A mókusok spórolnak.

spórolási tippek

Bodzaszörp, bodzalimonádé, bodzaital, bodza, bodza, bodza... :)

2013. május 27.

Bodzaszezon van, nem hagyhatjuk ki ezt az isteni, nyári nedűt! :) Mindenhol bodzaszörpként emlegetik ezt is, pedig ez igazából "csak" bodzalimonádé, hiszen egyrészt nem sűrű, másrészt nem áll el tovább egy hétnél.

bodzaszorp.jpg

Szedj te is bodzát, amíg még lehet és készíts egy nagy adagot! Mutatom hogyan. >>>

bodzavirag_kicsi.jpgMár ránézni is élmény. A bodza gyönyörű és isteni az illata. Ugye? 

Ennél egyszerűbb finomságos innivaló nincs is, azt hiszem. Igazából csak összedobálod a hozzávalókat, hagyod állni egy napot, aztán elpusztítod pikk-pakk. :)

 

A bodzavirágokat SEMMIKÉPP NE MOSD MEG, mert minden virágporszem kincset ér! Ne is rázogasd, csak egyszerűen vágd le a fejek tövénél és már mehet is a tálba.

 bodzaszorp_hozzavalok.jpg

  • Öntsd fel vízzel (én kb. 4 liter vízhez raktam 12 fejet),
  • rakd hozzá a cukrot (én ehhez a mennyiséghez 5 evőkanállal szórtam),
  • majd nyomj bele sok citromot és vágj bele citromkarikákat (én 3 citromot raktam bele).

Mert a citromot mindig használjuk fel 100%-osan >>>

bodzaszorp_talban.jpgvíz, bodzavirág, citrom és cukor

Ezt a keveréket takard le és bármilyen nehéz is kibírni, hagyd békén minimum egy napig, majd szűrd le! Van aki 2-3 napig is érleli, én a friss-üde bodzaízt szeretem és ha tovább áll, akkor nekem már nem az igazi. Szóval 1 nap!

Én egyből hűtőbe rakom, hogy ne kelljen majd még arra is várnom, hogy lehűljön, hiszen egy limonádé hidegen finom, ráadásul így több mint egy hétig is simán eláll!

Ha már 4-5 pohár után kis változatosságra vágysz, reszelj bele egy kis gyömbért, vagy rakj hozzá mentalevelet, de pl. mandaringerezdekkel is isteni.

Nemcsak az íze miatt érdemes fogyasztani, de jótékony hatásai miatt is:

Ha tetszett, ízlett, jelezd! ;) 

recept citrom bodza

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolok.blog.hu/api/trackback/id/tr805319209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása