A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Hogyan adjunk el Vaterán? +leírás +tippek +élő példa

2013. október 07.

Mókusok vesszőparipája, hogy minden felesleges holminktól azért kell azonnal megszabadulnunk, mert az idő az ellenségünk. Minél tovább áll valami a fiókban, idővel annál kevesebbet ér. Ez olyan, mintha kiszámolnám neked, hogy a vagyonod - jelenleg is - minden órában 170 forintot csökken. Mintha az utcán sétálva percenként kiesne a zsebedből 2 forint. Kerekítve 5. :)

vat.jpg

Ezt a vagyonvesztést - ugyanis nem azért dolgozol, hogy elhullasd a pénzed - úgy tudjuk minimalizálni, hogy időben adjuk el azt, ami nem is kell. Megspórolva így az értékvesztést. Ez egy folyamatos harc az idővel.

Leírtam hát Neked lépésről-lépésre, hogyan adjunk el Vaterán.

A műszaki cikkeknél például az ár fél évente átlagosan 50%-ot deflálódik. Azaz, fél évente megfeleződik. Ma megveszem 100 forintért, de fél év múlva már csak 50 forintot ér. 1 év múlva megint feleződik, azaz már csak 25 forint a benne lévő vagyonom. És ez így halad a "kilós árig".

Na ettől kell megóvni magad, mert feleslegesen nem mókusálom dolgozni.

 

Ha örülnél több ilyen tapasztalati leírásnak, segítségnek, kövess, hogy a következőről se maradj le! ;)

 

Hogyan adjuk el Vaterán azt, amit nem használunk?

1) Határozzuk el, hogy eladjuk.

Igen, triviális, mégis ez a legnehezebb lépés. Élőben nézem végig, hogy a mókusok már csak nagyon későn tudják elhatározni magukat. Segítségül itt van ez a teszt, amivel azonnali, megnyugtató választ kaphatsz. Szedjük egy kupacba a gép mellé az eladandó cuccokat.

2) Csináljunk róla bombasztikus fotókat.

Döbbenetes, hogy mennyi vaterás nem tartja ezt fontosnak. Pedig fordított esetben ő is látni akarja minden szögből. Csinálj rengeteg képet. Minden irányból és minden oldaláról. Bármi, még ha apró hibája, sérülése vagy karca van az eladandó termékednek, azt is fotózd le. Ne sunnyogj, mert úgyis kiderül és így csak egy hatalmas negatív értékeléssel bővíted a profilod. 1 kép = 1000 szó. Ezt tartsd szem előtt.

Én a telefonommal fotózok. Az elkészült képeket az ingyenes Dropbox alkalmazás azonnal leszinkronizálja a számítógépemmel, ahonnan csak feltöltöm a Vaterára. Nincs kábelezés, meg semmi. Nagyon kényelmes. Ha még nincs Dropbox fiókod, akkor nyiss egyet és ezentúl használd!

Itt mutatom, hogyan kell regisztrálni Dropboxba>>>

3) Irány a Vatera!

Látogassunk el a Vaterára. Ha még nem regisztráltunk, akkor essünk túl rajta gyorsan. Vásárolni már regisztráció után azonnal tudunk is. Eladáshoz viszont meg kell adnunk a számlaszámunkat és átutalnunk egy jelentéktelen összeget (jelenleg 100 Ft). Erre azért van szükség, hogy a Vatera össze tudja kötni a fiókodat a számlaszámoddal.

Remekül le van írva lépésről-lépésre, ezen ne is aggódj. A pénzed sem vész el, ugyanis a teljes összeget jóváírják keretként.

Most pedig fogjunk neki a tényleges eladásnak. Tudom, ez macera, de együtt túl leszünk rajta. :) Csak fogd a mókusmancsom.

4) Töltsük ki az adatlapot.

Jobb felső sarokban kattintsunk a "személyes" linkre, majd az eladás fülön belül a "termék eladása" gombra. Ekkor el is érkeztünk arra a lapra, ahol az eladandó termékünk adatait elkezdhetjük felvinni.

Rajtam maradt egy halom kis fülhallgató kábelrendező (tudod, ami az MP3 lejátszód és a füled közötti felesleges hosszúságú kábelt cuki módon lecsökkenti). Én most azt töltöm fel, így remekül be is tudom Neked mutatni, hogyan működik a Vatera az életben. ;)

Így készíts iratcsipeszekből kábelrendezőt! >>>

Ezt a blökit fogjuk most együtt feltenni:

bloki-collage.jpg

Áru megnevezése: 50 karakter áll a rendelkezésünkre. Érdemes (rá)beszélő nevet megadni, tehát pl. sima, leíró "lámpa" helyett vágykeltő "hangulatos háttérfényt adó TV-nézős állólámpa" megnevezést adni.

vatera.jpgsose használjunk alcímeket

A Vatera is pénzből él, meg is érdemli, hiszen 2 millió (a lakosság 20%-a !) ember használja. Így jobb eséllyel tudod Te is eladni a valamidet, mintha a parkban egy fára ragasztanád a hirdetést. Ez azonban nem jelenti azt, hogy feleslegesen is megérdemli a pénzt. :D

# TIPP: Sose adj meg alcímet. 100 forintodba kerülne és jelentéktelen hasznot (se) hoz.

Termék állapota után (új/használt) válasszuk ki, hogy melyik kategóriába sorolható a termékünk. A rendszer a termék megnevezése alapján megpróbálja nekünk kitalálni, hogy melyik kategóriába is tartozhatna és fel is kínálja ezeket a lehetőségeket. Azonban ha nagyon mellélőtt, kattintsunk a Kategóriaválasztó fülre és keressük ki a megfelelőt mi magunk.

Terméktulajdonságok-nál válasszuk ki a termékünk állapotát.

# TIPP: Sose hazudjunk, mert ahogy Te sem, úgy az emberek sem hülyék. Csúnyán visszaüt az ilyen és a hitelességed romlik vele. Ne felejtsük el, hogy a Vaterán vásárlás után mindkét fél értékelést ír a másikról.

vatera-termekfeltoltes.jpgTerméktulajdonság megadása

Nekem eredeti csomagolásban vannak a kutyusok, így az állapotnál az újat választom.

Most jön a Termékleírás. Képek után ez a második legfontosabb momentum, amin az eladásod múlik. Szerencsére itt van Neked mókus, aki segít. ;)

Sokan termékleírásnak megadják egyszerűen csak a típust, meg valami kis blablát. Ha így teszel, akkor nem csak lassabban fogod tudni eladni a holmid, de valószínűleg olcsóbban is. Hiszen ez olyan, mintha megsütnénk a piskótát és átadnánk egy zacskó pudingporral a szülinaposnak. Legyen hát teljes. Fordítsunk tehát rá időt!

Hogyan írjak jó Vaterás ismertetőt?

A jó Vaterás leírás ismertetője, hogy az olvasó helyett gondolkodik. Rohanó világunkban kell, hogy pontokba szedje nekünk valaki az érveket. Ez a feladat most Rád hárul. Ezt kell Neked is végigcsinálnod.

1) Kell egy felütés, egy nyitó mondat.
Csukd be a szemed (ne most, most olvasd tovább a cikket :P) és gondolj a terméked legnagyobb előnyére. Ha nem találsz igazán kiemelkedőt, akkor gondolj csak arra, hogy Te miért vetted meg.

Az én blökimnél pl. ez az, hogy az MP3 és a fülem között nem lesz feleslegesen hosszú a kábel.

Most csináljunk belőle egy kérdést: Neked is földig ér a fülhallgatód zsinórja? Ugye milyen idegesítő?
A kérdés után pedig azonnal tálaljuk is a megoldást: Használd ezt az aranyos blökit, aki olyan méretre fogja Neked, amilyenre csak akarod!

# TIPP: Törekedjünk a rövid és informatív leírásra. Mellőzzük a felesleges blablákat. Viszont fűszerezzük sok (helytálló) jelzővel. "aranyos; különleges; varázslatos; gyermeki; cuki"

2) A termékleírás ezek után már gyerekjáték lesz. Csupán annyi a dolgunk, hogy pontokba szedjük a tulajdonságokat. Nálam ez:

  • nagyon aranyos
  • nem töri a kábelt
  • felfogja a felesleges kábelt (igen, itt is megismételjük)
  • szilikonból van
  • patentos
  • új
  • könnyű
  • ...

Ezután használjuk a "Miért?" kérdést. Azaz Tegyük fel magunknak, hogy miért jó az, ha a fülünktől a kábel nem 1,5 méter után találkozik csak a lejátszóval? És kezdjük megmagyarázni az olvasóknak, hogy az a tulajdonság milyen hasznot hoz neki a jövőben. Azaz, hogy a termékünk miben változtatja meg az életét. Kezdjük átírogatni a pontokba szedett tulajdonságokat előnyökké:

  • nagyon aranyos Szuper aranyos, mindenki szóba fogja hozni, amikor látja rajtad. Remek nyitótéma. ;)
  • nem töri a kábelt Nem töri meg a zsinórodat, gondosan vigyáz rá, hogy ne használódjon el idő előtt. Így pedig a pénztárcádra is vigyáz.

# TIPP: A "miért?"-eket folytathatjuk is. Nem töri meg a kábelt. Miért jó ez nekem? Azért, mert így vigyáz a fülhallgatódra, hogy ne használódjon el. Miért jó az nekem, hogy ha nem használódik el? Pénzt spórol.

  • felfogja a felesleges kábelt Nem fog többet a felesleges zsinór mindenbe beleakadni, és így Te sem fogsz a kilincseken fennakadni.
  • patentos A nózija egy nagy patent, így amit egyszer feltekersz rá, az úgy marad mindaddig, amíg máshogy nem döntesz.
  • ...

# TIPP: Használjunk linkeket is nyugodtan. Linkeljünk neten található véleményekre, műszaki cikkeknél újságírói tesztekre, youtube-os videókra, stb.

vatera-termekleiras-eszkozsav.jpgtermékleírás eszköztára

Ha készen vagyunk az összes tulajdonság előnnyé kovácsolásával és akár több szintig is kibontottuk, akkor most jön a hátrány. Ne titkold el. Fogd a szuper pontokba szedett listád és szúrd be közé a sérüléseket, hibákat. Így tudtára is adod a másiknak, mégsem lesz olyan negatív hatása, mert sok jó között fog belefutni :). Ne hallgassunk el semmit, a legbagatellebb hibát is tüntessük fel, remek bizalomépítő lesz a vevőnél.

# TIPP: Ha készen vagyunk a listánkkal, akkor minden pontnál emeljük ki a lényeget, hogy azok is könnyen átfuthassák, akik nem olvassák el a teljes szöveget.

3) Tegyük könnyűvé az életet.
Ne felejtsük el, hogy nekünk ugyan ott ér véget az eladás, hogy valaki megvette, de neki azt még valahogy át is kell vennie/elszállíttatnia. Vélhetően nem a Te lakásodban tervezi élvezni új szerzeményét.

Írjuk le, hogy mi történik megrendelés/licitálás után. Itt tájékoztassuk, hogy hol tudjuk személyesen átadni, vagy hogyan nézne ki a postázás, szállítás. Gondoljunk arra, hogy milyen útvonalon ingázunk a munkába. Írjuk le azt a vonalat, hogy ott is összefuthatunk. Írjuk le azt is, hogy esetleg benzinpénzben szívesen elviszed neki házhoz azt a kis komódot, amit most fog megvenni (ha neked belefér).

Járjunk utána a postai díjaknak, vagy kalkuláltassunk futárszolgálatnál árat. Ezt nekünk kell megtennünk. Egyrészt, mert ilyen jófejek vagyunk, másrészt, mert mi rendelkezünk az adatokkal. Mi tudjuk lecentizni és lemázsálni a terméket. A futárszolgálatos kalkulációkhoz pedig ezekre van szükség.

# TIPP: jelenleg futárszolgálatok közül kisebb csomagokra a postapont a legolcsóbb. Itt egyeztetni kell a vevővel, hogy melyik postaponton tudná átvenni és Te oda küldöd (ez nem posta, hanem postapont. pl.: a MOL benzinkutak). Ha pedig háztartási gépünk van, akkor én őket használtam. Nagyon kényelmes, hogy nem kellett egy tűzhellyel a mérlegen egyensúlyoznom, hanem fix áron viszik el ezeket a háztartási gépeket, bútorokat. Jön két srác, én hozzá sem nyúlok, csak az ajtót fogom.

