A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Különleges kavicsfestés salátaszárítóval, akár a legkisebbekkel is +fotók

2016. november 30.

Nem szeretem a "minden gyerek..." kezdetű mondatokat, mert hát könyörgöm, ugyan honnan tudnánk, hogy tényleg minden gyerek szereti-e a csokifagyit pl.? És ha Zsoltika a málnát szereti? Az már ciki? Nem, persze, hogy nem!

salataszaritos_kavicsfestes.jpg

Így most sem mondom, de reménykedem, hogy a legtöbb kismókus szeret kavicsokat gyűjteni és így ez a játék is a kedvére lesz. Szerintem te is élvezni fogod, úgyhogy kezdjünk is bele! 

Amikor egy külföldi oldalon belefutottam a salátaszárítós kavicsfestés ötletbe, azonnal beleszerettem, de voltak kétségeim, hogy mennyire maszatol, mi lesz az én kis gyerekmentes övezetemből, ha ennek most nekikezdek, hogy a mókusaim kedvéért kipróbáljam. (Nagy keresztlányom hihetetlen elfoglalt volt egész nyáron, úgy kellett hozzá időpontot kérni a sok tábor és egyéb program mellett. Így hát magamra maradtam és el is tolódott a nyárból az őszbe.)

Gyűjtsünk kavicsot!

Ha még nincs otthon egy halommal. Nekem nem volt, így hát felkerekedtünk Mókuspetivel. IKEA-ebédelni mentünk egyik nap és gondoltuk, hogy a budaörsi hegyek felé autózva biztos találunk festésre alkalmas kavicsokat. Hát nem. :( Icipicikéket vagy már "koszos" színűeket találtunk, de azok semmire nem voltak jók. Hazafelé beugrottunk a faiskolába, mert emlékeztünk, hogy amikor a mimózát kerestük, ott voltak gyönyörű kavicsok. Megfizethetetlen. Tovább! Leugrottunk a Dunaparti megálló nevű lángososhoz is, hiszen hát dunapart, ott majd lesz. Hihetetlenül imádom a hely hangulatát (és a lángos is finom :)), de nekünk megfelelő kavics nem volt ott sem.

Ha most vagy itt először, ne ijedj meg, nem mindig van hosszú elősztori, de azért előfordul. De átugorhatod! Csak maradj és ismerkedj a cikkeinkkel! Aztán gyere facebookra is a mókuscsapatba!

Ekkor már majdnem feladtam, hisz ha én nem találok így hipp-hopp kavicsot, akkor mit mondjak a mókusaimnak, ti hol találtok?! Aztán rájöttem, hogy akinek van egy (kettő, három...) gyerkőce, annak ez biztos nem kérdés és tuti, hogy millió lelőhely van, csak én nem vagyok képben. (Úgyhogy légyszi küldd el nekem is a tuti kavicsgyűjtő forrásaitokat!) A végső ötletünk szerencsére be is vált: kimentünk a Kopaszi gátra - ahol ettünk egy jót persze, ha már arra jártunk - és voilá, meg is vannak a kavicsaink, jöhet a festés! :) 

kavicsfestes_salataszaritoval.jpg

Mi kell ehhez az extra kavicsfestéshez?

Meg fogsz lepődni! Ja, nem! Kavics. És festék. De, ami tényleg extra ebben a projektben, az a salátaszárító! Ha van otthon, amit használsz a hétköznapokban, és nem vagy finnyás, akár azt is használhatod (hiszen vízfestékkel dolgozunk), de én is inkább vettem egyet, kifejezetten hobbifoglalkozásokhoz. Ahogy épp festékem sem volt itthon és úgy gondoltam, egy-két biztonsági műanyag lap sem árt, ha minden csupa festék lenne. Nem lett. Tök tiszta meló! IKEÁban vettem mindent és a salátaszárító nem volt egy ezres, szóval nem egy hatalmas beruházás (és ki tudja, mi mindenre lesz még jó, most már külön kutatni fogom a salátaszárítós projekteket).

fessunk_kavicsot_salataszaritoval.jpg

Hétvégére hozzuk vissza a nyarat!

Kavicsot festeni millióféleképpen lehet, de szerintem ezt még ti sem próbáltátok! Mivel én rajzolni sem tudok, így az ecsettel való festegetés is kevésbé az én műfajom, ezért is vágtam bele hatalmas lelkesedéssel ebbe a játékba.

Megmondom őszintén, először nem voltam vele tökéletesen elégedett, de aztán emlékeztettem magamat (és a kanapén száját félrehúzó mindjárt 30 éves Mókuspetit is), hogy ezt eredetileg kismókusoknak ajánljuk, hiszen "gyerekjáték" és ők bizony minden pillanatát élvezni fogják és tökéletesen elégedettek lesznek a műveikkel.

A lakásdekorálás is szuper közös program lehet a kismókusaitokkal!
Olvasd el, milyen kreatív ötletekkel dobhatjátok fel a gyerekszobát!

kavicsfestes_hobbifestekkel_salataszaritoval.jpg

Így hát jókedv vissza, újabb kavicsok elő és folytattam. Szerintem a második adag már sokkal jobb lett (ennek is rá kellett jönni azért a technikájára - rögtön írom azt is).

És aztán rájöttem, hogy nekem a legjobban úgy tetszik, amikor még a salátaszárítót nem indítom el. Puff, ez most nyilván keresztbe töri a cikket, de hát őszinte mókusként azt is mindig elmondom, ha valami nem működik. Ez működik ugyan, de ha valami lehet még menőbb, akkor miért ne? Így születtek ezek a darabok, amikre csak keresztbe-kasul rányomkodtam a festékeket és kész! Én imádom!

kavicsfestes_egyszeruen.jpg

Így fessünk kavicsot salátaszárítóval!

Ahogy minden házi készítésű ajándéknak megvan a maga bája és maga titka, így ennek is. Elsőre csak egy-két pötty festéket nyomtam a kavicsokra és úgy próbáltam valami művészit kihozni a dologból. Aztán már bátrabban próbálkoztam és rögtön jobb lett. Szóval ne sajnáld a festéket!

kavicsfestes_salataszaritoval_diy.jpg

Az igazi titok viszont a festék állaga. (Ezt most imádni fogod és tuti elküldesz makkot szedni inkább.) Ne legyen se túl sűrű, se túl híg, akkor fognak a legjobb darabok születni. Ha vízfestékkel dolgozol, simán tudod hígítani, úgyhogy meg fogod találni a tökéletes állagot.

Csak annyi a dolgotok, hogy kismókus kiválogatja a kedvenc kavicsait és (persze előtte megmostátok és megtöröltétek őket) belerakja a salátaszárítóba, majd a kedvenc színeit (tehát mindet :)) rányomkodja a kavicsokra, lezárjátok a salátaszárítót és jöhet a pörgetés! Ezt fogják a legjobban élvezni, ha tippelnem kellene (majd számolj be)! 

Néha pörgessetek egy-kettőt visszafelé is, mert a nehezebb kavicsok nem mozognak el maguktól és ha nem elég a festék, akkor szükség van a mocorgásukra. Pár perces móka után már le is szedhetitek a salátaszárító tetejét és gyönyörködhettek a szebbnél-szebb, színesebbnél színesebb szivárványkavicsokban.

festett_kavicsok.jpg

Mivel ebben a készletben van ezüst és arany festék is, így már kifejezetten karácsonyi hangulatú lett egy-két darab, úgyhogy már ki is találtam, hogy valamelyik kézzel készült ajándék része lesz (majd mutatom).

kavicsfestes_salataszaritoban.jpg

Minden kavics egy külön művészeti alkotás lesz a kismókusaid által elkészítve, ebben egészen biztos vagyok. Még az én kezem alól is micsoda művek születtek... hiába, tele vagyok gyermeki lelkülettel! :) 

Ha szereted a hasonló témákat vagy csak kíváncsi vagy mókusra, lájkolj és kérj értesítést a következő cikkünkről is! Facebook-on várlak! ;)

 A cikket a Provident támogatta.

ajándék festés kipróbáltuk saját készítésű kavics gyerekjáték DIY

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr9511690237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandigyerek 2016.12.02. 21:47:27

Gyerekkoromban a búcsúkban fellelhető volt egy hasonló módon működő eszköz, egy papírlap volt rögzitve egy forgó lapon amire festéket lehetett önteni, és a centrifugális erő szétcsapta, szép képeket létrehozva. Semmit nem találok a neten erről... :(
süti beállítások módosítása