A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Így készíts házi 100%-os baracklekvárt sütőben, cukor nélkül +recept +fotók

2014. augusztus 15.

sargabaracklekvar_sutoben.jpg

A mókus lánya szereti a lekvárokat, de azt kevésbé, amikor cukrokkal és egyéb mesterséges anyagokkal szembesül az üveg címkéjén, ráadásul horror áron. Mit tesz ekkor egy dühös mókus? 

Elkészíti saját maga, de ezt is rendhagyó módon teszi, már XXI. századi gondolkodással... 

Ha szerinted is az a jövő, hogy finomat gyorsan, olcsón, egészségesen készítsünk, akkor kövesd mókust és főzzetek együtt! ;) 

Üdv a TMK-ban, azaz a Tudatos Mókusok Konyhájában! 

Lássuk a módszert, ami végletekig egyszerű, és akár még kezdő mókusok is bátran elkészíthetik.

Hozzávalók:

- egy elszánt mókus
- sárgabarack 

Ahogy én csináltam:

1. Az adott mennyiségű barackot megmostam (nálam ez bruttó 5 kg volt most épp). Illetve ennyivel indultunk el még a piacról. Kicsit később, 4,4 kg lett belőle kimagozás és kóstolás után. ;)

2. Kimagoztam őket, és bekerültek ideiglenes nyughelyükre, a tepsibe. Turmixolni nem szükséges sem most, sem később - az állaga laza, enyhén darabos, kenhető lesz. Pont, ahogy a mókusok szeretik.

baracklekvar_sutoben_sutve.jpg

3. Sütőt 200 fokra tekertem, és ha hiszed ha nem, ezzel elindultunk a lekvárfőzés mókusútján.

Előreláthatólag 2 órát fognak eltölteni a sütőben, viszont legalább félóránként szükséges egy kavarás! Ami leányálom a tűzhely feletti folyamatos kavaráshoz képest, ugye? 

Vigyázz, amikor kinyitod a sütőt, mert kicsap a gőz és az bizony csúnyán megperzselheti a mókusbajszunkat. Arra is figyelj, hogy magas peremű legyen a tepsi, hogy a barack leve idővel ne adjon okot hangos káromkodásra!

4. 1 óra után visszavettem a hőfokot 180 fokra, ekkor épp így néztek ki a barackocskáink.

sult_baracklekvar.jpg

5. Kb. 2 óra elteltével (de nincs ám kőbe vésve) tiszta befőttesüvegekbe töltöttem a még forró, de már kész lekvárt. Őszinte leszek, én nem csírátlanítottam az üvegeket, de ha Te nagyobb mennyiséggel tervezel, hosszabb távra, akkor tedd meg a szükséges óvintézkedéseket! ;)

sutoben_sult_baracklekvar.jpg

6. Ezután már csak a dunsztolás van hátra. Én csak fogtam egy kis kartondobozt, az üvegeket konyharuhába bugyoláltam és beraktam őket a dobozba, fejjel lefelé. Egy vastag pléddel is betakartam őket - egyrészt mert nekem épp nem kellett a 40 fokban, másrészt mert megérdemlik - és hagytam is őket aludni 2-3 napig, amíg ki nem hűltek teljesen.

Íme a végeredmény:

hazi_baracklekvar_sutve.jpg

A 4,4 kilóból nekem 6 üveg cukormentes sárgabaracklekvárom lett. A barackot a piacon vettem, nagyon olcsón, 250 Ft kilós áron (kell hozzá egy szemtelen társ, aki alkudozni sem fél :)).

Így nekem átlag egy üveg (300 g) lekvárocska 200 forintra jött ki.

Az íze pedig selymes, pikáns, nem vad édes, és a hím mókusnak is nagyon ízlett. Márpedig ez fontos!  

Tudatos mókusként a legeslegjobb érzés persze az, hogy tudom, hogy ez tényleg csak 100% gyümölcs, egy pici mókusszeretettel édesítve. :)

Jó majszolást! 

Tehát: Ne szenvedj a tűzhely felett görnyedve a lekvárfőzéssel, csak dobd be a sütőbe és zsebeld be a dicséreteket! Ennyi!  

Ui.: Ja, nem tudod véletlenül, hogy mitől maradhatna meg a gyümölcs színe igazán élénknek? Köszi! 

konyha olcsó recept házi kipróbáltuk gyümölcslekvár egászséges

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr456604191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vfruzsi 2015.05.23. 13:57:42

És mi van akkor, ha a mókus-lány sütője nem hajlandó 200 fok alatt üzemelni? Köszi

sz_marti 2019.08.28. 17:28:05

A citromsavtol,illetve akkor szép ha lehúzod a héját a baracknak
süti beállítások módosítása