4) Használjuk a képek erejét.
Képek adják el a termékedet, így ne spóroljunk vele. Mindenképp (érted?! mindenképp, hehe) legyen sok saját fotónk és minden oldalról. Szedhetünk pluszba(!) márkaoldalakról a kütyünkről hivatalos fotókat is, de a saját mindennél jobb.

# TIPP: Ezeket a fotókat ne csak a termékoldal képfeltöltéseihez vigyük föl, hanem a listánkat is tűzdeljük meg vele. Így olvasás közben is meg tudja nézni, nem kell mindig az oldal tetejére tekerni.

5) Garancia
Ismered azt az érzést, amikor valami bóvlit vásároltál, amit nagyon megbánsz és bosszant, hogy mennyit költöttél rá? Na, ez mással is előfordult már, így ez blokkolhatja őt a vásárlásban. Azzal, hogy mindent leírtál a termékedről és mindent ki is fotóztál, azt éred el, hogy brutálisan jó garanciát tudsz nyújtani. Mivel minden információt átadtál, így nincs már se Neked, se a vevődnek kockázata. Így pedig könnyű garanciát vállalni, hiszen senkit sem akarsz átverni. Adj megtekintési garanciát (azaz megnézheti, mielőtt kifizeti), vagy 3 nap megelégedettségi garanciát (ha meggondolja magát, visszavásárlod).

Hatalmas ereje van a garanciának, élj hát vele! Írd ki, hogy bizony nálad nincs kockázat, Te szó nélkül visszavásárolod. Ne aggódj, nekem még senki sem hozta vissza, de vissza is venném, mert tartom a szavam. ;)

6) Mondjuk meg kerek perec, hogy mit szeretnénk.
Termékleírás végére írjuk oda, hogy futás licitálni. Zárjuk mondandónkat mindig egy felhívással. Szóljunk neki, hogy ne felejtse el a terméket berakni aukciófigyelőbe, illetve hogy nézzen rá a többi termékünkre is.

# TIPP: Csak egy felhívást (max. kettőt) használj, mert ha túl sok van, kioltják egymást.

Ezzel készen is vagyunk a leírással, most már csak pár apróság van hátra. A leírás ablak alatt a következő, hogy hátteret adhatunk meg a leírásunk mögé. Ráklikkelve meg is mutatja a választékot. Nekem a hátam borsódzik a hátterektől, így én blöki mögé nem teszek semmit, de ha Te akarsz, akkor nosza, itt megteheted.

Most az adatlapra is feltöltjük a képeket. Két lehetőséged van: feltöltheted a gépedről, vagy megadhatsz egy linket hozzá. Töltsük is fel sebtiben.

Mennyiért adjuk el a termékünket Vaterán?

Az árról azt kell tudni, hogy van a "szerintem ennyit ér" és van a piaci ár. A kettő tapasztalatom szerint sosem egyenlő. :D Így, ha valóban el is akarod adni a dolgokat, akkor tudnod kell, hogy az emberek azért járnak a Vaterára, hogy olcsóbban hozzájussanak ahhoz a valamihez, mint a boltban. Itt biztosan nem fogod csíkosra keresni magad, hiszen a Vatera arra van, hogy a felesleget gyorsan elpasszoljuk.

Tehát lényegtelen, hogy mennyiért vetted. Azt maximum a leírásba veheted fel egy pontként, hogy mennyiért árulják a boltban. Így inkább gondolj egy összegre, amiért a családodban már odaadnád. Ez lesz a kikiáltási ár.

vatera-ar.jpg

Vaterán eladni kétféleképpen lehet. Fix áron és licitálással. A kettő között annyi a különbség, hogy licitálásnál a vevők licitálnak, míg fix árasnál olyan, mintha csak egy apróhirdetés lenne.

Melyiket válasszam?

Blöki teljesen új, "dobozos" és 13 darabom maradt belőle. Így soknak kell új gazdát találnom. Én ezért a fix árat választottam. Árban lejjebb mentem, így várom az új gazdikat. Ha a licitálósat választanám, akkor egy aukciót érdemes 5-7 napig is futtatni. Így, ha mind a 13-ra jönne is licit, minimum 65 nap lenne. De mivel nem fog, így 3-4 hónapot is elszenvednék ezzel a sokkal. Ha csak egy lenne, akkor licitáltatnám.

Így nézne ki, ha aukcióra indítanám:

vatera-aukcio.jpg

Kikiáltási ár tehát az az összeg, amiért egy családtagomnak már odaadnám (baráti ár). Villámárnak adjuk meg azt, amit nagyon szeretnénk érte. A licitlépcső mértéke a nagyságrendtől függ. Blökinél 150 forint lenne, de egy hűtőnél ez simán lehet 1500 is. A licitlépcső adja meg, hogy két ajánlat között mekkora összeg legyen. Így a vevők nem 1-1 forinttal licitálnak egymásra a termékért, hanem azért mégiscsak jelentősebbel, amivel a mi mosolyunk szélesedik.

# TIPP: Sose adjunk meg minimál árat. Felesleges és ráadásul 120 Forint is. Mondom százhúsz.

A minimál ár azt csinálja, hogy magunkban eldöntjük, hogy például blökit nem adjuk 400 forint alatt. Az aukciót viszont 1 forintról indítom. Jön az első licitáló, aki bevállalja, hogy megveszi tőlem egy forintért. Majd jön a második, aki rálicitál 150 forinttal. Jön a harmadik, aki szintén 150 forinttal emeli az ajánlatot (licitlépcső) és így már 301 forintnál tartunk. Azonban nem jön több ajánlat és lejár az aukció. Mivel a 301 forint kevesebb, mint a minimálárnak beállított 400 forint, így az aukció eredménytelenül zárult és nem történik adásvétel. Mert ez a szabály.

A minimál ár támogatói szerint ez biztonságot ad, hogy nem kell átadnom a termékemet fillérekért, ha nem nő elég magasra az ára.

Szerintem ennek annyi értelme, mint gumikacsa elé vajas kenyeret dobni. Hiszen a minimál ár megadása 120 forintunkba kerül. Akkor inkább legyen a kikiáltási ár az az összeg, amit minimál árnak adnék meg. Hiszen azon az összegen már megválnék tőle. Akkor meg kit érdekel, hogy ez az összeg alatt meddig licitálja el a nép. Tehát ne használjuk, mert nettó pénzkidobás.

# TIPP: áraknál használjuk a 90-99 véget. Tudom, ronda és blöö, de működik. Ennyi.

Hányszor induljon automatikusan újra az eladás?

Ha lusták vagyunk mindig újraindítani, amikor eredménytelenül lejárt az aukció, akkor adjuk meg, hogy induljon magától újra.

Adjuk meg a termék helyét és a korábban már tárgyalt garanciát és a többi adatot is. Szállításnál itt tudjuk kiválasztani a személyes átvételt, a postát és a kalkulált futárokat. Mindegyiknek adjuk meg, hogy mennyi a díja, így a nyertesnek azt az összeget a Vatera automatikusan hozzá fogja adni az árhoz.

Alul az Átlistázás annyit jelent,, hogy ez az aukció megjelenjen-e a TeszVeszen is. Mivel a Vatera felvásárolta a TeszVeszt, így az halott. Felesleges. Ne is pipáld ki.

Kattintsunk a Tovább gombra.

A következő oldalon a Vatera különböző marhaságokra akar minket rávenni. Persze pénzért. Ne dőljünk be a mókusvakításnak és ne kérjünk semmi kiemelést. Tapasztalatom szerint kis értékű dolgoknál nem térül meg. Tapasztalatlanul meg pláne. Majd a 20. eladott terméked után kísérletezhetsz.

vatera-nulla.jpg

Pörgessünk az aljára és figyeljük, hogy mind nulla -e. Ha igen, akkor tovább.

Ekkor már csak egy átfutós oldalt kapunk, amin megnézhetjük, hogy minden rendben van-e. Ha átolvasva is rendben vagyunk, akkor "tovább" gomb, és el is készültünk!

Végeztünk!

Ne ijedj meg, nem ilyen bonyolult, mint amekkora ez a cikk lett (ez már nem is cikk, hanem VATERA-BIBLIA). Másodiknál már villámgyorsan, kisujjból csinálja az ember. Te is abból fogod. Addig pedig itt lesz Neked mindig ez a "kis" Vatera-súgó.

Tehát: mentsük el ezt az oldalt a könyvjelzőnkben, mert bármikor, amikor nekiül a mókus vaterázni, jól fog jönni. Egy ideig mindenképp. ;)  

leírás vatera eladás lépésről-lépésre

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr905296617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.