A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Így készíts tavaszi, ujjatlan kesztyűt, zokniból! +fotók +leírás

2017. március 09.

Én szavaztam a tavaszra és meg is jött, úgyhogy a téli cuccokat sok-sok hónapra a fiókomba száműztem. Esténként azonban még van, hogy elkél egy melegebb sál és még egy kesztyű sem árt néha! De a normál kesztyűk persze már melegek, úgyhogy gyakorlatias mókus lévén nem boltban veszek tavaszi kesztyűt, hanem csinálok. Zokniból. Egyszerű, olcsó, egyedi és olyan vastag lesz, amilyennek én szeretném. Ráadásul, kiegészítőként sem utolsó!

zoknikesztyuk_tapasztalat_leiras.jpg
Voltál már úgy, hogy egy metrón veled szemben ülő lányt csak bámultál, mert annyira jó kis egyénisége és kisugárzása volt? No, hát így voltam én egy kék-zöld hajú lánnyal a múlt héten, aki persze, alapból sem volt egy szürke kis mókus, de az öltözéke is nagyon rendben volt. Sokaknak túlzás lehet, de ő egységben volt magával és ruházatával egyaránt. Tudta viselni a haját, a sok-sok soros, nagyon hosszú textilnyakláncát, a kicsit hippis hosszú ruháját, a lukacsos szandálját (ő már megy a nyárba :)) és a tarkabarka, ujjatlan kesztyűjét!

Amikor rajta megláttam, akkor ugrott be, hogy muszáj nekem is vennem, de aztán beugrott, hogy zokniból is tök jókat lehet csinálni. Így inkább kibogarásztam a fiókomból egy-két lukas vagy ritkábban használt zoknit, amit már nem sajnálok, elkészítettem a saját ujjatlan kesztyűmet és persze, hogy neked is megmutatom!

Ha szereted a gyűjtőcikkeket és a színes ötleteket, gyakorlatias tippeket, nézz be gyakrabban, vagy kérj értesítést az új cikkekről! ;)

Zokni, ami tavaszi kesztyűként született újjá!

Az egyszerűbb változat annyira egyszerű, hogy egy nagyobb kismókus is elkészítheti magának, hiszen csak egy olló kell hozzá és max. némi dekorálás, de azt ők úgyis kitalálják maguktól is! :) A varrás nélküli változatot csak olyan zoknival próbáld, aminek az anyaga nem foszlik, különben hamar nemcsak ujj nélküli, de kesztyű nélküli kesztyűd lesz! Tudod, én be vagyok oltva tű ellen, de ez még nekem is csak egy karikacsapás (bárhonnan is jöjjön ez a mondásunk)!

Ha varrni kell, akkor sem egy nagy tudomány, csak a megfelelő helyen kell biztonságosan össze- meg visszavarrni az anyagot és máris kész vagyunk. Mutatom, hogyan!

Így készül a zoknikesztyű

Ezen a képen egyértelműen látszik, hogy hol kell levágnod, bevarrnod, hogy az legyen belőle, ami. Persze nem szentírás a vágás helye és millióféleképpen történhet a varrás is (nem tudom a szakszavakat, de tudom a varrós barátnőmtől, hogy sokféle van :P). Ez a legegyszerűbb változat, de mindjárt mutatok másikat is, csak ez jól mutatja a lényeget!

zoknibol_kesztyu_keszitese_lepesrol_lepesre.jpg
A legjobban egyértelműen a kötött zoknikból készült kesztyűk néznek ki, de azok lehet, hogy már ujjatlanul is túl melegek lesznek lassan. Ahogy a pihe-puha-bolyhos zoknikból készültek is. No, meglátjuk! Azért én is kipróbáltam és először megnéztem csak úgy, levágva, de nem szerettem bele, úgyhogy továbbgondoltam.

Ennél egy fokkal több munkával (=picit több varrással) járó változat, amikor az ujjak között is összeöltjük a zoknit kesztyűt, így biztos, nem csúszkál el! Szerintem nem szükséges, de tény, hogy tök máshogy néz ki tőle a dolog, úgyhogy lehet próbálkozni, aztán majd meglátod, neked melyik kényelmesebb, vagy melyik verziót dicsérik meg többen! 

meleg_zoknibol_ujjatlan_kesztyu.jpg

Itt talán jobban látszik, hogy készült: kivágtam a sarokrészből annyit, amennyi a hüvelykujjamnak kell! Elsőre túl nagy lett a luk, úgyhogy a bevarrásnál kicsit vissza kellett belőle varrnom (hiába, rutintalan mókus vagyok). Az ujjak között bejelöljük a még zoknit, majd egy laza mozdulattal kifordítjuk és ott összevarrjuk őket (én kb. 1 centi hosszan)! Ha pedig okosabb vagy mint én, akkor a filccel való jelölést is már belül végzed! Ez vagyok én! :D 

meleg_zoknibol_kesztyu_leiras.jpg

Így lesz kesztyű a zokniból úgy, hogy a zokni is megmarad

Annyira kreatív vagyok, hogy csak na! Kitaláltam, hogy maradjon meg a zokni is és legyen kesztyűnk is! Ez így hülyén hangzik, de ha megnézed a képet, már érteni fogod.

mintas_zoknibol_kesztyu_es_zokni.jpg

Ehhez a trükkhöz egy hosszú zoknit kell használnod, aminél a bokarész lesz a kézfejeden (és szintén bevarrás nélkül marad), így a passzévarrás (jól mondom? :)) miatt ráadásul stabilan áll és nem csúszkál a kezeden.

Ehhez olyan zoknit érdemes választani (szerintem), aminek a bokarésze más színű, mert így a kézfejeden nagyon extrán fog kinézni! Ugye, hogy ugye? 

mintas_zoknibol_ujjatlan_kesztyu_varras.jpg

És ennek a lépései: ebben az esetben fordítva vágod le a felhasználandó anyagot és a hüvelykujjad kijáratát is sokkal fentebb vágod ki, de már annyira azért lent, hogy maradjon a kézfejeden a zokniból, hogy jól nézzen ki! Utána a másik végét a (most már) kesztyűnknek kifordítva levarrod és kész is! 

ujjatlan_kesztyu_es_zokni_mintas_zoknibol.jpg

Kétszínű ujjatlan kesztyű két zokniból

A legvagányabb díjat a két különböző színű zokniból készül kétszínű kesztyű nyerte nálam, ami ugyan szintén elég meleg lesz, de ha találsz vékonyabb feláldozható zoknikat, akkor talán hasznos kesztyű lesz belőle a hidegebb tavaszi estékre (vagy reggelekre). Nekem pont hozott a Jézuska egy tucat különböző színes, vékony, egyszerű bokazoknit és én ebből szívesen beáldoztam két párat. Ez lett belőle:

ketszinu_kesztyu_ket_szines_zoknibol.jpg

Szerintem egyértelmű: ebben az esetben az alsót bevarrjuk az ujjaknál (a már fentebb leírtaknak megfelelően), a másodikat pedig csak levágjuk. Én itt nem varrtam el a végeket, mert nagyon tetszik, hogy picit felpöndörödik (Mókuspeti szerint most már mehetek gothnak. :)), aztán majd kiderül!

ketszinu_ujjatlan_kesztyu_zoknikbol.jpg

Méret: a jó hír, hogy ha neked vastagabb csuklód van, akkor valószínűleg a bokád sem nádszál vékony, így nem kell aggódnod amiatt, hogy kényelmetlen lesz.

Ujjatlan kesztyű pulcsiujjból

Külön cikket is csinálhattam volna belőle, de majd legközelebb, amikor ezt is letesztelem én magam is. Mindenesetre a fotó jól mutatja, milyen egyszerűen készülhet ujjatlan kesztyű egy szétnyűtt pulcsi ujjából. A folyamat egyszerű: vágd le a végét, abból vágj ki a sarkon egy kis négyzetet, azt varrd be körbe és kész is. :) 

kotott_pulcsi_ujjabol_ujjatlan_kesztyu.jpg

Az elhasználódott pulóvert sem kell kidobnod, ugyanis szuper DIY fekhelyet készíthetsz belőlük kedvenceidnek! Kattints a cikkért, mutatjuk, hogy csináld!

Mivel ez is nagyon jól néz ki, pár fotót mutatok, hátha még ehhez is kedvet kapsz (ha hamarabb kész vagy, muti!). 

ujjatlan_kesztyu_pulcsiujjbol.jpg

Így dobhatjuk fel a zoknikesztyűnket, avagy cicomázzuk!

A legviccesebb kesztyűket egy kis továbbgondolással érhetjük el, amikor plusz anyagot (csipkét, bőrt) adunk a zoknikesztyűkhöz, vagy gyöngyöket, gombokat varrunk rá (akár ezzel szemeket varázsolva neki, így még bábozni is lehet vele ), vagy épp egyéb kiegészítőkkel díszítjük (pl. masni). Erre nekem már nem maradt energiám, de majd utólag megmutattam, én mit találtam ki! 

No és van a nemhogy nem ujjatlan, de még nem is ujjas zoknikesztyű, amit Mókuspeti alkalmazott egy téli napon, amikor az autóba beszállva vette észre, hogy otthon hagyta a kesztyűjét (viszont pont akkor kapott tőlem egy zoknit, hát rögtön használatba is vette - még ha nem is a hagyományos módon). Vicces fiú, na! :) 

kesztyu_helyett_zokni.jpg

Neked melyik tetszik a legjobban? Szavazz, írd meg kommentben itt vagy facebookon! Számíthatok rád? ;)

Szereted a kipróbált tippeket? Rám számíthatsz! Gyere, kövess facebookon is és folyamatosan szállítom a jobbnál-jobb ötleteket, saját tapasztalattal, saját képekkel!

A natív cikk megírását a Provident támogatta.

ruha leírás újrahasznosítás zokni kesztyű kipróbáltuk saját készítésű saját tapasztalat DIY

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr1712325585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása