A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Konzervdobozok új élete tárolóként - fiús és lányos verzió képekkel + leírással

2016. július 07.

Melyik mókus ne érezne szomorúságot, mikor egy-egy formás skatulyától, üvegtől, tetszetős mintájú csomagolópapír-darabkától meg kell válnia? Még a szelektív kukák előtt állva is megforgatjuk a mancsunkban az érdekes formájú vagy különleges mintájú darabokat, aztán egy nehéz sóhajjal megetetjük a sárga, kék és szürke kukaállatokat. konzervdobozokbol_hazilag.jpgHa viszont épp eszünkbe jut valami kreatív ötlet a felhasználásukra, akkor repes a mókusszív és készülnek a csodák.

Az én drága párom épp tegnap zsörtölődött a konyhában amiatt, hogy nem fér hozzá a diós-mogyorós csemegéjéhez, az általam összegyűjtögetett konzervdoboz-halmok miatt.

"Kuka!" - mondja ő.

"Kincs!" - mondom én.

Ezt be is bizonyítottam neki és neked is megmutatom, mi készült elsőre a konzervdobozokból.

csajos_tarolodoboz_konzervdobozbol.jpg

A legszuperebb dolog, ami egy üres konzervdobozzal történhet

Először egy drága barátnőm kamasz lányának készítettem igazán tinis tárolót a nőcis apróságai rendben tartására. Második nekifutásra a fiús mókusmamákra is gondoltam, nyugi! Nálunk bevált, hogy pár dizájnosított konzervdoboz segítségével egy fiúgyermek asztalán kallódó számtalan, rendszerezés után kiáltó írószerszám és kütyü-mütyü is a helyére talált.

Ha a csajos dolgokban vagy érintett, nézd meg azt is,
hogyan készíthetsz pirosítót házilag! Katt! --->

Csini tároló konzervdobozból (nagylányos verzió)

Hozzávalók:

- 3 különböző méretű konzervdoboz : két magas és egy alacsony (kimosott, címkéktől megszabadított)
- lapos fogó
- sötét rózsaszín és fekete akrilfesték
- vékony és vastag ecset
- kb. 30 - 30 - 20 centi hosszú fekete csipke, fekete szalag, rózsaszín szalag (természetesen mókusízlés szerint helyettesíthető kötözőkkel, hálós anyaggal, plüssel, stb.)
- ragasztó
- színtelen lakk (bármelyik hobbiboltban vagy papír-írószerben kapható) a védelemért :)

konzervdoboz_ujrahasznositasa.jpg

Tipp: Jó minőségű akrilfestéket pár száz forintért szoktam vásárolni a KIK-ben.

Így ügyeskedjünk a konzervdobozokkal!


1. Előkészítés

MINDEN eszközt odakészítettem - mert rettenetesen bosszantó munka közben ugrálni, keresgélni (vagy csak én vagyok hisztis?).

Vigyázz! A konzervdoboz belső széle fájdalmasan éles (és veszélyes tud lenni), így azt egy fogóval hatástalanítottam (a kalapácsos megoldás nem működik!).

konzervdoboz_lecsiszolasa.jpg

2. Festés

A két magas doboz külsejét rózsaszínnel, az alacsonyat feketével festettem le. Hagytam alaposan megszáradni - bár tűkön ültem, tombolt bennem az alkotó kedv - majd  újra átfestettem. A dupla réteg sokkal szebben mutat!

konzervdoboz_festese.jpg

Száradás után a dobozok belseje következett. A kisebb rózsaszínűét feketére, a fekete belsejét - ki fogod találni! ;) - rózsaszínűre festettem. A naggyal szerencsém volt, szép fehér belsővel büszkélkedett már gyárilag. Hagytam száradni.

Tipp: Válassz tubusos akrilfestéket! Nehezebben szárad be.

A legnagyobb doboz pöttyözése

Vékony ecsetet - én 3-ast használtam - fekete festékbe mártogattam és kb. 1 centinként egymás alá festettem a pöttyöket, majd közéjük festettem az elcsúsztatott sorokat, mint a dobókocka ötödik pöttyét a négy közé. Így eltéveszthetetlen a ritmus.

konzervdoboz_diszitese.jpg

Fontos! Mindig hagyj időt a festék teljes száradására! Sok szép mókusmunka mehet tönkre  türelmetlenség miatt! (Nem, nem tapasztalat. Dehogy! :P)

3. Díszítés

Erős ragasztót használtam a legnagyobb doboznál. Vékonyabb szalagokat és a flitteres anyagdarabot decoupage ragasztóval (szalvétaragasztó néven is keresheted) ragasztottam fel. Szintén nagyon erős és nagy előnye, hogy száradás után színtelenné válik, tehát nem üt át a vékonyabb szalagokon, csipkéken.

No, kész! Mit szóltok ehhez a kicsit franciás, kicsit budoáros stílushoz? Nekem nagyon tetszik, nem beszélve a megajándékozott kisasszonyról! Már birtokba is vette a csinos konzervdobozokat!

konzervdoboz_tarolo_csajos_tiniknek.jpg

Kövesd Őmókusságom ! Még sok- sok filléres, ám szuperkreatív ötletet találsz az odúmban! Elkészítem, kipróbálom, neked már csak le kell másolnod! ;)

Konzervdobozból menő asztali tároló (nagyfiús dizájn)

Hozzávalók:

- 2 db konzervdoboz: egy magasabb és egy alacsonyabb változat (szintén csupaszon)
- lapos fogó, olló
- sárga és fekete akrilfesték
- vastag ecset
- erős ragasztó
- papír 3D-s szemüveg (nekünk még régebbi mozizásból maradt, de témának megfelelően helyettesíthető)
- filmtekercs pl.

konzervdoboz_diy_hozzavalok.jpg

1. Előkészítés

A hozzávalókat összeszedtem, hogy minden kéznél legyen. A dobozok éles széleit lapos fogóval körbenyomkodtam.

2. Festés

A magasabb dobozt feketére, az alacsonyabbat sárgára festettem. Az első réteg száradása után egyenletesen felkentem a másodikat is.

konzervdobozbol_tarolo.jpg

Festenél egy cuki mókust a dobozra? A legegyszerűbb rajztechnikát nézd meg ITT! Ezt a kismókusaid is meg tudják tanulni! Mutatom, hogyan! →

3. Díszítés

A papírszemüveget kicsit homorúra formáztam/hajlítgattam. Ragasztóval bekentem a hátulját és a dobozra illesztettem. A ragasztó száradásáig facsipeszekkel a dobozhoz szorítottam, erre lehet, hogy neked is szükséged lesz, ha hasonló makacs dolgot találsz ki díszítőelemként.

konzervdobozbol_tarolo_keszitese.jpg

Az alacsonyabb dobozhoz méretre vágtam egy filmcsíkot és a dobozra ragasztottam. Itt is a facsipeszt hívtam segítségül a száradásig.

Íme, ílyen lett! Szerintem - és a srác szerint is - nagyon menő!

tarolodoboz_konzervdobozbol_fius_mozis.jpg

*A “konzervdobozból tároló” csak az első ötlet a sorozatból, hamarosan újabb szuper újrahasznosításával jövünk. Igazi nyári cucc lesz! Izgulj csak! ;)

+ Ügyességi játék kismóusoknak - konzervdobozokkal a szabadban

Hadd dobálózzanak!

Hozzávalók:
- sok-sok egyforma méretű nagy konzervdoboz (kutyások előnyben)
- teniszlabdák (ha neked van felesleges, ki ne dobd, hamarosan újabb teniszlabdás tippel jövök ;)) vagy nagyobb kavicsok,  ha hangzavart is akartok!

Feladat

Állítsatok egymásra 10 dobozt (vagy amennyi van :)) egy asztalra a kertben. Ki tudja a legtöbbet ledönteni 15, 20, 30 lépés távolságból? Hajrá Egyik! Ne hagyd magad Másik!

konzervdoboz_jatek_teniszlabdakkal.jpg

Dobolni jó móka!

Hozzávalók:
- egy vagy több üres konzervdoboz
- egy vagy több lufi
- vastag gumik (jófej postásmókusok szívesen adnak)
+ füldugó (a felnőtt mókusok számára)

Így készül

Vágd le a lufik alját, feszítsd rá a dobozokra a lufi felső részét. Rögzítsd gumikkal és indulhat a tam-tam!!! A kismókusok imádni fogják! JÓ SZÓRAKOZÁST!!!!

konzervdoboz_dob_lufival.jpgTetszett? Tetszik? Tetszeni fog! ;) Lájkolj facebookon is és maradj velem! Én boldog lennék és igyekszem majd téged is azzá tenni, ígérem! 

A natív cikk megírását a Provident támogatta.

ajándék spórolás újrahasznosítás praktikus tárolás otthon kreativitás kipróbáltuk csajos saját készítésű konzervdoboz DIY

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr328870706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása