A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

6 olcsó és természetes megoldás álmatlanságra

2013. augusztus 08.

A mókusok nem csak télen, nyáron is imádnak aludni. Jó, bevallom nekem nem nehéz, mert az allergia elleni bogyóim mellékhatásaként olyan, mintha filmszakadása lenne az embernek. No de, mit csináljunk, ha nem jön össze az a finom pihentető alvás?

megoldas-almatlansagra_mini.jpg

Spórold meg a gyógyszerek árát és előtte mindenképpen próbáld ki ezeket az egyszerű, olcsó és természetes megoldásokat az álmatlanságodra.

A legfontosabb a rutin, ami csakis tőled függ. Figyelj a szervezetedre, mert ő is figyel rád. Ha rutinosan cselekszel, akkor a szervezeted is tudni fogja, hogy mikor jött el az alvásidő.

Mókus nyúlként kísérletezi ki a spórolós tippeket, hogy Neked már csak elolvasnod kelljen. Nyomj egy "Tetszik"-et, hogy ne maradj le. ;)     

1. Igyál gyógynövény teát!

Egyes gyógynövények nagyon kellemes tulajdonságokkal rendelkeznek, például olyanokkal, amik segítenek elaludni. Meg lehet próbálni egyetlen gyógynövénnyel, vagy vegyítheted is őket. Néhány álmosító gyógynövény:

  • Kamilla - talán a legismertebb nyugtató gyógynövény
  • Macskamenta - nem csak macskáknak, görcsoldó és alvást támogató is
  • Citromfű - megnyugtatja az emésztő- és a központi idegrendszert, segít a szervezetnek pihenni
  • Macskagyökér - ismert segítség alvásnehézségekre, -zavarokra. Ez a gyógynövény úgy viselkedik, mint egy enyhe nyugtató.
  • Komló - Voltál már álmos a sörtől? A komló virágai nagyon pihentetőek és segítenek elaludni.

2. Használj levendula illóolajat!

A levendulának jól ismert nyugtató hatása van. Próbáld ki a hálószobádban aromaterápiaként. Elalvás előtt párologtasd mécsessel (ne hagyd égve éjszakára), vagy csepegtesd hideg párologtatóba. Bátran csepegtethetsz a párnádra is, de mivel az illóolaj foltot hagyhat, a huzatra ne használd közvetlenül. Hígítva, spriccelős flakonból nyugodtan fújkálhatod.

3. Vegyél relaxáló fürdőt!

Rohanó világunkban gyakran az alvásproblémáknak csupán elménk feszültsége az oka. Ha úgy érzed, hogy "nem tudsz kikapcsolni", kényeztesd magad egy kád finom fürdővel. Használd kedvenc fürdősódat és vigyél magaddal egy magazint (vagy mókusblogot) a pihentető hatásért.

4. Pótolj magnéziumot!

Sokan magnéziumhiányosak. Pedig a magnézium hiánya nemcsak a görcsökért, hanem az álmatlanságért is felel. Figyelj a vitamin- és ásványi anyag beviteledre. Patikában érdeklődj az adagolása után.

Fontos, hogy késő este már ne egyél nehéz, megterhelő ételeket.

Készíts inkább egy hűsítő, hideg gazpachot! >>>

5. Jógázz!

Gyakori oka az álmatlanságnak a feszülő, fájó izmok. Szerencsére esti jógagyakorlatokkal izmaid ellazíthatóak. YouTube-on rengeteg videó segít neked az esti jógában. Ha beválik érdemes eljárnod jógastúdiókba is.

6. Kapcsold ki a gépeket!

Ez az egyik legnehezebb, módja, hogy ne maradjunk fel sokáig. Se telefon, se tablet, se számítógép ne legyen már este. Az internet, leveleink vagy a facebook reggelig el tudnának szórakoztatni, de az alvásban nem partnerünk. Próbáld ki legalább egy hétig! De előtte még légyszi:

+1 hívd álommanót!

Ha minden kötél szakad, érdemes lehet álommanó varázsporára hajazni. Nem tudom hol lehet kapni, ha Te igen, szólj mindenképp! ;) (Tescoban néztem, nincs.)


Te mivel éred el, hogy sikerüljön elaludnod? Van bevált praktikád? Tudsz még álommanónál is jobb technikát? Írd meg nekünk itt, kommentben.

alvás álmatlanság megoldás könnyen megvalósítható

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr355449412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.