A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Így tüntesd el a zsiradékfoltokat a serpenyőidről, szódával +előtte-utána fotók

2014. június 10.

szoda_es_a_serpenyo.jpg

Sok csodát műveltünk már a varázslatos szódabikarbóna erejével, de most nem őt, hanem unokatestvérét, a mosószódát hívtuk segitségül. Mindent visz! Tényleg.

Ha Te is azokat a háztartási praktikákat, spórolási tippeket preferálod, amik kipróbáltak, kövesd mókust! Bízhatsz benne! ;) 

Milyen serpenyő?

Ez most épp egy palacsintasütő, de másik két serpenyőt is ugyanezzel a módszerrel varázsoltam ujjá.

A képen jól látszik, hogy melyik ez  felület (erre tudom biztosan, hogy működik, de persze máson is kipróbálhatod). Teflon lenne?

olajfoltos_serpenyo.jpg

Milyen szennyeződés?

Ezek szerintem kis olajfoltok, amik valahogy a használat során ráégnek a cuccra. Sima mosószerrel nem jött le és már-már azt hittem, bele van égve, de aztán gondoltam egyet és kipróbáltam a mosószódát. És milyen jól tettem. :)

Nem lesz karcos?

Nem bizony. A mosószóda egyáltalán nem karcol, ellenben brutál módon felszippantja a kis foltokat.

mososzodazas_kefelessel.jpg

Én még az imádott szupermókuskefémet (IKEA - konyhai kefe) is elővettem és azzal is rásegítettem. Enélkül is tökéletesen leszedhető egy sima szivaccsal is, de komolyan mondom, egy ilyennek minden mókus háztartásában kellene, hogy legyen. Amióta ismerem, nem tudok élni nélküle. Pohármosónak vettem, de közben kiderült, hogy millió dologra tökéletes még: pl. mosogatásnál az edények, serpenyők tisztiításához (már rég nem szivacsot használok) és olyan műanyag sörtéi vannak, ami még soha nem okozott kárt egy konyhai eszközömben sem. Szóval próbáld ki te is bátran!

Így csináld!

1. Nedvesítsd be a serpenyőt.

2. Szórj mosószódát a felületre. (Én a CBA zsiráfos mosószódáját használom, messze a legerősebb, amivel eddig találkoztam - igen, égeti a kezed kicsit használat közben, de akár kesztyűt is húzhatsz, ha zavar.)

3. Kicsit dörzsöld meg a felületet és oszlasd el a szódát, hogy mindenhová jusson (közben nagyrészt feloldódik a vízben és egy krémes massza lesz belőle).

mososzoda_massza.jpg

4. Hagyd hatni pár percig és öblítsd le.

Ezen a képen jól látszik, ahogy a szóda megette a kis mocskokat. :)

mososzsoda_olajfoltra.jpg

A szódázás után én még át szoktam mosni rendes mosószerrel is és alaposan leöblítem többször.

Ennyi! És ilyen lett:

olajfoltos_serpenyotisztitas.jpg

Tehát: Ha Neked is van foltos edényed, serpenyőd, gyorsan láss neki és pár perc múlva már újra fényében fog ragyogni! Írd meg mókusnak, ha tetszik és neked is jól jött a tipp!

olajfoltos_edenytisztitas_mososzodaval.jpg

konyha háztartás mosószóda tisztítás

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr186291623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása