olyan jól esni a második harapás után. Emlékezz vissza! Van ilyen élményed? Na ugye! Többé ne legyen!

Állj ellen az illatoknak és ha mégis megkívánsz valami finomságot, legalább olyat vegyél, amit egyébként is terveztél hazavinni (jóféle müzliszelet, joghurt, étcsoki, stb.).

+trükk: minden héten készíts valami finom, egészséges és olcsó rágcsálnivalót, amiből bedobsz pár darabot a táskádba, mielőtt útra kelsz. Így, ilyenkor mosolyogva előveheted a "megkívánt" finomságot és a pénztárcád is nyugton maradhat a helyén.

Hangulatos zenék

A nagyon profik ennél magasabb szintre is emelik a vásárlók befolyásolását (manipulálását…?). Erre tökéletes eszköz: a zene.

Megfigyelték (brit tudósok? :D ), hogy francia sanzonokat játszva az áruházban a francia borok, sajtok fogytak jobban, ha pedig olasz slágerek szóltak, akkor olasz borokat, pastákat, pizza-alapanyagokat vásároltak mérhetően többet. Az október végén megkezdődő karácsonyizene-cunamiról nem is beszélve…

Ettől még persze jó érzés az andalító vagy épp felpörgető zenéket hallgatva plázázni, nem is kérdés. De ne hagyjuk magunkat eltéríteni.

Lehet, hogy most az mondod, hogy ez hülyeség és Téged aztán ilyennel biztos nem befolyásolnak. Akkor jó! ;)

Vagy mégis? Neked mi a véleményed? Hatással vannak ránk ezek a dolgok?

Tehát: Ha különösen finom illatokra vagy csábító zenére leszel figyelmes, légy résen... a pénztárcád tartalma a tét.

Jövünk a folytatással, de szívesen vesszük azokat a trükköket, amikket Téged valaha is behúztak már...

fotó

zene vásárlás illat bevásárlóközpont marketingtrükkök

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr275648176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.